Horloge doelen eind 2020 en 2021

Hallo allemaal,

Sinds vandaag zijn we officieel de laatste maand van 2020 in gegaan. Wat zijn jullie horloge doelen nog voor 2020? Met andere woorden welk horloge of welke horloges ben je nog van plan voor het einde van het jaar aan je collectie toe te voegen? En welke horloge plannen/doelen heb je voor 2021?

Ik trap af met mijn horloge plannen voor eind 2020/ begin 2021. Ik hoop binnenkort de nieuwe Seiko Marine Master 300 SLA021J (de zwarte variant) te gaan passen en ik overweeg sterk om deze toe te voegen aan de collectie. Ceramische bezel, saffier glas en een inktzwarte plaat zijn voor mij dusdanige upgrades om de Marine Master 300 nog een keer te proberen (ik heb de Sbdx001 ooit gehad). Wat mij ook erg aanspreekt zijn de drilled lugs. Echt een verademing voor het wisselen van banden.

En ander horloge wat ook nog steeds in mijn hoofd zit is de Hamilton Khaki Field Mechanical No Date met handopwinder uurwerk. Ik heb dit horloge eerder kort (paar weken) gehad als vakantie horloge voor Noorwegen, maar deze 38mm vintage inspired field horloge met gedrilde lugs begint weer in mijn hoofd op te spelen. Een veelzijdig horloge dat praktisch elke soort band kan hebben.

Voorlopig zijn dus de MM300 SLA021J en de Hamilton khaki field mechanical mijn horloge doelen voor eind 2020/begin 2021.

Ik ben benieuwd naar wat jullie horloge doelen/plannen zijn voor eind 2020 en 2021.

MvG Ralph

34 likes

Mijn hoofddoel is een Grand Seiko kopen, daar ben ik nu voor aan het sparen. Maar laat mij ook verrassen door een eventuele nieuwe release in de Black Bay lijn. Een groene of gmt variant :thinking:

Edit: dit jaar heb ik een G-Shock aan de Sint gevraagd, hopelijk krijg ik er een :rofl:

5 likes

Cheers lets talk watches!

Voor mij geen plannen. Al komen er nog wel twee horloges in december (als Halios niet weer de Universa uitstelt). Naast de Universa (in een limited kekke pastel kleur) komt voor mij nog de Willard X binnen.

En verder wat hij zegt :point_down:t2:… Mezelf kennende zal ik het niet kunnen volhouden “het er nu even bij te laten…”

18 likes

Ik laat mijzelf weer verassen door mijzelf en zie wel wat er bij gaat komen…

2 likes

Tja, ik ben langzaam bezig mn collectie van 10+ terug te brengen naar de basis (7 keepers) (2020) en dan weer naar max 10 te gaan (2021 en verder) deze 3 moeten dan echt iets toevoegen qua stijl/materiaal/uurwerk). . Zo heb ik nog niets qua moderne dress (bijv. Jlc small seconds) of iets echts in edelmetaal.

Eigenlijk ben ik wel weg van de 70s vibe, en deze Zenith A384 lijkt me zeer geschikt.

34 likes

Plan voor 2020 is niks meer erbij kopen. Idem voor 2021.

:rofl:

3 likes

Ik ga voor de Apple Watch 7.

Groetjes.

10 likes

Mijn doel voor de zomer van 2021 is de Tudor Black Bay Fifty Eight. Ik vind de blauwe variant erg mooi, maar mocht er een groene bezel worden gepresenteerd als nieuwe release dan laat ik me daar voor op de lijst zetten.

9 likes

Doel op zeer korte termijn (lees deze maand):

Doel halverwege 2021:

20 likes

Beetje inkrimpen, 5 is teveel, Panerai behouden en merk verder leren kennen. Voorkomen dat de Box weer vol loopt met recidive aankopen: nieuwe dingen en merken.

5 likes

Volgend jaar sowieso een ‘dress-watch’ er bij (nu een Seamaster 300M en Oris ProPilot Big Crown). Ik twijfel nog tussen een Omega De Ville Tresor (staal) en een Grand Seiko (SBGA293). Er zitten nog tenminste 3 ‘spaar’-maanden tussen nu en de aankoop, dus ik heb nog ff de tijd.

1 like

Deze 41mm mag er uit (nog niet 100% zeker) voor een BB58 black. Met cash up uiteraard. Aanbieden mag :stuck_out_tongue:

En alhoewel geen horloge, toch een upgrade naar de stalen band. Kost toch ook een leuke Oris :thinking:


8 likes

Hopelijk in 2021

Verder zal t er bij mij aan liggen of er iets verkocht word.

Zo nee dan zal ik zeer waarschijnlijk een van deze twee toevoegen.

Word er wel wat verkocht en mocht ik een klik hebben met wat nog niet gepast is word t een van deze.

Gepast en goedgekeurd.

Wil ik graag passen.

9 likes

Sub date eruit, deze erin

11 likes

Hoeveel mm?:yum:

1 like

Haha, 41mm :wink:

2 likes

Mooi zo’n platte Onyx steen om je pols. :wink:

Volgend jaar wil ik mij wat meer gaan verdiepen in de merken JLC en Vacheron Constantin. En misschien ook nog kijken naar een specifieke L.U. Chopard en een Omega Aqua Terra. Maar even geen haast :slight_smile:

2 likes

Gezien mijn collectie behoorlijk veel groter is geworden, even rustig kijken welke kant ik heen wil.

Misschien een klatser erbij, maar dan eind 2021. Ik sluit niet uit dat ik eerder wat koop/verkoop in het 5k segment.

Heel gaaf.