Horloge afstemmen op werkomgeving

Met dergelijke kleding wordt je werkgever niet meer serieus genomen. Wat ze bij rijksinstellingen doen moeten ze zelf weten.

Zeker! Dat is op veel plaatsen nog gewoon gebruikelijk. Achterhaald? Integendeel.

Interessant punt. Enigszins offtopic, maar ik draag geen trouwring. Mijn partner en ik vinden trouwen allebei een vrij onnozel iets. Mijn partner draagt wel de (trouw)ring van haar oma en krijgt daar toch dikwijls reacties op en vragen over.

1 like

Zodra je nog een stropdas draagt, dan is de korte broek nog ver weg. Met climate control geen probleem, lijkt me.

1 like

Om eerlijk te zijn heeft nog nooit iemand iets over mijn Explorer II gezegd, behalve liefhebbers (die vaak ook een mooi horloge om hebben). Sn dat vind ik zelf helemaal top want ik heb het horloge voor mijzelf en niet voor de buitenwereld. :sunglasses:

Oftewel, waarschijnlijk ben je er zelf meer mee bezig dan je omgeving. :wink:

4 likes

Nooit. Zooi.

Antwoord op beide vragen: totaal niet. In de ruim 20 jaar dat ik horlogeliefhebber ben heb ik wel één ding geleerd: 99 op de 100 mensen ziet niet wat je om de pols draagt en van de 100 mensen die het wel zien, boeit het 99 geen reet of het nou een Rolex of Casio is. Er zal vast wel iemand tussen zitten die oordeelt over wat je draagt, maar hell no dat ik daar mijn keuze van laat afhangen.

1 like

Naast de basis esthetiek van een horloge (kleur, materiaal, formaat) denk ik niet dat de “gemiddelde” persoon iets kent of merkt van wat exact je aan je pols hebt. Het mag een Casio of een Rolex zijn, een 45mm gouden kast en 22mm band zullen altijd “patser” zijn terwijl een 38mm field watch op een leren bandje plots heel verfijnd is.

Een stropdas vrijwel nooit. Die voeg ik alleen toe bij een officiëlere gelegenheid zoals een diplomering o.i.d.

1 like

Gezondheidssector. Geen horloge, ring, korte broek. Hygiënische aspecten prevaleren :mask:. Mooie witte plek op de pols wat ook mooi conversatie materiaal op kan leveren in combinatie met wat de patiënt wel om de pols heeft.

1 like

en

zijn dus de argumenten die ik altijd hoor tegen de korte broek op werk. Ik vraag me dan af, waarom is het op werk dan aanstootgevend en in privé niet? :slight_smile: Niemand dwingt je om er constant naar te gluren.

1 like

ik heb niks over aanstootgevend gezegd. Ik kijk alleen liever naar een vrouw met een rokje aan, dan een man met een rokje aan.

Wie interesseert het hoe je er in privé bij loopt? Ben je echt zo egocentrisch om te menen dat je in korte broek bij een klant aan kunt komen zetten in een zakelijke setting?

Mooi! Goed zo.

Ik kijk ook liever naar een mooi gezicht dan een gezicht met een grote pukkel erop, maar er is ook geen pukkel-verbod op de werkvloer. Je hoeft niet te kijken he :slight_smile:

Je trekt mijn opmerking uit de context. Ik heb het over de gewone werkvloer (in mijn geval kantoor), geen klantbezoeken. De link naar privé haal ik erbij als vergelijk tussen werk en privé (m.a.w. waarom is het niet fijn om mannenbenen te zien op kantoor, maar is het op een BBQ privé niet erg)

Een pukkel kan je in de basis minder aan doen, dan de kleding die je aan doet. Ervan uitgaande dat deze pukkel een soort van chronisch ding is.

Ligt eraan wat voor zaken en met name in welk land en bovenal welke korte broek. De een is de ander niet. Dito voor hemden, broeken en schoenen.

En zoals je weet: De man met het T shirt in de kamer is waarschijnlijk de grote man, waar de rest hard voor werkt.

Nu on topic: topic starter lijkt mij nog aan de jonge kant en heeft veel vragen en bepaalde onzekerheid.

Kortom: draag wat je graag wilt dragen, vooral ook welk horloge. Alles met een beetje respect naar je omgeving en niemand die er naar kraait.

6 likes

Wat voor klanten? B2B in een corporate omgeving, of een particuliere klant die ook in korte broek de zaak binnenstapt en zich op 't gemak wil voelen? Dat maakt nogal een verschil.

Zoals een wijs man ooit zei:
Het is niet de kleren die de man maken

Maar de man maakt de kleren :sunglasses:

1 like