Horloge afdoen Security Check?

Je moet ook niet alles geloven wat er op internet staat :slight_smile:

1 like

Van welke CAO?

Kan nooit kwaad voor de administratie natuurlijk.
En anders kan je nog die honderden polsfoto’s in WDWV laten zien natuurlijk. :smile:

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt inderdaad.

1 like

Ik durf dat! Ben stoer met mijn 4 tientjes horloges😁

Een invicta kan ook zwaar vallen. Of aambeien veroorzaken

1 like

Grappig ik denk daar geen seconde meer over na, ik ben vorige week met 4 horloges extra en vele ander dure spullen terugekomen uit Japan, (horloges gewoon in een case in handbagage en de dozen in de koffer). ik ben echt nog nooit gecontroleerd in de 25 jaar dat ik intercontinentaal reis en ik ben er ook niet bang voor om eerlijk te zijn.

3 likes

Moord!! Brand!! Moraalridderij!
:racehorse:

Japanse keukenmessen?:smiley:

Daar geloof ik niks van :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Van 7K
🫣

Ik geen geval bij uitvoer. Het is een verzonnen verhaal.

Leuke anekdote over een van mijn vele dienstreizen. Ik moest zoals gewoonlijk mijn laptop, tablet, telefoon in een bak leggen, maar dit keer ook mijn horloge. Wat overigens niet standaard is. Had een Mulder Flieger om, handwinder, en onnadenkend in een hoek op de laptop gelegd. Mijn bak werd er evenals ik tussenuit gehaald, de Flieger gecombineerd met de laptop zag er inderdaad behoorlijk verdacht uit. Uiteindelijk dus niets aan het handje, maar wel met de tip om e.e.a. voortaan niet zo te stapelen.

1 like

Het eerste waar ik dan bang voor zou zijn is het ‘magnetiseren’ van het uurwerk. Want volgens mij zitten er wel sterkte magnemen in laptops?

1 like

Heb ik mij eigenlijk nooit zorgen over gemaakt. Tegenwoordig stop ik mijn horloge wanneer ik het af moet doen, even in mijn jas- of vestzak, net wat ik bij mij heb en uit moet.

Ik hou het horloge altijd om. Gebeurt niks, piepje gaat af maar doen ze niet moeilijk over.

Hebben ze in Eindhoven een full body ionen-scanner?

Bij ouderwetse detectoren moet je hem af doen, bij full body scans niet, in mijn ervaring.

Ik ben nog nooit naar m’n horloge gevraagd tijdens het reizen. De enige hier die een boete af tikte heeft dat gedaan na een vervalsing te kopen in het buitenland. Iets met karma.

1 like

't Zal je maar gebeuren… :sweat_smile: :joy:

1 like

Maar je mag wel een kleine hoeveelheid nep artikelen voor eigen gebruik meenemen van vakantie volgens deze site:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/welke-bagage-en-souvenirs-mag-ik-meenemen-op-reis#:~:text=Voorwerpen%20met%20culturele%20waarde%20(bijvoorbeeld,zijn%20nagemaakte%20merkkleding%20en%20horloges.

1 like

Ja, maar dan moet je niet jokken als ze een vraag stellen, en zeggen dat het een echte is, zeg maar. Iets met paniek, en shifty gedrag tegenover de douaniers.

1 like

Laatste keer wel doorheen gegaan ja. Weet nog steeds niet of alles wel op dezelfde plek is teruggekomen. :thinking:

2 likes