Soms heb ik dus al uitgezocht wat ik aan wil trekken en zoek ik daar een passend klokje bij. Maar het is ook wel eens andersom: ik wil vandaag dat ene horloge dragen, wat trek ik daar dan bij aan?
Herken je dat? Of klets ik uit mijn nek?
Altijd 1 horloge ongeacht wat je er bij aan doet?
Bij mijn groene Certina vind ik het dus wel eens lastig!
Ik vind mijn kleding uitzoeken vaak toch moeilijker dan een horloge, dus ik kies eerst mn kleding. Over het algemeen stem ik mijn horloge wel af, maar functionaliteit van het horloge is uiteindelijk het belangrijkst. Loop ik een dag door de stad waarop het hard regent, doe ik liever een waterdicht horloge om.
Kleur van de dial en evt. bezel insert, heb ik losgelaten bij het kiezen. Anders kan ik voor elke kleur kledingstuk wel een horloge met passende dial en/of insert kopen.
Het enige andere dat ik nog met kleding match, is het bandje. Als ik al match…
Gewoon de kleur van de outfit terug laten komen in een bandje of de wijzerplaat. En altijd kijken of het kwa formaliteit bij elkaar past. Een duiker onder een pak… brrrr
Ik pas regelmatig mijn horloges aan op de kleding die ik draag. Casual of net, evenals de hoofdkleur zijn van invloed. Maar ook de weersverwachting en de activiteit van de dag spelen een rol. Goede reden om meerdere horloges te bezitten
Keuzes. Ik draag alles bij alles. Maar als je zulke overhemden draagt, dan kan ik me voorstellen dat je wat meer let op de match tussen overhemden en horloges. Bij mij is alle kleding tinten effen blauw. Geen fratsen.