Horloge- en motorfietsenliefhebbers

Ik ben van plan om eindelijk een keer een motorfiets te kopen. Ik heb eigenlijk geen zin om nog eens €1500,- te gaan sparen en daarvan mijn motoruitrusting te kopen. Het zou makkelijker zijn om mijn Omega te verkopen en van dat geld de motorkleding en dergelijke te kopen.

Ik zou graag de mening willen van mensen die naast horlogeliefhebbers ook grote motorliefhebbers zijn. Welke keuze zou jij in dit geval maken: toch doorsparen en horloge behouden of horloge gelijk verkopen en daarvan de motoruitrusting te kopen?

Wellicht heb je deze keuze ook het verleden eens moeten maken en ik zou graag horen of die keuze het al dan niet waard was.

Ik wil over vijf jaar een MV Agusta F3 Brutale in bezit hebben, maar eerst wil ik met een kleinere CC-hoeveelheid beginnen. Eerst maar een tijd op een KTM rijden. :slight_smile:

1 like

Ik ben sinds een aantal jaren ook motorrijder. En ik moet eerlijk zeggen dat mijn motorrijbewijs halen 1 van de beste keuzes ooit is geweest. Ik heb er tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad. Ik heb er toen geen dingen voor hoeven verkopen dus die keuze kan en ga ik niet voor je maken. Wel heb ik toen al mijn financiële mogelijkheden benut. Beetje spaargeld, niet op vakantie en verder elke cent omdraaien maar dat was het dubbel en dwars waard. Qua uitrusting is vooral de helm een flinke uitgave verder valt het wel mee als je goed zoekt en koopjes jaagt, vooral net na het motorseizoen gaat alles in de opruiming en is de keuze reuze.

1 like

Dank voor het bericht, nu begint het nog meer te kriebelen om het horloge te verkopen.

Op uitrusting ben ik absoluut niet bereid te besparen en ik heb de volgende grenzen gesteld:

• Jas €400.-;
  • Broek €300,-;
  • Helm €400,-;
  • Handschoenen €100,-;
  • Schoenen €200,-.

Daarnaast heb ik nog de hobby van elektrische gitaren en versterkers en die mogen er niet onder lijden. Vandaar de overweging om het horloge te verkopen.

1 like

Ik rij al jaren motor, maar op de uitrusting moet je nooit besparen.
Afwegen waar je het meeste plezier aan beleefd.
Succes en vele veilige kilometers.

2 likes

Over 5 jaar?
Verder geen andere plannen in je leven?

Ik bedoel. Gewoon wat harder werken/sparen en dan gewoon wat erbij kopen toch?

1 like

Ook voor mij is de motorhobby het mooiste wat er is. De vrijheid, de mooie reizen, de kick om even lekker de “knallen” als ik er zin in heb etc etc. Vandaar ook mijn nickname op diverse fora…

Mijn advies zou zijn: begin inderdaad met een niet te zware motor met normale hoeveelheid PK’s. Dan kan je bijvoorbeeld bij 75PK alles uit de motor halen zonder gelijk na 5 seconden op de 200km/h te zitten. Wel zo veilig voor jezelf en je rijbewijs. Na bv 2 seizoenen is meer PK’s altijd lekker, maar meer als bv 140PK is eigenlijk niet nodig zelfs niet bij een hele pittige rijstijl.

Qua kleding: goede tip van @motorloges : in de winter zijn er veel koopjes te scoren. Persoonlijk vind ik de helm en laarzen het belangrijkst. Die zou ik in 1x kopen voor jaren, de rest kan je beginnen met koopjes of zelfs 2e hands voor veel minder als je denkt. Laarzen met Goretex binnenkant (Dane/Alpinestars etc allen vanaf 250,-), helm van goed merk met pinlock en geïntegreerd zonnevizier (vanaf 350,-) als je wel eens in de bergen wilt gaan rijden door tunnels en regen. Helm zeker even passen en advies vragen.

Dus heb je genoeg horloges lekker een verkopen en genieten van je nieuwe hobby. Met een Seiko kan je heel Europa doorkruisen… :grin:

Heb je nog een horloge ernaast? Ben je gehecht aan het horloge?

Ik zou hem verpatsen. Motorrijden geeft meer plezier. Maar dat is mijn mening :slight_smile:

Zo nu en dan speelt bij mij ook het idee om een motorrijbewijs te halen. Maar dan herinner ik me hoe ik op een veel te lomp opgevoerde Tomos (jep gewoon de tokkie damesbrommer :sweat_smile: )echt altijd op het naadje reed.
Dus als ik mezelf op een motor zet met daadwerkelijk vermogen zet dan wordt het van korte duur ben ik bang… :grin:

Ik vind het altijd lachwekkend hoe makkelijk jij over geld praat en er zogenaamd mee strooit alsof het snoepgoed is. Niet iedereen is met z’n reet in de boter gevallen :wink:

8 likes

Ik zou mijn horloges niet laten voor een uitrusting. Ik zou dan liever beknibbelen op het budget voor mijn droommotor. Die zou ik even uitstellen.
Investeer/spaar zeker in/voor een goede uitrusting, het kan je leven redden. Hou ook rekening dat hoe je je motor zal gebruiken bepaald welke uitrusting je nodig hebt. Ik had bijvoorbeeld 3 pakken, circuit eendelig leder, tweedelig leder om te Touren en een gore-Tex voor de regenachtige dagen…

Rustig Jef. Ik ben helemaal nergens in gevallen.
Moet net als ieder ander gewoon werken en sparen.

Volgens mij is TS een jonge kerel. Gewoon sparen dan toch?
Horloge verkopen kan ook. Maar als dit topic dan toch uitloopt in een financieel advies topic dan doe ik ook mijn zegje.

Hey,

Wat voor motor zoek je eigenlijk? Ik heb deze BMW, welke wellicht binnenkort zou mogen gaan (niet mijn foto):

Geen idee wat voor motor je zoekt, maar met 650 cc zeker voldoende pittig en ook voor beginnende rijders dus geschikt.
Weet niet of jij dat bent, ik niet maar kan dus wel met deze.

Veel plezier van je zoektocht naar een motor en/of uitrusting :thumbsup: Leuke hobby!

Groet,

Ries

2 likes

Dat zeg ik ook niet. En helemaal perfect natuurlijk dat jij er warmpjes bij zit, dat gun ik je ook van harte. Maar ik heb vaak het idee dat je een een beetje laatdunkend doet/denkt over leden die geen Rolex bezitten of een gespekt spaarvarken hebben. Niet iedereen is bij machte om te sparen voor z’n droom. Gewoon even sparen is niet zo vanzelfsprekend als je denkt :wink:

Maar… back on topic!

8 likes

Jaren horlogeliefhebber en al 38 jaar enthousiast motorrijder (www.sportzilla.nl): Je kunt gewoon niet alles tegelijk!!!
Bij motorrijden zeker niet bezuinigen op goede (regen)kleding, inklusief helm, bij horloges kun je idd voor relatief weinig een mooie start maken!
Motorrijden is in de basis gewoon duur(der)!!!

Ja Jeffreyh hij heeft geen goede bril op :joy:

1 like

Aannames Jeffreyh.
Daarbij vraagt TS wat hij moet doen? Verder sparen of horloge verkopen.
Ik zeg verder sparen.

Dat jij dan van je bank springt en over mij als persoon begint geeft mij meer de indruk dat je ontzettend veel afgunst hebt dan ik die hier neerbuigend zou doen over mensen die moeten sparen voor iets … ?!

Harb hierboven maakt nog een topgrap. Tijden niet zo gelachen.

Wel hoor, een roze.:wink:

2 likes

Het feit dat jij denkt dat ik jou benijd geeft wel aan hoe vol je van jezelf bent :wink: Je kunt namelijk niet verder van de waarheid zitten :grin: Knal er anders nog even een foto van een stapel bankbiljetten in haha.

1 like

Wut wat?
Wie begint er hier over mij? Gij of ik.

Ik voel dat er nog wat meer oud zeer zit.
Tis sund.

Misschien moet je er nog even verder over doorzeuren. Misschien dat de aap dan nog een keer uit de mouw komt.

Lijkt me in het geval van @Helden vrij sterk maar toch…

1 like