Horloge dilemma, hoe doen jullie dat?

Het topic is al even geleden geplaatst, ik ben wel benieuwd of je ondertussen iets dichter bij een keuze bent gekomen? On topic ben ik zelf van mening: “don’t settle for less” ook al betekent dat iets kanger doorsparen

Rolex kopen, als hij uiteindelijk niet bevalt, gewoon verkopen , toch!!!

1 like

Ja en nee.
De Breitling staat nog op 1, al zou de Rolex dat misschien wel zijn als het het een 39 ipv 36mm was.
Het verraste me dat ik de Tudor zo mooi vind, gezien de prijzen op Chrono wellicht de verstandigste koop.
Daar bovenop ontdek ik elke dag wel wat leuks, recent een Omega Aqua Terra, ook prachtig (help!).
Ik ga deze week weer even de stad in, wel naar andere juwelier en dan maar afwachten of dat extra keuze problemen oplevert.

waarschijnlijk levert ieder bezoek aan de juwelier je meer keuze stress op, maar dat is juist goed. bij aankopen van dit formaat kan je maar beter goed nadenken. Als de rolex je aantrok snap ik waarom een Tudor een goede keuze lijkt, en wat vriendelijker geprijsd dus die optie zou ik als ik in jou situatie verkeerde verder gaan verkennen. maar blijf vooral kijken tot je het 100% zeker weet, tenzij je flipperen niet erg vindt natuurlijk, dan kan je een horloge kopen en als het niks is weer doorflipperen. :slight_smile: succes!

Het plan is om te kopen en te houden, maar ik heb geen glazen bol.
Ik had ook nooit gedacht dat ik 1 van mijn BMW’s ooit nog zou verkopen, maar het is toch gebeurd.
Momenteel heb ik geen daily en dat maakt de honger naar een nieuw horloge alleen maar groter.
De Certina in het blauwe gedeelte gaat dat gat opvullen, gisteren die knoop alvast doorgehakt :sunglasses:.
Nu rustig op zoek naar de mooiste.

Hebben jullie trouwens helemaal geen moeite met een dure aankoop bij een particulier?
Ik heb te weinig kennis om zeker te zijn dat alles klopt en garantie tot de deur, of gaat dat nooit fout op het forum?

Als je van jezelf weet dat je te weinig kennis hebt zou ik het niet doen.
Het kan op een hoop punten misgaan en zelfs de kenners komen nog wel eens bedrogen uit.

  • niet complete/bij elkaar geraapte B+P sets
  • garantiepas ongeldig
  • uurwerk loopt niet goed/complicaties werken niet naar behoren
  • niet originele onderdelen (band, bezel, wijzerplaat etc.)
  • beschadigingen aan AR coating (heel goed kijken in verschillend licht)
  • replica horloge met echte papieren of andersom

Met leden van het forum zal het wel meevallen maar op MP moet je toch wel weten wat je doet.

Ook dan houd ik het toch meestal op de “oude rotten” en anders sowieso een check op het ervaringen topic.
Iemand die net “binnen” is blijft ook een klein beetje MP risico.
In ieder geval in het het segment boven de € 500,00

2 likes

Jawel.

Ik stel mezelf altijd deze vraag; "als het horloge stopt met lopen twee dagen na aankoop, gaat het HF lid dan de helft van de service betalen en ik de andere helft? Of krijg ik een Hallmark kaart met “beterschap en stik erin”?

Buy the seller.

3 likes

Wat typisch, Jouw vrouw vond het prima dat ik een Rolex ging kopen
:joy:

7 likes

Zo heb ik het ook gedaan :see_no_evil: maar of dat nou de juiste weg is?? :wink:

Als je nog aan het kiezen bent tussen verschillende horloges is dat volgens mij een teken dat je niet een bepaald horloge echt wilt. Als ik een horloge wil, is dat meestal om één bijzondere eigenschap wat meestal zich moeilijk laat uitdrukken in woorden. Dat kan een gevoel zijn of een ontwerp dat me erg aanspreekt. Meestal heb ik dan één horloge in het hoofd en dat maakt de keuze een stuk standvastiger.

Zo wordt de volgende aankoop hoogstwaarschijnlijk de Tudor BB58, maar zal dat volgend jaar of misschien zelfs later zijn (eerst Baselworld nog eens afwachten :slight_smile:) Dit jaar heb ik geen enkel ander horloge aangeschaft omdat ik de BB58 altijd in het achterhoofd houd als volgende aankoop.

1 like

Ja, ik had het er net nog even met haar over. Ze vindt het inderdaad allemaal prima wat je koopt.
Ze werkt bij S&C op provisiebasis* :ok_hand:

*niet echt uiteraard…

1 like

De Breitling is hèt horloge, ik vind 5k alleen net iets teveel van het goede. In DE gaan ze voor 3800 over of onder de toonbank, hetgeen een stuk aantrekkelijker is, maar dan krijg ik een pakketje thuis, terwijl ik zo’n bedrag liever f2f overhandig aan iemand. Dat is het nieuwe dilemma :smile:

Doet me een beetje denken aan een uitspraak die mijn vader vaak deed; ik koop geen auto, ik koop een garage…

2 likes

Dat was een slimme man. Zo kijk ik er ook naar.

Ik denk dat ik voor de volgende dure aanschaf Peter van Metropolis op pad stuur om te zoeken, ondanks dat ik weet dat het zo heel wat duurder uit kan vallen onder de streep.

2 likes

Is ie gelukkig nog steeds :grinning: hij rijdt alleen bijna geen auto meer :wink:

2 likes

Ook bij handelaren en juweliers kan het fout gaat hoor en worden niet kloppende horloges verkocht. Maar vervolgens betaal je bij die juweliers wél een premium. Bij wie je ook koopt, je moet gewoon eigen zaakjes goed op orde hebben en genoeg af weten van het horloge dat je wil kopen. Ik ben het zeker niet eens met buy the seller. Buy the watch.

Stel dat het horloge dan minder goed loopt en geserviced moet worden is dat dan zuur. Maar wat nog zuurder is als je bij een handelaar wel het premium betaalt maar je horloge dan ook nog eens een service blijkt te kunnen gebruiken. Het enige waar ik een premium zou voor willen betalen is een aanwijsbare recente service bij een betrouwbaar adres.

Gisteren nog even terug gegaan naar het begin, de Rolex valt sowieso af, ik vind hem erg mooi maar te klein.
De Tricolori en ook nog een Galactic om gehad, maar beide verliezen het van de Navitimer, dus de keuze lijkt al beperkt te worden.

2 likes

Ikzelf zou voor de onderste optie gaan (zie dat het beide Breitlings zijn dus vorige reply gewist)