Ik verkoop af en toe een horloge via internet. Waar ik continu tegen aanloop is de verkooplocatie. (waar vindt de overdracht plaats) Omdat het soms om “onbekende” mensen gaat, wilt mijn vrouw het liever niet thuis en heb je liever ook geen ongure types aan je deur met verkeerde bedoelingen. Een Restaurant/Vd Valk vind ik als verkopende partij ook niet echt netjes. Ik wil het graag voor beide partijen veilig en privé houden.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen of waar? Tips zijn welkom en alvast bedankt!
De lobby van een mooi hotel is vaak de ideale plek.
Ik spreek zelf altijd af in het Hilton Hotel in de stad, puur omdat daar camera’s hangen, er lopen beveiligers rond en de parking is achter een slag boom.
Dus als verkopende partij zit he veilig en als kopende partij zit je op een fijne locatie waar je in allee rust kan passen zonder dat je omringt bent met mensen.
Oh. Ik spreek vrijwel altijd bij een Valk, Fletcher of restaurant af, zoek een rustig hoekje… bakkie pleur erbij. Prima ervaringen daar als koper en verkoper, nooit klachten over gehad. Thuis vrijwel nooit, tenzij bekenden.
Ik heb met mijn horloge afgesproken bij
S&C, kon ik hem gelijk laten checken, en de man waar ik hem van kocht had een geldcheck machine bij hem, eerst streste ik hem wel met zo’n pak geld in mn zak, naar een vreemde toe, maar ging top bij s&c binnen onder de camera’s en met beveiliging, koste mij alleen het geld voor de echtheid check.
Ik heb de laatste keer hij de bank afgesproken. De koper wilde graag cash betalen. Dus even de bank gebeld en we mochten gebruik maken van een “kantoortje”. Zo’n ruimte waar ze hun adviesgesprekken doen, je kent ze wel. En ik kon zijn cash gelijk afstorten.