Misschien wel een vintage Tissot met een vleugje Omega en een sausje van Rolex… de T12 chrono.
(Het is een vintage, de prijzen wisselen een beetje)
- Uurwerk: Lemania 1873, gelijk aan de alom geprezen Omega 861
- Band: Gay Frères, in 1998 ingelijfd door Rolex
Helemaal mee eens!
QC is toch wel alleen bij de goedkopere modellen een probleem (seiko 5, skx soms turtle) van wat ik tot nu toe heb gezien.
Omdat hommages bijna niks verrekenen aan branding denk ik. Ik vind het iig allemaal mooi. Als een Steinhart panda chrono niet zo duur was had die zeker op mijn lost gestaan.
Maar ook de limited edition Turtles en Samurais van 500+ euro.
Is het niet zo dat het feit dat Steinhart zich voordoet als een andere horoge ( een submariner) ook meespeelt?
Ik vind het mooie horloge begrijp me niet verkeerd en ik heb er helemaal niks tegen, maar zoals je zelf hebt gezegd heeft de Sumo meer karakter en is ‘unieker’ als model zegmaar.
Tjah het blijven Turtles en Samurais, maar dan met ‘bijzondere’ kleuren combinaties. Ik zal nooit snappen waarom je voor een LE bijna dubbele wilt betalen terwijl de normale versies precies zelfde specs hebben.
Trouwens : de msrp is onder de 500 voor die LE turtles en Samurais
Onder de Rolexen wel vind ik. Of zo een nieuwe OP in blauw !!
Zelf nooit een gekocht, ook niet van plan, maar ik verwachtte echt meer van Tissot. Ik heb laatst nog een Seastar geprobeerd bij de Bijenkorf (I know… haha) en ik was erg teleurgesteld vooral met een pricetag van 800 euro. De stalen band was zeer ondermaats, die van een SARB033 voelt zelfs beter aan en die kan zelfs beter!
Ik wil hierbij Tissot en de fans ervan niet bashen, ik deel alleen mijn mening en ervaring. Als deze te agressief blijkt te zijn, laat het me aub weten. Ik ben al tijdje lid , maar wil actiever meedoen binnen het forum.
Heel goede vraag, ik zou die meerwaarde ook niet zien. Hardlex blijft ook echt een stuk beter krasvrij dan puur mineraal glas. Daarbij is het gebolde glas van de Bambino niet te vervangen door saffier, en als je zou willen het vlakke Seiko Hardlex wel.
Ik heb wel de indruk dat de Orient ‘instapwerkjes’ minder vaak problemen hebben, en wat beter afgeregeld zijn.
De 42mm van de 4e generatie Bambino zou me ook veel te groot zijn, en het design van na de 1e generatie vind ik mis. Smaakzaak natuurlijk. Net als bracelet vs leer.
Ga ik hier ook niet doen, mocht iemand iets van mijn ervaring willen weten dan zal ik dat per PB doen.
Graag Pb met nadere info aub
Dank
Tot mijn verbazing zie ik mijn alltime bang for tha buck niet genoemd.
Uitstekende QC.
gerenommeerd merk
oerdegelijk
200m WR
Mooi duikersmodel
Applied indices!!!
En dat voor 50 euro.
Iemand?
oke de hint
Antwoord: Casio MDV 106 “Duro”
En ook deze is te modden, bijvoorbeeld de Planet Ocean mod:
Vind ik inderdaad een leuk horloge, maar als het om “meeste horloge voor het geld gaat” verslaat hij de F-91W toch echt niet (behalve als de 200m WR een eis is).
Edit: die mod vind ik dan weer niks.
oke mee eens… laat ik dan de toevoeging maken dat de casio mdv106 voor een analoge quartz de bang for tha buck is. Voor digitaal zou trouwens mijn bang for tha buck ook een casio zijn maar dan de daddy van de g shock en voor 65 euro
En waarom? Voor 65 euro heb je een horloge die in alle zware omstandigheden je maatje blijft en toch een mooie ingetogen look heeft. In tegenstelling tot de andere G shocks…
Beste ‘bang for the buck’ ? Voor goeie vergelijking moet je dan wel uitgaan van de listprijs zonder korting en geen import. Als dat niet uitgangspunt is, dan zou ik zeggen : een door mij gewenst horloge kunnen aanschaffen tegen een korting op de listprijs van 30 % of meer…