Horloge bestellen in het buitenland

Dit heb ik nog nooit gehoord, als in Duitsland de verkoopprijs va een horloge 100 euro lager is door 19% BTW hoef ik echt niet de BTW van NL te betalen.

2 likes

Ik heb dat wel gehad. Doordat ik vanuit Nederland online heb besteld, moest ik de Nederlandse btw betalen en was het horloge ineens iets duurder

Afhankelijk van de afstand zou ik ook het horloge ophalen. Van de zomer ook naar belgie gereden naar een juwelier. Horloge was aanzielijk goedkoper. Passen, horlogeband op maat gemaakt en er een leuke dag van gemaakt.

1 like

Gewoon ophalen. Kan je ook meteen zien hoe het horloge er irl uitziet en bij je past.

Bovendien ook leuk voor het stukje beleving!

Succes en we zien de foto’s wel :sunglasses:

1 like

Toch wel van buiten de eu dan…

Dit klopt. Stel je koopt een horloge in ch en als goeie burger wil je die invoeren dan betaal je de btw in het eerste eu land waar je binnenkomt. Dus ben je met de auto dan kan je nooit in nl btw betalen…

Dit, zo verkoop ik thuis ook de stedentrips…:grin: Maastricht, Den haag, Antwerpen etc etc.

1 like

In EU koop ik tegen de consumentenprijs dus hoeveel BTW er ook op zit tov NL maakt niet uit.

Alleen bij invoeren van auto’s krijg je te maken met afdracht van NL BTW maar dat komt door de kentekenregistratie waar het aan gekoppeld is.

Inderdaad, wel even contact met de bank opnemen zodat ze voldoende in huis hebben om de Nederlandse Euro’s om te wisselen.

5 likes

Ja, je wil toch ook eens iets fatsoenlijks in huis hebben ipv die Heineken pis zuipen.

1 like

:point_up_2: nu toch helemaal :laughing:

1 like

Dat is niet mijn ervaring. Alle Europese webshops waar ik iets bestel, berekenen de Nederlandse BTW. Zo worden producten uit bijvoorbeeld Duitse webshops 2% duurder als ze gekocht worden door een Nederlander (in Duitsland 19% BTW, in NL 21%), althans dat is de afgelopen jaren steeds mijn ervaring geweest. Ik heb het sterke vermoeden dat de BTW wetgeving dit vereist (maar ben geen BTW expert).

Dus jij ziet iets voor 100 te koop staan maar invullen verzendadres naar NL betaal je 110 onderaan, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Fysiek in de winkel in Duitsland reken ik toch ook 100 euro af en door vrij verkeer van goederen in EU hoef ik niet het verschil in BTW nog ergens af te tikkenm

1 like

Hangt van zijn omzet in NL af. Dacht dat je pas de buitenlandse BTW moet aanrekenen als je meer of 50k omzet doet in dat land.

2 likes

Vrij normaal in grotere webshops, valt voor Nederlanders mss minder op omdat jullie dezelfde btw% hebben als Duitsland.

Neem bvb bike24.de => check Duitse prijs, en zet dan naar BE, je zult zien dat er 2% bijkomt hierdoor.

Duitsland is toch 19%, NL is 21%?

Evengoed koop ik een product voor de consumentenprijs en nog nooit heb ik meer betaald in een webshop in een EU land die een lagere BTW hanteert dan NL.

1 like

Online dus degelijk wel.

Uit welk land kwam dat horloge?

Dan word je gefopt…

Niet abnormaal dat een winkel zijn prijs zonder btw bepaalt. Als je het land juist zet op de website, adverteren ze ook de prijs incl. de btw van land van bestemming. Netjes zoals de wet voorschrijft.

1 like