Ik denk dat we, om een goed advies te kunnen geven, toch wat foto’s nodig hebben van je (bijna) vrouw.
Een mooie jeansbroek en een donker colbert jasje is zeker zo mooi bij een man, een pak is zo stijfjes, en je draagt al iedere dag een pak, dat vliegt uit als je thuis bent zeker
Daar zijn al forum leden waar ik al horloge s heb gekocht , en persoonlijk heb afgehaald,hier zijn ook al forumleden geweest om te kopen , Die verschoten ook wel dat ik zoveel atelier ruimte en gereedschap had, en dat in een mannenwereld
Inderdaad. Kleed me altijd om. Had met trouwen een mooie donkere Hugo Boss spijkerbroek aan en een colbertjasje. M’n vrouw een jaren '50 stijl jurkje. Vonden we veel leuker.
Het is leuker, en een heerlijk vrij en ontspannen gevoel,
ik weet verder niks van trouwen :p, maar mij lijkt dat het prima kan als je het horloge als een sieraad ziet wat het ook is, zeker een Patek. Alleen goed om denken dat je er de hele dag niet op kijkt . Ik denk dat de regel meer een bescherming is voor mensen met slechte horlogesmaak
.
Het is hier al vaker gezegd, maar draag wat je wil een wat goed voelt.
Ik droeg mijn opa’s oude Timex automaat:
Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto. In 1999 gekocht. Trouwdatum was 1 april. Horloge was toen 1000 gulden. Draag het nog regelmatig.
Zie mijn voorsteltopic Wat ik nu draag is een categorie lager dan Patek hoor; die koop je mijns inziens voor dit soort gelegenheden en als end-game.
prachtige patek
ik ben zelf in sept aan de beurt om te trouwen, geen horloge die dag
je zou je nieuwe aanwinst voor je bruiloft kunnen laten graveren en uitpakken wanneer je er zelf zin in hebt. maar op de dag zelf zou ik hem niet dragen. misschien wel op de foto laten zetten door de bruidsfotograaf
Thx! Helaas heb ik deze Patek dus niet meer he, daar moet ik dan weer naar op zoek
Ja, dat is wel een mooie oplossing! Dan zou je 's ochtends als de fotograaf komt hem wel kunnen laten vastleggen (als een soort van trofee van de dag naast de ring), vervolgens draag je hem de dag zelf niet en pak je hem pas echt uit als de dag voorbij is. Zo komen beide dingen toch nog mooi samen (symboliek niet op tijd letten tijdens dag, maar toch horloge verbinden aan de dag).
Leuk idee om een horloge te halen als aandenken aan je trouwdag. Daar heb ik zelf nog nooit aan gedacht! En kan me ook goed vinden in het niet dragen van een horloge op die dag.
Je kunt hem ook tijdens de ceremonie/plechtigheid af laten en hem omdoen als de voetjes van de vloer gaan. Dan heb je genoeg de tijd gehad om naar je vrouw te kijken en is het tijd voor serieuze zaken
Heb geen horloge gedragen, omwille de conventie. Ook als horlogeverslaafde was dat niet iets waar ik spijt van had achteraf.
Dit moet ik toch niet serieus nemen zeker, jij bent echt niet te doen, maar wel grappig hoor
Dubbel balen! Bruiloft gaat niet door en een soort van miskoop gehad. Gelukkig volgt voor beiden een herkansing! Ik zou lekker een horloge dragen als daarmee een speciale herinnering wordt “opgeslagen”. Horloges draag je niet alleen maar om te zien hoe laat het is. Dacht overigens dat de horloge etiquette juist voorschrijft dat je een dress watch moet dragen en dit moet een time only zijn, dus geen datum of andere complicaties. Waarschijnlijk omdat het huwelijk al gecompliceerd genoeg is .
Oh dat is een lastige keuze. Maar ik zou doen wat goed voelt en zeker niet aan etiquette denken. Het moet jullie dag zijn en niemand hoort dan voor te schrijven wat er moet gebeuren imo.
Als wij ooit gaan trouwen geven we elkaar een horloge ipv ringen. Aangezien we geen ringen dragen.
Wat een mooie Patek BTW. Wil je nu wel weer exact hetzelfde model of ga je ook kijken naar andere opties?
Ja, eigenlijk wil ik wel weer exact dezelfde als dat lukt. Of het lukt, hangt even af of ik een goed exemplaar voor een acceptabele prijs tegenkom. Op Chrono24 staat ie in ieder geval in mijn watchlist. Een alternatief zou misschien de A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase zijn.
Mooi idee een horloge als trouwring! Wij hebben al trouwringen (waar helaas een nieuwe datum in gegraveerd moet worden)
Die Lange is ontzettend mooi (op foto’s althans). Een Saxonia met Aventurine dial zou ik zelf nog wel willen.