Horloge Boeken

Beste allemaal

Ik zou graag wat meer willen lezen over horloges in het algemeen. Hebben julie tips voor mooie, interessante boeken. 1001 polshorloges van 1925 tot heb ik al.
Bedankt alvast voor het meedenken.

2 likes

Mijn beste,

Een aanrader is (indien nog te koop wordt aangeboden) het boek “Wristwatches, Armbanduhren, Montres-bracelets” van Gisbert L. Brunner en Christian Pfeiffer-Belli.
Deze bijbel der horlogerie, geschreven in drie talen (Engels, Frans en Duits), beschrijft vele honderden horloges met schitterende foto’s en overzichtelijke technische uitleg!!

Succes!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

5 likes

Top, bedankt, ga er zeker op zoek naar .

1 like

De ‘Bijbel’ op horlogegebied.

3 likes

Gevonden, dank je wel

1 like

Ook gevonden dank je wel.:+1:

1 like

Daniels is wel gruwelijk technisch. Als in, de brave man deed niet aan onderhouden of herstellen maar heeft z’n eigen binnenwerken gemaakt. Van nul af. Draaibankje, vijlen, en veel véél wiskunde.

Dat gezegd zijnde, het is een droom van een boek voor wie van horlogetechniek houdt. :ok_hand:

3 likes

Deze gaat ook gelijk op mijn verlanglijstje :drooling_face:

1 like

Dank je wel, ik denk zowiezo dat ik het eerste boek " Wristwatches, Armbanduhren, Montres-bracelets” doe. Is ook in duits geschreven, tja
dat is mijn moedertaal, engels is ok maar om dan direct in hele technische dingen te stappen 
komt misschien wel later.

1 like

Kijk hier eens tussen :wink:

Merkenbijbel - Wat is HET boek voor een specifiek merk? :books:

Volgens mij zijn er nog een aantal topics hierover trouwens

3 likes

Super, ik wist niet dat er ook een hele topic over was. Dank je wel.

Meerdere zelfs.

Tik in de zoekfunctie eens ‘horlogeboek’ in, er zijn meerdere te vinden

1 like