Horloge bij kleding of andersom?

Dat hangt er maar net vanaf. Ik heb vaak wel een van de twee in mijn hoofd. De andere zoek ik er dan bij.

Als ik niets in mijn hoofd heb is het eigenlijk altijd een blauw overhemd en een oyster perpetual of een tshirt (degene die bovenop de stapel ligt) en een khaki field auto.

2 likes

Ik heb heel wat kleuren wijzerplaat, en dan verschillende kleuren bandjes om te kunnen matchen.

Maar uiteindelijk kijk ik gewoon wat er thuis ligt en waar ik goesting in heb.

Ik hou wel rekening met beater/dress/cassual. En als het niet mag opvallen, geen Breitling.

1 like

Lekker stijltje!

2 likes

Ik draag altijd casual kleding, uitgezonderd als ik een trouwerij of begrafenis heb.

Horloge pas ik aan per dag hoe het uitkomt qua werk (lab of kantoor), weer (ik fiets naar werk dus bij regen iets met minimaal 50m WR). En ik draag vaak gewoon waar ik ineens zin in heb.

Op vrijdag sowieso een Vostok. Bij warm zomerweer liever geen dresser op leer, minder comfortabel.

2 likes

Het horloge wat ik wil dragen zit vaak al om de pols alvorens ik mijn kleding aangetrokken heb :smiley:

1 like

Die laatste seamaster is knap, welke ref heeft deze?

3 likes

Form follows function. Ik heb soms voor een dag bepaalde eisen voor mijn horloge, bijvoorbeeld het lichtgewicht zijn, dus titanium, maar het móet gehard zijn omdat ik ga verbouwen ofzo: Dus, de Sinn EZM10.

Of, het moet licht zijn, klein, classy: IWC.
Licht, klein, sportief: Porsche Design
Licht, klein, classy & sportief & gmt: Speedmaster HB Sia

Het is bij mij 9 van de 10 keer een chronograaf want dat is wat ik overwegend heb, dus wel of geen chrono is zelden een consideratie.

Mijn outfits zijn bijna altijd hetzelfde, maar als ik ga up-dressen en er komt een pak of tuxedo uit de kast, dan is het horloge simpel: whatever ik gekregen heb van mijn vrouw. Matcht het volgens de regelen der kunst? Hell no. Maar dit gaf zij mij voor onze verloving; als zíj de verlovingsring draagt die dag, draag ik dát.

Het is zo eenvoudig.

1 like

Merci, het is een Seamaster Aqua Terra uit 2012, referentie: 2518.50.00, 36mm.

Zie ook:NA: Omega Seamaster Aqua Terra 2012

2 likes

Nou, als ik naar een nudistenweekendje ga heb ik ook altijd mijn twijfel over welk horloge, leer of stalen band etc .
:sunglasses:

2 likes

met nieuwjaar had ik mijn maatpak aan met das etc… volledige pinguin outfit dus… alle klokken in de kluis en enkel de YM 126655 rose in huis (ok de breitling ook maar dat weet de wederhelf nog altijd nie @Jurk :slight_smile: )
De YM met oysterflex onder een pak deed het toch niet… in zo goed als alle andere mogelijkheden perfect maar onder pak, nee… (gelukkig draag ik zo goed als nooit meer aan maatpak)

3 likes

Je hebt helemaal gelijk!
Het moet bij elkaar passen …
Meestal heb ik een neutraal horloge als veilige uitwijkmogelijkheid.
IMG_3015
IMG_8771

3 likes

Ken een voormalig minister die er ook zo over dacht :innocent:

2 likes

Snap ik. Bij de aspecten van jouw uitstraling zijn het horloge en de kleding de minste van je zorgen.

3 likes

Goedemiddag wat een lekkere Seamaster en Connies.

2 likes

Aan mijn uitstraling valt sowieso niets meer te redden, ik draag waar ik zin in heb- en naar het werk vaak iets dat een stootje kan hebben.

1 like

Hmmmm ik heb een outfit voor de dag van de week, als een soort tekenfilm figuur (iedere maandag is hetzelfde etc.). Horloges draag ik tot de powerreserve eens stilvalt of de datum niet meer goed staat door verspringende maanden.
De banden stem ik af op mijn outfit (nato of MN).

1 like

Voor de snelle beslisser.

Heb deze ook met de blauwe wijzerplaat. Heerlijk horloge.

1 like

Die gouden datejust blijft toch n knaller.

2 likes

Dat lukt je aardig! :ok_hand:

2 likes

Natuurlijk moet het bij elkaar passen.

6 likes