Horloge- en motorfietsenliefhebbers

Deze opsomming klinkt mij herkenbaar qua getallen, ik heb destijds (in 2012 alweer) zo’n €1.200,- uitgegeven aan uitrusting. Ik zou daarvoor lekker sparen en steeds een onderdeel van je uitrusting kopen…ik neem aan dat je je rijbewijs al hebt?

Dan doen alleen kampers, drugsdealers en wanna-be-rap-pubers toch? Ik heb gewoon een VISA card, maar die zet ik (ook) niet op de foto.

On-topic: Een Omega (of willekeurig welk modern, niet ontzettend gelimiteerd, horloge) koop je zo weer terug. Als je denkt meer lol te hebben aan een motor (ik denk van wel, zeker na de winter) maar het banksaldo werkt niet mee, lekker flippen die Omega.

Verder hoeft een motor niet duur te zijn om lol te hebben en kun je best koopjes jagen voor uitrusting (zeker kleding). Zie steeds meer van die motor-kleding-discount-tenten openen (Eindhoven, Tilburg). Goede helm is wel lekker. Ik ben op zoek naar een écht stille Shüberth (mijn Concept 2 van jaar of 10 oud valt me qua geluid nog best tegen).

1 like

Deze gekocht voor 900 euro, pure nostalgie… En nu stilaan ombouwen tot caferacer…

6 likes

1.150€, mijn Vespa PK50 was duurder, mijn BMW K75 destijds zelfs flink duurder.

ik bied 1250 :wink:

En nu weer on topic met dit off topic topic in het non off topic :thinking:

2 likes

Die uitspraak strookt niet echt met je avatar, wel?

Het leven is zo eenvoudig :innocent:

Wat wil je precies gaan doen? Door weer en wind rijden? Pak dan goretex kleding;
400 jas
300 broek
100 handschoenen
250/300 schoenen/laarzen
Helm zou ik een lichte pakken, ook rond de 400

Wil je alleen maar met mooi weer, Pak dan “gewoon” Revor spul, zo ben ik ook begonnen;
150 jas
80 broek
Laarzen zou ik wel altijd goede pakken, niets is vervelender dan op maandag verrast worden door een bui en dan het weekeind nog niet lekker kunnen rijden omdat je schoenen nog nat zijn.

Jas en broek droogt snel, verschil tussen “budget” en goretex materiaal is gewoon hoe goed het een bui tegenhoud.

Ik rijd zelf het jaar rond met uitzondering van de pekel periode, gewoon voor behoud van de motor.

Maar om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden; het gevoel van vrijheid, de “club” waar je ineens lid van word, de andere motorrijders die ineens wel interesse hebben in jou “speeltje”. Die club is een stuk groter en gemakkelijker te vinden dan een horloge fanatiekeling. Ondanks dat de gemeenschap nooit doorslag gevend mag zijn. Is het een geweldige ervaring als je weer een uur heb staan praten met een Oostenrijker die toevallig in Nederland is. Gewoon praten over de hobby, hoe je gekomenen bent waar je nu bent en waar je naar toe wilt. Heerlijk!

En natuurlijk de vrijheid die je in een auto nooit gaat voelen, het ineens wel waarderen van bepaalde wegen, een transport middel wat eigenlijk meer is dan dat.

Ik zeg doen! Het leven draait om geluk, en ik voel me altijd zeer fijn als ik weer kan rijden. Afgelopen zaterdag nog lekker een stuk gereden!

1 like

Vacuüm verpakt op een klein apparaat waar je je kont niet op kunt keren. Dan na een paar uur als een stijve hark naar een terrasje strompelen om in de zon compleet weg te smelten in je pak met een radler. Heerlijk! Wat een vrijheid!

6 likes

Exact! Heerlijk! Neem gewoon eens wat lessen @anon50762135EV (gesteld dat iemand je (nog) iets kan leren) :wink:

1 like

Lessen radler drinken?

1 like

IJsthee

Red bull. Past mooi bij die compensatie drang :wink:

Ik houd het maar bij mijn horloges en Piaggio Fly 50cc.

Heb een broertje dood aan motorrijden. Een oudere broer, om precies te zijn. Ik ben nu de oudste :wink:.

Oh ja… on topic blijven:

Of je nu verkoopt of spaart, ik hoop dat er dan op korte termijn niks kapot gaat aan je nieuwe speeltje want dan moet er misschien nog een horloge worden verkocht.

Uitsmijter en een beker melk. Of voor de wijven die geen melk lusten een jus d’orange…

2 likes

Vandaag nog gekart. In de regen. Voelde me net Max Verstappen.

Ook leuk.:sunglasses:
4 wielen is toch leuker.

Motorrijden vond ik top. Totdat ik autorijden ontdekte.

1 like

Moet al kokhalzen bij de walm van melk :mask: