Horloge- en motorfietsenliefhebbers

Jeudsentimenten

5 likes

Zij is erg lief ja, dat moet wel. :wink:

1 like

Ik zou je horloge niet verkopen. Gewoon even doorsparen dus. Ik heb alles van alpinestars qua kleding en een helm van HJC in totaal rond de 1000 euro kwijt geweest. Vooral in deze tijd kun je goedkoper kopen. Daarnaast bezit ik nog steeds m’n Superocean en een Honda hornet.

1 like

Niet zo opscheppen Joh! Pochert!

2 likes

Nou van een keuze voor een motor zal je geen spijt hebben. Die Omega de deur uit, neem je iets in de klasse 0-500 euro voor om de pols.

Belangrijk: ga kleding en helm passen. Op intrrnet kopen is best lastig. Koop in ieder geval niet iets super modieus: een oranje jack wat nu leuk is op een ktm is later op een rode ducati geen gezicht.

Kies een beetje all season kleding, ik begrijp dat je niet met + 2 gr de weg opgaat?

Wat voor ktm heb je op het oog?

Heb je al veel gereden? Wat rijd je nu?

Zelf afgelopen zomer “het papiertje behaald”. In de winter een mooie motor gescoord en in de zomer verkocht. Van de winst kon ik bijna een Kevlar smoking kopen. En het mooiste was nog;

Lang verhaal kort, als je een goede deal kunt doen verkopen, anders even sparen. Motorkleding koop je in pricipe voor jaren en dan is het zonde als je zou beknibbelen (los van de veiligheid). Overigens zou ik zelf pas een pak kopen als je de fiets daadwerkelijk gaat kopen. Zelf rijd ik een scrambler met een kevlar broek en vest; deze kosten slechts een fractie. Beetje lullig als je een duur power-ranger pak in de kast hebt hangen en besluit dat een Harley eigenlijk meer past.

Oja en even een tip, ik zou gewoon lekker beginnen op een 600cc. Snel zat om mee te beginnen zitten ook binnen 4 sec op de 100 ;).

Heb ik gewoon een paar maanden geleden, hetzelfde dilemma gehad.
Gewoon alles verkocht, Omega, Panerai, Rolex etc.

http://www.horlogeforum.nl/t/na-maar-iets-heel-anders/80457?u=snoeike&source_topic_id=89353

Geen dag spijt van gehad.

Gaaf! ik krijg mijn nieuwe XCX in Januari, hoe bevalt de XC bij jou?

Nooit bezuinigen op een helm, beter ééntje van 800 dan van 400.

De kwaliteit van een helm word niet alleen bepaald door de prijs. Ik had eerst een HJC van 150 euro, 1 ritje mee gedaan, vond het een bak herrie van jewelste. Hij zou ongetwijfeld goed beschermen bij een val, maar de afwerking, comfort en wind/geluid demping is gewoon slechter.

Heb nu een RPHA 10 max ofzo, vind het een zeer prettige, stille helm. Helaas geen zonnevizier, maar wel al standaard een extra donker vizier erbij en pinlock.

Kijk goed naar de ventilatiemogelijkheden, pinlock, en geluids demping in een helm. Zelfs met oordoppen in merk je het verschil tussen een goede helm en een minder goede.

Inderdaad een minder goede, ik ben van mening dat kwa veiligheid bijna alle nieuwe helmen identiek zijn, mocht iemand een onderzoek of iets hebben wat het tegendeel bewijst lees ik dat graag :slight_smile:

Klopt precies wat je zegt, je betaald voor de luxe van de helm. Zijn allemaal hetzelfde gekeurd.

Hij bevalt perfect. Ik heb er al een paar duizend KM mee gereden, lange en korte afstanden maar het rijd fantastisch.
Het was even wennen dat je wat hoger zit, zeker vergeleken met de lesmotor. Maar anders, niets dan lof.

De nieuwe modellen zijn ook mooi trouwens, ik ben wel benieuwd naar het verschil in de rijmodi, en of je dat echt goed merkt.

Ik weet zeker dat dit niet klopt. Persoonlijk weiger ik om op de baan een helm met snelsluiting te dragen, en ben zeker dat je met een goede shoei, of arai een stuk beter beschermd ben bij een val op je hoofd, dan een goedkope zoals ik ze noem “bromfietshelm”

http://users.telenet.be/giantpat2/motards/helmen.pdf

Bovenste is een artikel van 2004, onderste is een website van de Britse NCAP voor motorhelmen zeg maar.

Hier valt bij beiden op, dat de duurste helmen zeer zeker niet altijd als het veiligst getest worden.

Maar bij helmen spelen uiteraard ook andere afwegingen mee. De demping en dergelijke is passieve veiligheid maar het comfort en gehoornescherming juist weer actieve veiligheid.

Voor jezelf zul je daar een goede afweging in moeten maken.

Maar 12 jaar oude test…

Update geplaatst :joy:

Ik heb een XRX en je merkt het wel maar niet spectaculair dat je er steeds meer wilt spelen. Afgelopen zomer op weg naar de Dolomieten op de Timmelsjoch flink kunnen boenderen in sport, maar voor rest altijd in road gereden. Toch is de X versie zijn geld waard, alleen al door de Cruisecontrol (werk super) en middenbok om je ketting te smeren.

De XRX in juni in de Dolomieten:

Had vroeger een Ossa

Maar dan met rode streep over de tank.
Helaas geen foto’s meer van.
Daarna een oude Triumph 350 1 cilinder.
Reed ik gewoon op zonder rijbewijs, dat kan nu niet meer
dus ben ik maar gekapt :grin:

Grt.

2 likes

Dragen jullie ook een automatische horloges met motorrijden?
Ben er een beetje huiverig voor ivm trillingen.