Horloge doelen eind 2020 en 2021

Mijn doel in 2021 is minder op het forum aanwezig zijn, verleidingen weerstaan, minder hebberig zijn dus, gewoon genieten van wat ik al heb, misschien wat uitdunnen, en gelukkig zijn en vooral tevreden…

Da’s het doel :muscle:

9 likes

In 2021 wil ik al mijn vintage laten servicen, kijken of ik zelf het eea aan uurwerkjes kan leren prutsen en tevens bakken nieuwe bandjes scoren!
Nieuwe horloges? Niet de bedoeling maar ik hou een slag om de arm :sweat_smile::joy:

Meen je dat nou? Dat was toch rete-onschuldig? Ik kan me niet voorstellen dat daar niets anders bij zat.

Olfert en Kremer allebei geen voorraad?

Iemand was me een maand voor.

Ik ben een doelloos mens. Maar ik wil wel m’n SBGV245 terug hebben van Seiko.

2 likes

Da’s ook ongeveer mijn doel
Het horloge van mijn vader terug van Koen, een mooi leren bandje erop,en op speciale dagen gaan dragen.

1 like

Mijn doel is gelukkig worden samen met mijn Subje, Chronomaster én nog een goedkope G-shock erbij.

Dus helemaal niets er in en er uit.
De HFLE komt nog wel, maar die is al betaald.
En het rode veblenist bandje is er ook al daarvoor.

7 likes

Heb wat horloges incomming, maar heb voor het eerst wat rust gevonden. Zoals velen hierboven beschreven wil ik in 2021 ook lekker rustig aan gaan doen en genieten van de horloges die ik nu heb. Langzaam sparen voor een mooie Grand Seiko is dan ook mijn horloge doel voor eind 2021. Zoiets bv:

5 likes

Ben benieuwd of het je lukt. Je zou denken dat je met zon collectie alles eigenlijk wel hebt :rofl:

Ik zie jou nog wel weer iets gouds kopen.

2 likes

Dit had een aparte topic kunnen zijn maar past tevens in de doelen van 2021.

Door de winterse bruine kleurtinten die ik momenteel veel draag komt mijn blauwe Oris date aquis met blauw rubberen band niet vaak de kast uit. Beter hierbij past de bruinige Michael Kors die prima staat maar niet de meest bijzondere is (cadeautje van mijn vrouw). Dus ik zit weer veel op het forum en onze horlogemarkt te kijken naar een nieuwe kandidaat om één dezer dagen proberen aan te schaffen. En zoals altijd is mooi ook vaak duur.

Wat boven het budget zit, of waar ik aan het idee van een extra uitgave moet wennen, kan worden:
Oris sixty five staal/bronze. (Maar ik wens liever een andere merk omdat ik al een Oris bezit).
Seiko Prospex SPB121J1 (Mooi maar oogt denk ik te klassiek, sowieso de band).
Longines Legend Diver Bronze. (met twee mooie banden).

Of ik spaar door en ga aankomend jaar voor dé upgrade voor mijn eerste, de Tissot couturier chronograph en vang twee vliegen in één klap; een nieuwe zwarte die altijd gedragen kan worden maar waar buiten een zwarte band ook bruin en canvas groen mee gedragen kan worden:
Longines Avigation BigEye (mooie lederen bruine band) óf
Sinn 358 Sa Pilot of
Sinn 756.

Jammer genoeg zijn de winkels momenteel dicht, anders ging ik alles eens passen.

1 like

Mijn 2021 horloge-doelen:

  • mijn Constellation 167.005 laten servicen;

  • mijn aankomende Buren reverse panda laten servicen;

  • mijn Tissot 1940s cal. 321 uit service terugkrijgen;

  • nog wat fijne vintage ‘barn find’ watches toevoegen;

  • nadenken over toevoegen van een tweede ‘moderne’, naast de 124060, mogelijks een Nomos;

  • ten allen tijde wel de collectie limiteren tot maximum 6 kern pieces.

4 likes

Zo eentje graag.

11 likes

Ach nee joh…met zoveel hommages is het origineel ook geen grail meer toch!!!

En als het niet anders kan dan toch hopelijk wel zonder datum :grimacing::innocent:

3 likes

Het echte origineel is me iets te gortig geprijsd tegenwoordig helaas.

Ik verwacht de WatchCo versie (mét datum :no_mouth:) binnen nu en een paar weken binnen te hebben, die krijgt nu eerst een full service.

3 likes

De laatste keer dat ik er eentje live kon kopen was het een enorm koopje, maar met het binnenwerk totaal vervuild door ‘zwarte troep’ die afkomstig leek van wat in een bepaalde periode door moest gaan voor pakking materiaal.
Helaas - terugkijken is nu nog frustrerend - toen toch maar van afgezien :confused:

1 like

Haha, zonde. Maar ja, de prijzen van tegenwoordig had je toen ook niet kunnen bevroeden.
Is die je hierboven postte van jou?

1 like

Tja- ongelofelijk die stijging. Extremer nog bij de duikers dan voor de speedmasters lijkt het. Maar hier in het blauwe deel gaan de oude 120 modellen dan weer niet weg :thinking: Zag vanavond nog een 300 uit 68 met doos en papieren in Italië. Prijs op aanvraag…ik denk dat die morgen al verkocht is :money_mouth_face:

Jazeker doel(en) die al reeds deels vervuld zijn.

  • mijn eerste (echte) horloge weer laten lopen. Als menneke van 19 kreeg ik van mijn ouders een Pulsar kinetic. Zie pica. Helaas is mijn moeder overleden en deze lag al zeker 15 jaar te verstoffen in mijn nachtkastje, ik was te emotioneel om er alleen al naar te kijken. Begin dit jaar toch de stap gezet om hem eens goed te poetsen, nieuw bandje, zere-wijsvinger-polywatchen op het glas en nieuw uurwerk en batterij laten zetten. Die kosten zijn waarschijnlijk hoger dan het klokje in centen waard is maar toch gedaan. Loopt weer als een zonnetje, vind m wat te klein voor me, maar het brengt goede herinneringen boven. Dus dat doel is een :white_check_mark:

  • dan moet er toch een klokkie bij… ja nee ik zoek al een tijdje een zomers horloge. Voor mij een witte dial. De keus is gevallen op de TAG Heuer Horloge Aquaracer 300M 43mm Calibre 5 WAY2013.BA0927, plus een zwarte en oranje rubberen band :raised_hands: Nog even sparen, maar dit jaar gaat ie er komen.

3 likes

Neem aan dat je weet dat er wat ontwikkelingen aankomen bij de model 2?

Nee dat wist ik nog niet. Wat gaan ze er aan veranderen? Als ik hem koop dan koop ik hem sowieso met de kop dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Vind het model nu al mooi zoals ie is.:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

In ieder geval (dat is publiek) komen er 2 maten en mogelijk wat andere kleuren. Andere aanpassing is nog niet publiek, maar als je deze mooi vindt, dan vind je die nieuwe ook zeker mooi.

Nou… 2021 heeft niet de witgouden 118208 gebracht…

Halverwege 2021 een18078 (voor de tweede keer):

Eind 2021:

En zometeen ook nog deze ernaast:

3 likes