Sinds mijn jeugd fascineren mechanische horloges mij. De simpele onderdelen die samen een uurwerk maken dat betrouwbaar de tijd aangeeft vind ik prachtig.
Vooral de Seiko modellen vind ik mooi. Zo heb ik o.a. Sarb33/35 SKX 007 en natuurlijk de Seiko 5 serie. Verder ook Casio, Mont Blanc en GS.
Binnenkort is er een mooie gelegenheid om mijn zusje (45+) iets cadeau te doen. Ze heeft aangegeven dat ze liever een horloge dan een ander sieraad heeft. Dus zijn we samen aan het kijken naar een geschikt horloge. Maar dat is nog niet makkelijk.
Ze heeft een (voor een vrouw) beetje gezet postuur. En geen behoefte om openlijk met haar horloge te koop te lopen. (Rolex valt daarom wel af.)
Het idee is wel dat het een ‘tijdloos’ geschenk is, maar waar de prijs niet van afdruipt. Zelf heb ik natuurlijk wel een mening, maar ben geen expert. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zoeken we samen een horloge uit waar zij lang plezier van heeft?
Wat zijn nu horloges voor dames die bij de kenners in de smaak vallen. (<10k.) En onopvallend de tijd aangeven?
Waar moeten we duidelijk rekening mee te houden?
De Cartier Tank moeten we natuurlijk eens op de pols bekijken. Dat is echt een klassieker. Verder hou ik ook wel van de Duitse merken. Zelf vind ik de Omega ook heel mooi, (dial lijkt op mijn GS SBGJ021, maar dan groen ) maar het gaat niet om mij natuurlijk.
Wow, dat geeft inderdaad veel variatie, en het is idd niet zo dat het budget op moet
Tot zover al heel veel dank voor alle suggesties. Zeker iets waar we wat mee kunnen.
De Cartier van het eerste plaatje gaat volgens mij ook heel goed samen met verschillende kleuren bandjes. (Rood, Blauw of Groen maakt het helamaal passend bij een andere outfit.)
Ohooh, het virus grijpt me weer helemaal.