Horloge duurder dan

Ergens vorig jaar realiseerde ik me dat mijn horloge kostbaarder en waarschijnlijk meer waardevast was dan de auto waar ik in reed.
Nou reed ik zelf niet in een heel bijzondere auto en had ik een mid-range horloge om.

Persoonlijk geef ik meer om een horloge dat nagenoeg niks toevoegd behalve van het gevoel dat het geeft (herkenbaar?).
Daarentegen als mijn auto me van A naar B brengt ben ik al blij!

Wie herkent het gevoel dat zijn horloge kostbaarder is dan iets wat menig mens belangrijker vindt dan een pols sieraad?

9 likes

Dat is vaak met hobbies en waar je interesse liggen. Vrienden van mij geven 10K uit aan een motor en dat vind ik veel. Als ik een paar K uitgeef aan een horloge dan gaat het weer de andere kant op. En Ja mijn horloge is meer “waard” dan mijn auto.

1 like

Waar de meeste mensen een vervoersmiddel toch veel belangrijker vinden dan een sieraad
 een motor brengt je naar je werk, thuis, waar dan ook.

Zullen er wel niet veel zijn met een horloge duurder dan hun huis tho
 tenzij je in je Lada woont.

1 like

In het paasweekend kwam ik, al wandelend in het buitengebied van m’n woonplaats, een buurtgenoot tegen die met een rollator een behoorlijk eind van huis was. Toen ik hem vroeg waarom hij zover van huis met z’n rollator was en niet met z’n e-bike, vertelde hij dat de batterij van z’n elektrische fiets stuk was en dat hij geen €400,00 had om deze batterij te vervangen. Op dat moment had ik m’n Seamaster om, die twee jaar geleden nog voor € 3600,00 op de prijslijst van Omega stond. Ik voelde ik me wel een beetje schuldig, temeer omdat ik “toevallig” de week daarvoor zelf een nieuwe electrische Gazelle fiets heb gekocht om samen met mijn vrouw, die al een e-bike had, te kunnen fietsen. Ze vond het gezelliger als ik dan ook een e-bike heb en dat is natuurlijk ook wel zo. Eigenlijk was ik al heel tevreden ben met mijn Koga racefiets (uiteraard zonder motor) die ik natuurlijk “gewoon” blijf gebruiken. Tja, door dit topic moest ik daar toch weer aan denken. Onze horloge hobby is prachtig en ook wel een luxe waar we van moeten genieten, of we nu van Omega of van Rolex houden😀.

48 likes

Dit brengt mij meteen op een vraag die bij me opkwam.
Zijn er mensen die bijvoorbeeld hun e-bike, scooter, moto of auto laten voor een horloge en lekker de fiets of de benenwagen kiezen.

Misschien zelfs de rollator en lekker thuis gaan zitten genieten van hun grail
 :crazy_face:

3 likes

Toen heb jij, in de Paasgedachte, hem glimlachend die € 400,- toegestopt


9 likes

Haha, ik ben blijkbaar toch nog geen heilige😀.
Daarbij ga ik er vanuit dat hij natuurlijk ook z’n trots heeft!

9 likes

Scooter/brommer of snorfiets heb ik inderdaad gelaten en liever n horloge v gekocht. Motor nooit geĂŻnteresseerd in geweest.
Ten tijde v n nieuwe fiets wel n e-bike overwogen, maar toch maar voor de ouderwetse legpower gekozen. Anders kan ik net zo goed de auto pakken.

Auto niet gelaten. Het moet ook een beetje praktisch blijven. Zou ik moeten kiezen tussen n duur horloge of een auto icm n goedkoper horloge, dan dat laatste.
Bovendien moet ik bekennen dat ik meer relaxt geniet v mn Seiko dan mn Rolex. Die laatste ligt vnl te verstoffen in de DNB. Ergens n beetje zonde, maar maakt t ook wel bijzonder om em dan es om te hebben.

1 like

Holy shit, mensen kreperen van de honger, kinderen sterven aan diaree. Wat wil je nou? Een Rolex of een tweede paar schoenen. Het is niet nodig.

1 like

Ik kan de hypotheek af betalen plus een weekje weg als ik de boel zou verpatsen .

Nee dat zegt niks over de waarde van mijn horlogerie , maar wel iets over de hoogte van mijn hypotheek :smirk:

5 likes

Op moment is mijn horloge verzameling goedkoper dan mijn auto. Maar ik verwacht dat dat dit jaar wel gaat veranderen. Mijn auto (Renault Twingo) rijd prima is lekker goedkoop in de maand en heeft zeer weinig km op de teller dus daar verwacht ik nog geen gekkigheid mee volopig. Met het doel wat ik voor ogen heb zal het wel zo zijn dat eind dit jaar begin volgend jaar met Ă©Ă©n aankoop mijn verhouding scheef gaat staan. Maar hier heb ik eigenlijk nog geen probleem mee. Ik ben 21 en werk momenteel 40 uur en ben thuiswonend.

1 like

Zat er geen garantie meer op?

1 like

Mijn horloge is meer waard dan de niet geannuleerde vakanties van dit jaar :sweat_smile:


2 likes

Hij had de e-bike destijds al 2e hands gekocht.

1 like

Tja. Keuzes. Ik heb een auto, motor, stadsfiets, mountainbike, race fiets en scooter. Nog maar te zwijgen over de vervoersmiddelen van mijn vrouw en kids
 Mijn horloge collectie is nog bescheiden, en er bestaat bij mij ook twijfel of ik me wel comfortabel voel bij een duur horloge. Overigens zijn we met nog twee flinke spaar doelen bezig, en dat is een horloge er geen van.

Nee man, natuurlijk niet. Ik zou in een end-of-days scenario drie dingen pakken, m’n goedkope mini turtle, een 400cc honda crossmotor met dakar tank en een erg goed setje messen.

Maar ook qua budget: als ik deze gekkigheid niet zonder meer kon betalen zou ik inderdaad een SKX of Mini Turtle dragen en verder niet.

Vervoer kom je mee op het werk, in de natuur of bij de winkel, een horloge is nutteloos.

4 likes

Je hebt een Toyota Starlet uit 1987 en een Seiko sarb om de pols?

Ik vind auto’s ook leuk en toen er 3 maanden geleden ivm gezinsuitbreiding iets nieuws moest komen stond ik wel op het punt een horloge te verkopen om het budget voor de auto te verruimen. Gelukkig heeft het verstand overwonnen en is het horloge gebleven en ben ik toch blij met de auto die het geworden is :slight_smile:

6 likes

Ik rij al jaren in een auto van 300 euro :slight_smile:

Als autoliefhebber heb ik een leuke hobby-auto voor de deur staan. Daar maak ik per jaar minder kilometers mee dan mijn fietsen. (Überhaupt fiets ik meer dan dat ik met de auto rij.)
Qua waarde overtreft deze mijn horloges met gemak. Ik heb dan ook voornamelijk microbrands en wordt niet echt warm van de zoveelste rolex of omega.

2 likes