Horloge dilemma, hoe doen jullie dat?

Dat is geen dilemma… Rolex a crown for every achievement!

4 likes

7D0B199C-113A-490D-9855-C4CD77A8E74C

4 likes

Is het eerste symptoom van het horlogevirus :wink:

2 likes

Dat zegt mijn vriendin ook, maar mijn vrouw zou uit haar vel springen…

17 likes

En zo is dat! Klaar. :+1::sunglasses:

1 like

Niet twijfelen, je wilt duidelijk die Rolex, je wilt een een speciaal aandenken, die Rolex is voor jou duidelijk speciaal, je kunt hem betalen en je vriendin zegt je hem te kopen…

Als je het niet doet zal dit eeuwig blijven knagen en hoe goed/leuk het ander horloge zal zijn het zal altijd dat “goedkoop” alternatief blijven voor het horloge dat je echt wilde als aandenken aan…

Je hebt jouw beslissing al gemaakt.
And you know it

Haal de trekker maar gewoon over en koop het horloge waar je van droomt.

1 like

kopen wat je mooi vind! (zolang je het kan betalen) en dan lekker dragen :slight_smile:

het is eigenlijk gewoon zo makkelijk :wink:

Een 2e keus blijft een 2e keus, ook na een paar jaar. Je hebt geen andere optie dan je 1e keus kopen.

Bij twijfel niet doen blijft een goed redmiddel.
De Rolex zit in m’n kop, maar ligt nog in de winkel. Vandaag tijdens een rondje door de stad een juwelier binnengestapt en mijn ‘probleem’ voorgelegt. De uitkomst bleek nogal verrassend.
Een stuk of 8 horloges omgehad, 3 duidelijke missers, 3 twijfelaars, dus ook nee.
Plots een Tudor GMT pepsi op de lijst, terwijl ik die op foto’s matig vind. Leuk.
En stipt op nr 1, vreselijk boven budget, een Breitling Navitimer8. Door velen vervloekt lees ik net, maar ik vind hem prachtig. Niks opzichtige bling, precies goed.
Ik ga weer sudderen…

9 likes

Gewoon door gaan! Vooral doorgaan! Dan kom je er wel. Je Hebberigheid proberen te temmen en opschrijven welke op welke plek het terecht komt in je top 10 van de horloges. En reken maar dat dit verandert in verloop van tijd. Maar dit heb je al ondervonden en je spaart ondertussen lekker door.

1 like

Ik kan het geld maar 1x uitgeven helaas, dus ik wil het zeker weten. Al besef ik ook dat dit kan veranderen met de tijd.
De Rolex is gedragen en een nieuw, luxe horloge aanschaffen vind ik wel extra speciaal.
Overigens super geholpen, ongedwongen en ruim de tijd genomen voor mij. Hij gaf zelf al de tip om eerst vooral veel horloges te bekijken, dan pas kopen. Een liefhebber dus.

Kopen - dragen - verkopen

Herhalen tot je de juiste gevonden hebt. Dit is de enige manier die bij mij werkt

1 like

Bijna hetzelfde als bij mij met een kleine nuance in een aantal gevallen. :joy:
Kopen-dragen-verkopen, kopen-dragen-verkopen, kopen-dragen-verkopen en kopen-dragen en…houden. :thinking:
Dat is de stand van zaken bij b.v. de Seiko MM300. :rofl:

1 like

Gisteren werd ik gebeld of ze de Breitling moesten reserveren voor me en wanneer ik weer langskwam. Toch iets opdringeriger dan ik dacht, of is dit iets wat juweliers nu eenmaal doen?
Ik had trouwens een paar dagen niet naar de foto van de Navitimer gekeken, nu ik hem weer zie…:star_struck:

Ik reageer op mezelf, kom geen aandacht tekort ofzo…

4 likes

Nah, daar houd ik niet van.
Ik kom hier ook wel eens bij een winkel in de buurt in een shopping centre, en ik loop wel eens binnen, kijkend naar de Seiko Astrons (ze hebben opheffingsuitverkoop de komende 2 jaar).

Die ene die ik het mooiste vind is nog altijd beschikbaar, maar de verkoper weet altijd te vertellen dat ik snel moet beslissen want een aantal potentiële klanten hebben hem een paar dagen geleden ook al bekeken en om gehad en weg is weg… Nou wat toevallig weer (ik kom er een keer per 1 a 2 maanden als ik toevallig langs loop) :upside_down_face::upside_down_face:

Mijn antwoord is trouwens ook altijd hetzelfde: als die weg is wanneer ik het geld ervoor heb, dan was die niet voor mij :rofl::rofl:. Om de één of andere reden vergeten ze me steeds anders zouden ze weten dat ze gewoon voor l*l staan met hun verkoopsmoesjes.

Hoe ik het doe bij horloge dilemma’s? Niet creëeren. Ik kies een model en zorg dan dat ik het geld ervoor ga hebben… :joy:

3 likes

Doen; Rolex kopen!!

De Rolex is een OP met Explorer dial, al eens een Explorer 1 overwogen? Oogt nog beter volgens mij.

1 like

Staar jezelf niet blind op die merknamen en dan bedoel ik met name Rolex. Heb er zelf al een aantal keer 1tje gehad maar wilde er snel weer vanaf.