Ja. Draag gewoon wat op dat moment om de pols zit.
Hi,
Hierbij mijn 2 cents…
Ik kan me goed voorstellen dat je een duurder horloge voor het motorrijden wilt weg doen ipv te sparen. Zelf heb ik ook wel eens voor die keuze gestaan en bedacht me toen… hoe vaak kijk ik naar het horloge en hoe vaak kan ik op de motor rijden? Het werd dus sparen…
Zelf heb ik nu een jaar of 5 mijn rijbewijs en ik ben het eens met de reacties van anderen dat het een van de leukste cadeaus is om jezelf te geven.
Nog een paar tips (al dan niet eerder genoemd):
-
Begin met een lichte motor (50-75 PK) die niet te duur is, dan leer je beter rijden en ben je ook minder bang om een schuivertje te maken dan met je dure motor*;
-
Probeer veel verschillende motoren uit, het zal je verbazen dat de motor die je dacht te willen hebben vaak tegenvalt;
-
Bezuinig niet op je kleding en koop neutrale kleding… dan maakt het niet uit als je van motor wisselt;
- Bedenk of je leer of stof wilt… zeker in de zomer is een leren pak best wel heet;
- Koop een ‘echte’ rugprotector (Forcefield kevlar Pro2), je zult het maar nodig hebben en het verschil maken tussen permanent twee wielen.
*Mijn eerste motor was een Honda VFR750 met 115PK en dat was veel te snel… ik kon er niet mee rijden. Ik heb hem toen weggedaan en heb een Honda CB500 gekocht. niemand wil die, omdat het een lesmotor is. Maar het is met reden een lesmotor. Wat heb ik een lol gehad op die motor en durfde daar mee te ‘rijden’… Na ook een Yamaha XT600 en Ducati Monster 600 gehad te hebben rij ik nu een Honda CBR600 F4i en kan daar nu wel mee uit de voeten.
Lekker beginnen op een 600 naked/ sporttoer of evt supersport.
Motorrijden behoort tot één van de mooiste dingen die er zijn en het is het geld dubbel en dwars waard.
Ik zou zeker weten het horloge verkopen om e.e.a. te financieren trouwens.
Grappig dit, want ik herken mijzelf 4 of 5 jaar terug in jouw vraag. Ik twijfelde tussen een speedmaster of mijn rijbewijs plus kleding en toen werd hier geadviseerd “100% ZEKER JE MOTORRIJBEWIJS!”. Dat was het juiste advies.
Ben zelf begonnen op een gsxF, toen een fireblade, toen een r6 en nu een zx10r. R6 had ik nooit weg moeten doen mis 'm nog dagelijks. zx10r staat dan ook te koop.
Ik heb er een tijd over nagedacht en ik denk dat ik mijn horloge ga verkopen. Niet dat ik het geld nodig heb, maar ik wil ook voorkomen dat ik gezeik krijg met het horloge door alle trillingen en dergelijke van de motor. Ik ben van om de motor elke dag te gebruiken en daar kan een horloge onder gaan lijden.
Ik ga eerst een service laten voor die Omega en dan zet ik hem te koop.
Ik wil heel graag een Duke 390 of een Supermotard 690. Echter kan ik er geen vinden in de omgeving Arnhem-Nijmegen en daarnaast heb ik mijn twijfels over de hele hoge onderhoudskosten van KTM.
Gewoon doen waar jij jezelf het beste bij voelt. Maar bedenk je wel dat als je eenmaal besmet bent met het motorvirus, dan gaat het geld kosten
Voor mij is de motor de mooiste hobby die er is en ik heb daar dan ook veel geld en tijd voor over. (vakanties/ weekenden/ evenementen etc.)
Laat je verder niet gek maken door de pk discussie! Ik zelf begon 12 jaar geleden met een Fireblade, als je gewoon met verstand rijdt is daar niets mis mee. Andersom geldt het net zo, met minder pk’s vermaak je je ook zeker!
Op marktplaats.nl motor-forum.nl staat ook veel tweedehands kleding, soms zelfs als nieuw.
Voor een helm zou ik echter voor nieuw gaan.
Ik heb zowel op de 390 als op de 690 gereden en het zijn beide erg leuke motorfietsen, waarvan de smc toch wel meer een supermotard is die best wat power heeft en wat spartaanser is. De 390 heeft wat minder vermogen maar is naar mijn mening wat meer allround. Heb je ook gekeken naar de Duke 690?
Van beide zijn tal van testen te vinden op het www.
Ook importeren kan interessant zijn vanuit Belgie of Duitsland, als je daar zin in hebt natuurlijk