Horloge beste bang for the buck

Tja. Als je geen enkel topic kan aanmaken uit angst voor vlaggen en bans dan kan je een forum beter opheffen. Zijn toch volwassen mensen hier !

3 likes

Natuurlijk.:smirk:
En je hebt gelijk.

1 like

Ik persoonlijk Victorinox,
met name de Maverick, Inox & automaten van de officers reeks.
Voelt gewoon heel kwalitatief, zwaar en degelijk.
Ook de stalen banden zijn :ok_hand:

En nu de foto’s :heart_eyes: !!!
(geen zorgen, ze zijn niet (allemaal) van mij.)

8 likes

Heel mooi!

Misschien een wat minder voor de hand liggend antwoord, de Seiko Spring Drive SNS005.
Staat op chrono24 een met een vraagprijs van EUR1.508 (box+papers), wat, voor zover ik weet, voor een spring drive toch wel een bodemprijs is.

Edit: de kenmerken van Spring Drive: echt glijdende wijzers en over het algemeen een bijzondere doorontwikkeling van het automatische uurwerk.

2 likes

Bij een juwelier zag ik horloges van Edox
Zagen er best wel aardig uit!

Ik kom ze op het forum niet vaak tegen
Is daar een reden voor?

2 likes

Voor mij de Seiko SARY057 dagelijks te dragen en gewoon een heel erg net horloge voor 200€.
Wellicht stalen band vervangen voor een nette lederen, want de sluiting is echt van de simpele soort…

9 likes

Betekenis spring drive.
Wist het zelf ook niet

Dank!,

http://wiki.gzu-online.com/wiki/NL/seiko-spring-drive/page737

1 like

Ik heb zelf heel even de witte gehad die lijkt op de Visodate (vauberts?) maar ik heb hem moeten terug sturen,

1. ik vond hem te dik / de kastvorm niet leuk dragen
  2. er was een probleem met het kaliber en deze verloor uren

Terug naar Amerika; was wel een koopje: Ik had 280 euro betaald inclusief verzendkosten en import (nieuwstaat)
Vooral op Ashford staan ze soms schandalig goedkoop

1 like

Laat me denken aan deze Citizen die ik ooit een paar keer in en uit mijn winkelwagen heb gegooid, ook ongeveer €200

images

9 likes

Lijkt er inderdaad heel erg op!

1 like

Oriënt, en dan ga ik voor de Bambino. Een uiterst schappelijke prijs voor een prima automaat die er ook nog eens heel mooi uitziet.

4 likes

Helemaal mee eens!,
Prachtig voor het geld!

1 like

Waar vind je ze nieuw voor 200? :wink: Bij seiya zijn ze 294$ en dat is dan ook nog zonder import

En laat ik het verhelderen met een plaatje.

Kijk toch eens.

5 likes

Ik vroeg mij bij de bambino eigenlijk af wat de 50-100% meerprijs tov een Seiko 5 verantwoorde.

Nou ja, ik heb alleen gekeken naar wat ik er voor heb betaald, moet het even opzoeken voor de exacte details maar ik kocht hem ongeveer een jaar geleden, 205€ uit Zwitserland, via Ebay, geen import of verzendkosten, gloednieuw.
Edit : Maart 2018, 220€

1 like

Citizen Eco-drive… zoveel soorten en prijsklassen te vinden.

Deze onder de €200 misschien nog te vinden:

Saffierglas
Super Titanium
Eco-drive( misschien over 20 jaar accucel vervangen?)
Redelijke Lume

6 likes

Uit Zwitserland betaal je normaal gesproken wel 21% btw en douane kosten want het is buiten de EU. Dan heb je geluk gehad :grin: Normaal zijn ze 250-300 euro.

2 likes

Dank Voor de foto

Inderdaad een plaatje

1 like