Horloge bestellen in het buitenland

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met de volgende vraag. Ik overweeg om een horloge in België bij een juwelier te bestellen en te laten verzenden naar Nederland. Betaal ik hierover dan nog BTW of andere extra kosten? De juwelier kon mij dit ook niet vertellen.

Anders wordt het alsnog een dag vrij maken om naar onze zuiderburen te rijden.

Alvast dank.

1 like

Belgie is in de EU… geen probleem!

2 likes

Geen bijkomende kosten zolang het binnen de EU blijft :+1:t2::blush:

1 like

Maar dat de juwelier je dit niet kon vertellen. :see_no_evil:

7 likes

:rofl: :rofl: :rofl:Is toch niet te geloven dit!

2 likes

Als je met Belgie’s Euro betaald is er niets aan de hand.
Dan wordt de BTW in Belgie meteen verrekend.

6 likes

Nee natuurlijk niet dat is een Belg!

4 likes

Gewoon zelf ophalen in België

Is geen buitenland. Het is gewoon een afvallige provincie. Omdat er allemaal rare mensen wonen, zien we echter af van een militaire interventie.

22 likes

:rofl::joy::rofl::joy:

Wat een juwelier zeg.

De economische sanctie (geen bier import meer uit België) is te afschrikwekkend.

6 likes

:wave:

4 likes

Zo klopt het beter.

3 likes

Haha duidelijke antwoorden! Dank voor de snelle reacties

1 like

Dit topic heeft natuurlijk wel de potentie om uit te groeien tot een prachtig vrijdagmiddagtopic.

6 likes

Als de juwelier dit niet weet zal hij ook de extra verzendkosten waarschijnlijk niet bewust zijn… geen slapende honden wakker maken

1 like

Misschien was de juwelier confuus, unne zunnige ollander die geld wil uitgeven? Zo nu hebben we de stereotiepe grappen met onze zuiderburen wel gehad heen en weer.:slightly_smiling_face::wink:

1 like

Officieel moet de juwelier de Belgische BTW van de prijs afhalen en dan de Nederlandse BTW erbij tellen. Zodat je alleen Nederlandse BTW betaalt. Als de BTW tarieven hetzelfde zijn, maakt dat uiteindelijk niks uit voor de prijs.

? Waarom zou een buitenlandse ondernemer nederlandse belastingen gaan innen?