Horloge doelen eind 2020 en 2021

Hier staat een speedmaster proff. op de planning :innocent: (of ik zou een AT blue dial 03.001 moeten vinden​:see_no_evil:)

Ik heb een nieuw horlogedoel voor 2021:

De nieuwe Speedmaster met step dial en COSC 3861 werkje:

5 likes

het is toch een METAS werkje en geen cosc?

DOUBLE CERTIFICATION:

METAS AND COSC

To own a MASTER CHRONOMETER is to be confident that your watch has been certified not once – but twice! The 8 stringent METAS tests your timepiece must face to earn the title MASTER CHRONOMETER can only begin with movements already certified by COSC (Official Swiss Chronometer Testing Institute). And it’s a completely transparent testing process. If you want to know how your own watch performed during the 8 METAS tests, you can view the exact results by entering your certificate number online.

Lees je dus mee Lucas?

"the title MASTER CHRONOMETER can only begin with movements already certified by COSC (Official Swiss Chronometer Testing Institute)"

Sowieso qua horloges een heel andere weg in geslagen. Voorheen G-Shocks en stationsklokken, maar nu een 38mm handopwindertje van mijn Opa en zelf een 40mm flieger met ETA aangeschaft.

Met die 40mm toch wel een soort van ā€œsweet spotā€ gevonden qua formaat. Ik wil zeker weten nog een duiker gaan toevoegen aan de collectie!
Ben zeer gecharmeerd van de horloges ontwikkeld en gemaakt door Paul Scurfield. Hij komt binnen afzienbare tijd met een nieuw model:

Deze, met witte plaat, gaat er 100% komen!

3 likes

Geen horloge als doel op zich in 2021, wordt opnieuw vader dus opzoek naar een 36-38 mm duiker in April.

1 like

Vorig jaar in december schreef ik dat i.v.m. een grote aanschaf in januari 2020 voor m’n muziekpraktijk m’n verwachting was, dat er in 2020 geen nieuw horloge bij zou komen.

In maart liep het al anders, toen kreeg ik van m’n zoon een erg leuk Audi horloge. In mei bood Jaco me zijn massief gouden Omega DeVille aan voor een aantrekkelijke prijs, dat kon ik niet laten lopen.

In mei/juni heb ik vijf van m’n horloges verkocht, zodat ik in juli m’n prachtige Oris Complication kon kopen. Dus dit jaar zijn er toch nog drie nieuwe horloges bij gekomen.

In de achterliggende jaren heb ik telkens voorgenomen om voor een Moonwatch te gaan sparen, maar m’n Speedmaster Silver geeft me zoveel voldoening, dat ik betwijfel of er ooit nog een Moonwatch gaat komen.

Momenteel ben ik weer een beetje aan het sparen (het begin is er weer), wel heb ik tegenwoordig steeds een bepaald horloge in gedachten, geen Omega en geen Oris.

We gaan het zien. Mezelf kennende kom ik onderweg wel weer iets leuks tegenšŸ˜€, dat zal dan wel Omega nr. 7, of Oris nr. 3 worden. Of… nr 1?

6 likes

Cool, deze heb ik ook al besteld om onder de boom te leggen.

2 likes

Bij!

1 like

Ik wilde deze ook bestellen, maar ze zijn niet meer beschikbaar. Weet iemand of er nog nieuwe gemaakt worden?

1 like

de Patek of de Swatch?

De swatch is limited dus zal niet meer gemaakt worden.

De Swatch inderdaad; voor de Patek zou ik nog even door moeten sparen.
Helaas! Leuk model!

Ik zie dat de Swatch op dit moment nog gewoon te bestellen is bij Hodinkee: https://shop.hodinkee.com/products/swatch-sistem51-hodinkee-generation-1990?variant=32944820453451

Succes!

Dat bedoel ik! :tired_face:

2 likes

GeĆÆnspireerd door mezelf zei ik toevallig vanochtend tegen een paar maatjes dat ik een grote meeting ga organiseren in Twente wanneer het weer toegestaan is. Gehuurde locatie met veel speciaalbier en bitterballen. Ik denk dat iedereen daar met liefde 20-25 piek voor neerlegt.

De Da Vinci’s Daverende Tijdwijzertjes.

Nu al zin in. Vooral in het bier.

22 likes

Leuk en aardig mooie nieuw Speedmaster renders. Maar ik ga mijn Speedmaster daar niet voor upgraden. Goed is goed :yum:

Vergeet de €500 tankkosten niet.

2 likes

en daarna met z’n allen tukken bij Han op het balkon?

Genoeg vakantie parken daar in Twente…

meteen 15 van die huisjes huren :stuck_out_tongue: