Horloge deksel openen 2.0 (waarschuwing: volgende post bevat traumatische inhoud)

Een mooie gouden Prisma kwam bij mij voor een batterijen wissel. Een horloge met veel emotionele waarde. Men was niet helemaal tevreden over de juwelier waar men in het verleden een batterij wissel had laten uitvoeren. Na wegbrengen duurde het heel lang voor er een bericht kwam dat het horloge gereed was. Na zelf navragen kreeg mevrouw de melding dat men het horloge had moeten opsturen. Na uiteindelijk weken was het verlossende telefoontje er, het horloge was terug!

Nee, mevrouwtje, die beschadigingen hebben wij niet gemaakt. Geen idee hoe ze er komen maar daar zijn wij zeker niet verantwoordelijk voor.

1 of andere topper had geprobeerd een deksel te openen die er niet was (batterij wissel kan bij dit horloge alleen door het glas te verwijderen en het uurwerk eruit te halen. De kast is namelijk aan 1 stuk… en dan ook nog niet je verantwoordelijkheid nemen.

Ik zal de naam van de juwelier niet plaatsen maar het jeukt wel.

31 likes

Is dat ĂĽberhaupt nog relevant? Hoe lang gaat een batterij mee? 3-4 jaar? Misschien bestaat de juwelier al niet meer en/of werkt de betreffende klusser daar niet eens meer.

1 like

Zo die is flink mishandeld.
Alleen al het idee hoe men met een horloge omgaat van een ander waar ook nog een keer een emotionele waarde aan hangt.
Heel zonde.

1 like

Is toch maar de achterzijde denkt men dan.
Ik was jaren geleden op een juweliersafdeling van een groot warenhuis waar ik regelmatig klopgeluiden hoorde.
Toen we weer richting de uitgang liepen kwamen we langs de horloge afdeling waar 2 dames driftig deksel op de achterzijde van horloges aan het timmeren waren na een batterijwissel.
Wel kunststofhamers maar toch :grimacing:

2 likes

download
Deze gebruikt? :disappointed_relieved:

12 likes

verschrikkelijk. Alstublieft mensen denk na aan wie je je horloge overhandigt! Zoveel, zogenaamde, vaklui geven niets om de spullen van een ander. Zelfs niet als het een klant betreft.

Een kennis van mij kreeg zijn Omega gewoon met gedemonteerde balans los in de kast terug. Walgelijk.

2 likes

Schandalig. Ik vraag me echt af hoe je dit voor elkaar krijgt. Je kijkt toch eerst hoe een kast in elkaar zit. :sweat_smile:

1 like

Verschrikkelijk dit amateurisme te aanschouwen. Af en toe vrees ik met grote vreze dat dit wel eens het topje van de ijsberg kan zijn. Zeer huiverig om mijn horloges te laten servicen.

2 likes

Wat eeuwig zonde :cry:

1 like

Afgrijselijk zeg :face_holding_back_tears:

1 like

Juwelier is er nog en wat mij betreft is dat degene die het werk aanneemt en verantwoordelijk is maar zoals aangegeven ga ik geen namen plaatsen.
Ik kan geen enkel respect opbrengen voor mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Fouten maken we allemaal, neem je verlies en los het op.

10 likes

Verschikkelijk, wat een prutsers. Kan me voorstellen dat het jeukt om de juwelier te noemen. Ook om anderen te behoeden voor deze kwalijke zaken. Krijg je dit nog goed?

1 like

Of bedoel je beul?

Hebben ze het horloge hiermee proberen te openen? :expressionless:
ce1f3605-45f9-4ff5-9779-e42374b7b613.CR0,0,300,300_PT0_SX300_V1_-3396193240

3 likes

Deze ramp klinkt bekend. Ook al gehad. Hoe langer hoe meer krijg ik de neiging om bij het aanbieden van om het even welk werkstuk of materiaal(en niet alleen bij horloges)een krant mee te nemen en foto’s te maken van het stuk, de kop van de bediende en mezelf met de krant op de datumzijde. Gedaan met ontkennen.

1 like

Ik dus ook,2 van mijn Stowa’s zijn “officieel” toe aan een beurt,voor wat het waard is want draag ze een paar dagen/maand en lopen goed.
Dat en de horrorverhalen omtrent onderhoudsbeurtjes weerhoudt mij er nog altijd van :man_shrugging:

1 like

Herken het.
Ben ook altijd zeer huiverig om iets te laten doen aan een horloge omdat de kans meestal vrij groot is dat je hem beschadigd terug gaat krijgen.
Heb in het verleden al het e.e.a. meegemaakt.

Maarrr, er zullen wellicht medeforum leden zijn die ook dit misschien zouden kunnen/willen doen.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je horloge met respect en passie behandeld wordt.

Zelf heb ik van de week mijn Seiko Quartz horloge laten ontdoen van een haar achter het glas bij het datumvenster en waarvan het glas aan de binnenkant schoon gemaakt is.
Hoe het hier gekomen is is mij een raadsel, of bij degene die de gravure op het achter deksel heeft gezet of bij de juwelier die pas geleden het batterijtje heeft vervangen.

Medeforum lid Bram is zo aardig geweest om dit geheel kosteloos voor mij te willen doen.
En ik kan zeggen, Perfect.

Waardeer dit ten zeerste.
Nogmaals bedankt Bram27 :+1: :+1: :+1:

Batterijtje vervangen bij de juwelier was overigens een zeer dure aangelegenheid, was per ongeluk met de auto in een winkelgebied gereden, geen bordje gezien etc. en jawel, na een week of twee een dikke bekeuring van € 189,00. Batterijtje wisselen heeft al met al een kleine € 200,00 gekost :cry:

5 likes

Als ze goed lopen Paul zou ik dat lekker zo laten. Het is ook een verdienmodel om om de paar jaar te laten servicen. Moderne horloges hebben olie die niet gaat verharden. Als ze minder gaan lopen is het uiteraard een ander verhaal. Ik hoorde dit ook van een AD én van een vooraanstaande gecertificeerde horlogemaker.

1 like

Ga ik ook doen Joke,heb al eens uitgeplozen of service interval alleen geldt bij continue dragen van het uurwerk maar ben niet veel wijzer geworden :man_shrugging:
Ik hou ze gewoon in de gaten en als service nodig is zoek ik een HF’er in de buurt zodat ik zelf kan brengen/halen

2 likes

Dat snap ik hoor, maar ik wilde de zaak alleen even relativeren. Het zal ondertussen 2-3 jaar geleden gebeurd zijn, dat het niet netjes is ben ik helemaal met je eens. Maar voor mij is dit een beetje andermans oude koeien uit de sloot trekken :sweat_smile: De wereld stikt van malafide “vakmensen” Gelukkig hebben ze nu een vertrouwd adres gevonden en dat is goud waard (leuke woordspeling)

Eeuwig zonde zeg :sleepy: