Horloge als cadeau

Ik lees regelmatig op engelstalige fora dat mensen dure horloges cadeau krijgen. Vaak als cadeau bij het afstuderen maar ook van zakenrelaties. Ik heb het idee dat het hier in Nederland niet zo gebruikelijk is, in ieder geval niet in mijn omgeving. Zijn hier mensen die wel eens een horloge cadeau hebben gekregen?

Ik denk dat er hier nog nooit iemand een horloge cadeau heeft gekregenā€¦

OT: bij zakenrelaties zijn de regels omtrent zulke cadeaus natuurlijk niet bepaald in het voordeel van de ontvanger.

Voor het afstuderen kreeg ik zelf een studieschuld cadeau

1 like

Nee, ik heb gek genoeg nog nooit een duur horloge gekregen als Ć©Ć©n van mijn leerlingen het Havo/VWO diploma mocht ontvangen. Cadeautjes in deze vorm krijg ik wel, maar verder dan een flesje wijn (helaas drink ik nietā€¦) gaat het niet.
Overigens kun je je afvragen of dure horloges van zakenrelaties in de categorie ā€œcadeautjeā€ of ā€œomkopingā€ vallenā€¦Dat evenwicht is tamelijk wankel, denk ikšŸ˜‰. Daarom misschien dat het in Nederland iets minder gebruikelijk isā€¦

Dick

3 likes

Ik heb ooit een Omega gekregen na het succesvol afronden van een project, was niet mijn smaak en weer verkocht. Montblanc pennen zijn ook aardig standaard, maar ik werk niet in Nederland.

Onze corporate ā€œcode of ethicsā€ zegt dat we zulke cadeaus enkel aan mogen nemen na afronding en niet ervoor.

2 likes

Als ambtenaar mag ik het niet eens aannemen, al zou ik het willenā€¦

Van mijn werkgever de Chr Ward Trident GMT gekregen als compensatie voor een drukke periode. Als project reward wel eens een Armani klokje gekregen, deze direct via MP gewieberdā€¦

Wij mogen op kantoor cadeaus tot een waarde van ā‚¬50,- aannemen, daarboven niet.

Daarbij doe ik liever mijzelf al mijn horloges cadeau, dan heb ik ook geen gedoe over wel/niet mijn smaak en hoef ik me naar niemand schuldig te voelen als ik ze flipper.

1 like

Recent mijn baas gevraagd: ā€œWas die gouden Yachtmaster nou bij een 10-jarig of 25-jarig jubileum het cadeauā€ā€¦ hij ging het nazoeken in de statuten :slight_smile:

Maar hij dacht bij 25 jaar, zei hij. Mooi, nog maar 15 jaar wachten.

Wel zelf mijn vrouw een Nomos cadeau gedaan toen zij afstudeerde aan de TU.
En ik heb zelf de bonus voor een groot project ingezet als funding voor mijn Explorer.

1 like

Ook wij mogen officieel geen cadeaus aannemen boven ā‚¬ 50,00 en de gouden Yachtmaster was maar 49 euro. :joy:

1 like

Uuhm, ik heb mijn vrouw en zoon wel eens een horloge cadeau gedaan en er een gekocht en gezegd dat het voor mijn verjaardag is. :smile:

had je dat cadeau niet vriendelijk doch beslist kunnen weigeren??

:confounded:

1 like

Men mag een gegeven paard niet in de bek kijken! :horse:

1 like

Ik weet niet of het duur genoeg is maar van mijn ouders/familie voor mijn verjaardag een Tissot Le Locle Bop 1 en van mijn vader het gouden horloge dat hij kreeg van zijn werk.

Een vriend van me heeft ooit van een Chinese zakenrelatie een Rolex Explorer gekregen. Wel lief van hem.

Ik wel als verlovings cadeau.

2 likes

Vriend van mij heeft dat wel eens cadeau gedaan aan een chineese (overheids-) relatieā€¦
ā€¦ en kort daarna de relaties ineens onvindbaar bleken :slight_smile:

Oepsie.

Ik kreeg 30 jaar geleden dit horloge van mijn ouders.

Mijn meest dierbare horloge!

Vorig jaar kreeg ik van mijn tante deze:

En in een ver verleden, ik denk voor mijn 12de verjaardag heb ik deze van mijn grootvader gekregen.

Helaas niet meer in mijn bezit, dus ik heb het plaatje even geleend van internet.

Als ik de andere reacties zie ben ik erg verwend geloof ik. Maar daar kan ik gelukkig niets aan oen. :smile:

2 likes

Afgelopen December deze Superocean cadeau gekregen.


Trouwens geen aanrader om jezelf dit vaker cadeau te geven, gaat diep in de portemonnee :wink:

Ik heb destijds een horloge gekregen bij het behalen van mijn opleiding. Toen waren wij er nog niet zo in thuis, dus het was een Breil quartz van een redelijk budget. Deze gaat ook niet meer weg, het zal ook niets opleveren.

Ik heb een jaar of wat geleden van een Amerikaanse zakenrelatie, die ondertussen ook een goede vriend is, een Ebel 1911 chrono cadeau gekregen

1 like