Horloge cadeau zusje

Als ze niet te koop wil lopen met een horloge, dan zou ik gewoon lekker alle dure merken links laten liggen. De horloges die tot nu toe aanbevolen worden daar loop je meer mee te koop dan een bescheiden Rolex zoals deze.

Kijk, als ze nou een afkeer van Rolex heeft, dan vind ik dat een prima argument, maar met zo’n Rolex loop je niet te koop hoor. Sterker nog: 99,9% van de mensen interesseert het echt niet wat je om de pols hebt.

4 likes

Nice! even de knuppel in het hoenderhok. Dat mag ik wel. Geeft iig weer een aanzet tot nadenken. Maar zoals aangegeven, budget moet niet op, het is er wel. Daarnaast is voor mij Rolex een beetje dubbel. Aan de ene kant wat eenzijdig, niet voor mij, aan de andere kant ben ik wel overtuigd van de kwaliteit en waardevastheid van de horloges. Dat moet ik maar eens aan mijn zusje vragen, hoe zij er over denkt.

1 like

:point_up_2:

Deze is er uiteraard ook op een lederen band

1 like

Ik ben helemaal voor Rolex, maar of hij nou onopvallend is of niet, het blijft toch een Rolex. Daar zit toch een bepaald gevoel bij voor veel mensen.

Het budget moest toch <10k? Degene waar ik een foto liet zien zit rond de 6k

Aan de ene kant te eenzijdig? Maar dan strookt het toch helemaal niet met te koop lopen met een horloge? :wink:

En dat is precies wat ik aan probeer te geven. Als je een hekel aan Rolex hebt, kan ik het helemaal begrijpen dat je niet voor Rolex wil gaan. Maar argumenten van: “niet te koop willen lopen met een horloge” gaan echt niet altijd op bij een Rolex.

Ik zou serieus nadenken of je/ ze liever quartz of automaat wilt.

Mijn ervaring met mijn vrouw is dat die gewoon vooral een horloge wil waar ze niet naar om hoeft te kijken.
Dus waterdicht (afwas :eyes:) en quartz / solar.

Ze wil in elk geval niet regelmatig het horloge terug op tijd hoeven zetten en dat moet met een automaat gewoon wel.

2 likes

Dat is wel iets om inderdaad goed om over na te denken. Als ze huishoudelijke klusjes met het horloge gaat doen, zou ik niet iets met diamanten nemen. Diamanten kunnen echt hele lelijke krassen achterlaten. :wink:

1 like

Een vriendin van ons, 45+, beetje gezet postuur, draagt dagelijks een blauwe IWC pilot chrono.

Niet meteen het eerste waar je aan zou denken voor een dame maar bij de rest van haar kledingstijl staat het werkelijk fantastisch!

Wat ik bedoel is niet perse “een hekel hebben aan”, maar hoe komt het over op andere mensen. Een Volvo straalt toch iets anders uit dan een Audi, al is de prijs hetzelfde. Eventuele verschillen in stickers, velgen, kleuren etc daargelaten. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Al bij Junghans gekeken? Zeker met de Max Bill serie kun je alle kanten op zowel qua uiterlijk als qua techniek (handwinder, automaat, quartz, solar). En op een witte Max Bill kun je ook nog eens los qua bandjes om het te matchen met iedere outfit.

1 like

Andermaal: alleen hier op het forum geven we wat om horloges. Een ander interesseert zich helemaal niet in het horloge dat gedragen wordt. Het enige dat ik terug krijg van vrienden die weten dat ik een horloge heb is: hij is wel duur hè? En op het moment dat een onbekende mijn Rolex ziet krijg ik de reactie: is hij echt? Het is echt niet zo dat mensen zien als ik een Rolex om heb dat ze zeggen: wat een patser ben jij. En dan moeten ze al zien wat voor horloge ik om heb. Want wat ik al zei: 99,9% let echt niet op wat jij om je pols draagt.

2 likes

Dat zullen ze niet snel zeggen, maar wellicht wel denken.

Even serieus, je noemt gezet… Kun je aangeven hoe lang ze is en wat haar polsmaat is? En is ze overwegend netjes, casual, of als een kampbewoner gekleed?

Cartier wordt al genoemd, maar ik vind de Hermes Cape Cod, de Longines Dolce Vita, en de parelmoeren 36mm Breitling Chronomat op rouleaux bracelet ook mooi.

Verder zijn er hele ritsen horloges van Nomos die je als unisex kunt zien. De Tangente, Orion en Tetra, bijvoorbeeld.

3 likes

Als ik mij druk moet gaan maken om wat mensen eventueel denken dan kan ik wel bezig blijven. Maak jij jezelf daar druk over? Ik denk dat mensen veel meer over jou als persoon denken dan over jouw horloge. En als je je daar echt druk over maakt, dan is er wat mis met je zelfvertrouwen :wink: Maar goed. Laten we het het hierbij houden. Er wordt om horlogeadvies gevraagd. :blush:

Wat dacht je van een panerai 1248?

3 likes

Nee, ik zeg in de verste verte niet dat je je daar druk om moet maken. Maar je straalt wel iets uit. Net zoals merken een imago kiezen dat ze uit willen stralen om aan te sluiten bij een bepaalde doelgroep doen mensen dat ook aan de hand van hun sociale omgeving en hoe ze graag gezien willen worden. De mensen die het hardste roepen dat ze schijt hebben aan wat anderen van hem vinden, doen altijd wel verrassend hard hun best om dat te bewijzen.

Je hebt helemaal gelijk, vorige reactie had ik reeds gepost toen ik dit las.

1 like

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. :grinning: En verder moet ik me er denk ik niet teveel mee bemoeien.