Horloge dilemma, hoe doen jullie dat?

Omdat ik binnenkort wat te vieren heb, wil ik een leuk aandenken kopen, een horloge natuurlijk.
Het budget was vastgezet op 2500 voor een nieuwe of zo goed als nieuwe klok.
Van alles passeerde de revue, van Maurice Lacroix, Longines tot Tudor.
Een Breitling vind ik snel te patserig, met blauwe wijzerplaten vind ik ze mooi, maar al die bling bling is niet mijn smaak.
Maar wacht even, gisteren stond ik in een winkel en werd ik toch naar een gedeeltelijk matte Tricolori getrokken. Een vijfde boven budget, maar erg mooi.

En dan, als klap op de vuurpijl, in een andere hoek, een heuse Rolex.
Een ‘instapper’ in die vitrine, maar eenmaal om de pols duidelijk de winnaar, echter ver boven het bedrag wat ik wilde uitgeven. Bovendien wil ik hem gewoon dragen, niet in de kast laten liggen omdat het zonde is.

Wat nu? Ik ben bang dat beide(zeker de Rolex) blijven knagen als ik iets anders koop ‘ook mooi, maar niet die Rolex/Breitling’ etc…Ik ben nieuw in horloge land, hoe ervaren jullie zoiets?
Is dat die holy grail waar iedereen over schrijft, of heb je altijd weer een nieuw doel?

8 likes

Eens. Dus gewoon doorbijten en het doen. Je komt niet van dat gevoel af want er is geen vervanger.

9 likes

Het gaat denk ik echt blijven knagen als je nu eerst iets anders koopt. Persoonlijk zou ik dan ook doorsparen, vervolgens natuurlijk wel dragen :slight_smile:

Volledig mee eens, sparen is het toverwoord!

Wat is een Holy Grail ? is dat een horloge wat je graag wilt hebben maar niet kan betalen, of een horloge wat niet te bemachtigen is ? (vintage)
Wil ik graag iets kopen, en heb ik een vast budget, dan kijk ik alleen in die prijsklasse. Springt daar niets met overtuiging uit, dan kijk in een prijsklasse erboven wat enigszins haalbaar is en spaar ik liever door.

3 likes

Lekker kopen, een Rolex kun en moet je ook gewoon dragen. Je hart volgen is het beste advies, doe waar jij blij van wordt, maar je moet je er ook wel goed bij voelen.

2 likes

Je kunt je geld maar één keer uitgeven … dus …
(Vul zelf maar in :grin: )

Iets minder bling Breitling is er ook gewoon.:+1:

4 likes

Horloges zijn er om te dragen, dus als je die Rolex wil en kan betalen en hem ook nog gaat dragen… doen! Als je nu al bang bent om schade te maken, dan zou ik iets anders kopen. Tenzij je er in belegt zijn horloges gewoon gebruiksvoorwerpen en mag er best een (zelf gemaakt bij voorkeur) krasje opzitten. Over 60 jaar heet dat patina…

De eerste Blackbird met de datum op de 3 vind ik ook een mooie Breitling, maar die heb ik alleen op foto’s gezien, misschien valt ie tegen in het echt.
Het geld heb ik wel, het is meer een kwestie van heb ik het geld er voor over, krijg ik spijt als ik het niet doe en wil ik hiervoor andere dingen even laten voor wat ze zijn.
Oh ja, en natuurlijk waar stopt het? Wordt ik ook horloge verslaafd?
Normaal ben ik veel impulsiever, gewoon doen; dit getwijfel zint me helemaal niet.

De Breitling is gewoon prachtig, maar een Rolex in je handen is blijkbaar toch even iets anders.
Hoe de schakels bewegen, het kroontje, de eenvoud en toch iets meer speciaal.
Duidelijk dat het gevoel Rolex zegt, maar het verstand houdt het nog even tegen.
Mijn vriendin zegt koop nou gewoon degene je echt wilt, dat helpt ook al niet ; ).
Misschien de Lacroix verkopen, die draag ik dan waarschijnlijk toch niet meer.
Wat een luxe probleem en dat op de vrijdag.

Als je vriendin het al zegt hebben wij weinig toe te voegen…

2 likes

Tegelijk verklaard ze mij ook voor gek…

1 like

Je kunt toch moeilijk je vriendin teleurstellen.

5 likes

Gewoon die Rolex kopen idd als het financieel mogelijk is. Overal mee te combineren ook.

1 like

Ik krijg een beetje het idee dat je niet echt een idee hebt wat je hebben wilt, alleen dat je een bak geld over de balk wilt gooien. :wink:
Ik zou het eens een poosje laten sudderen en voor jezelf een lijstje maken van kanshebbers. Nu overhaaste beslissingen maken lijkt mij niet verstandig.

Zelf heb ik een verlanglijstje waarvan ik er af en toe een koop, maar ze moeten er toch minstens een paar maanden op staan voordat ik tot koop overga. Sommige vallen er na een maandje ofzo toch weer af en dan weet ik dat het een bevlieging was en ben ik blij dat ik die niet gekocht heb.

Succes met de beslissing. :+1:

2 likes

Een ingetogen Breitling, binnen budget, is in mijn ogen de Super Ocean Heritage.

image

Veel succes met dit luxeprobleem :slight_smile:

3 likes

Klopt. Echter heb je ook de heritage 2, knaag knaag.
Die overschrijd het budget…

Ik zou zelf ook doorsparen voor het horloge wat op #1 staat. Heb een paar maanden terug hetzelfde gedaan, uiteindelijk budget flink verhoogd. Nu nog steeds blij dat ik dat heb gedaan. Kijk nog wel eens of er horloges zijn die ik mooier vind, maar eigenlijk zijn die er niet (tenminste, niet haalbaar voor mij…)

2500 euro uitgeven aan een horloge terwijl je eigenlijk liever een ander horloge wil hebben, zou ik niet doen. Als het nou 100 euro was, ok…

Liever iets meer uitgeven aan iets wat voor jou als absolute winnaar uit de bus komt dan.

2 likes

Ik heb ook zo’n stap gezet, en ik ben nu achteraf ook tevreden.

Ook een speciale gelegenheid als aankoop argument, en het was erg mooi om mijn droomhorloge om te hebben tijdens de speciale gelegenheid.

Uiteraard verwachtte ik ook de reacties ‘moet je dat nu doen zoveel geld uitgeven aan een horloge’. Die reacties bleven uit.
Het werkt status verhogend.

Voor mij is één ding duidelijk, de Swatch groep maakt echt top spul.
Omega, Longines, Breguet, Blancpain etc.

Dus wil je die Rolex, dan zou ik het doen.
Al zijn er voor €2500 ook goede en prachtige horloges te koop zoals het eigenzinnige Ball.

2 likes