Horloge (deployant) clasp (onbekende stijl?)

Weet niet helemaal of dit onder Algemene of onder gezocht gepost moest worden dus verplaats gerust mocht dit in gezocht horen.

Ik heb deze foto ter illustratie even van @Vinner’s verkoop topic geleend. Hoop dat je het niet erg vindt :sweat_smile:

Maar ik ben dus opzoek naar waar ik het onderstaande type deployment clasp waarbij het bandje/leer aan de binnenkant zit kan kopen.Ik heb dit soort clasps op verschillende sites geprobeerd te vinden (ebay, Aliexpress, paar horlogebanden sites) Maar kan je nooit (los) te koop vinden. Weet iemand hoe dit soort stijl deployment clasp heet (als het überhaupt een aparte naam heeft)? Er moet toch een chinees (of andere verkoper) zijn die deze dingen tegen een redelijke prijs maakt? Als iemand een gouden tip heeft hoor ik het graag!

1 like

Ik ken het onder de term “breitling style”

Google

ik heb deze eerder gekocht maar hier zat het metalen gedeelte volgens mij wel aan de binnenkant?
EDIT: Ik heb het even opgezocht en blijkbaar niet. Maar ff de oude clasp opzoeken dan.
Bedankt!

Een fold-under clasp

2 likes

DEPLOYANT clasp

2 likes

Wat een verwarrende bedoening.

Zoek op aliexpress even naar “omega clasp” en je vindt ze. Zoeen heb ik ook bij ali gekocht. Prima kwaliteit voor een redelijke prijs.

Groeten,

Coos

2 likes

Heb er ook 1 van Ali alleen een dikke leren band ( Hirsch Heritage 1765 Artisan) past er niet goed tussen.

Edit; http://s.aliexpress.com/aQjyMNv2

Overigens relatief makkelijk op te lossen met een klein ijzerzaagje en wat veilen :innocent:

2 likes