Horloge/Geld Overdracht Locatie?

Hi Forum-vrienden,

Ik verkoop af en toe een horloge via internet. Waar ik continu tegen aanloop is de verkooplocatie. (waar vindt de overdracht plaats) Omdat het soms om “onbekende” mensen gaat, wilt mijn vrouw het liever niet thuis en heb je liever ook geen ongure types aan je deur met verkeerde bedoelingen. Een Restaurant/Vd Valk vind ik als verkopende partij ook niet echt netjes. Ik wil het graag voor beide partijen veilig en privé houden.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen of waar? Tips zijn welkom en alvast bedankt!

Ps. Forum-vrienden zijn uiteraard thuis welkom :wink:

2 likes

Tja je beperkt jezelf behoorlijk. Dan blijft misschien alleen een bank locatie over!

Ik vind op een openbare plaats, een café of restaurant vaak prima. Bij mij thuis ook in veel gevallen, niet alle gevallen.

1 like

Bank. Kan je meteen checken of het geen vals geld is

1 like

De lobby van een mooi hotel is vaak de ideale plek.

Ik spreek zelf altijd af in het Hilton Hotel in de stad, puur omdat daar camera’s hangen, er lopen beveiligers rond en de parking is achter een slag boom.

Dus als verkopende partij zit he veilig en als kopende partij zit je op een fijne locatie waar je in allee rust kan passen zonder dat je omringt bent met mensen.

13 likes

Oh. Ik spreek vrijwel altijd bij een Valk, Fletcher of restaurant af, zoek een rustig hoekje… bakkie pleur erbij. Prima ervaringen daar als koper en verkoper, nooit klachten over gehad. Thuis vrijwel nooit, tenzij bekenden.

10 likes

Hotel zou ik juist doen. Sowieso nooit thuis doen, ook los van je vrouw. Genoeg schorem die later nog even terugkomt als ze mooie dingen zien.

2 likes

Bedankt voor de goede tip! Een lobby spreekt mij inderdaad wel aan, zeker met beveiligers en slagbomen.
:slight_smile:

Er zijn ook kantoorruimtes die je per uur kan huren

2 likes

En de man/vrouw achter de bar een tientje fooi met het verzoek de briefjes cash even te checken met hun apparaat. Doen ze graag, is mijn ervaring.

Gr. Roel

28 likes

Erg belangrijk en slim!:wink:

Ik heb met mijn horloge afgesproken bij
S&C, kon ik hem gelijk laten checken, en de man waar ik hem van kocht had een geldcheck machine bij hem, eerst streste ik hem wel met zo’n pak geld in mn zak, naar een vreemde toe, maar ging top bij s&c binnen onder de camera’s en met beveiliging, koste mij alleen het geld voor de echtheid check.

3 likes

Tegenwoordig wordt geld direct overgeboekt tussen banken.

Gewoon internet bankieren en geen gezeik.

Ik wil niet met stapels cash rondlopen.

7 likes

Sommige mensen betalen niet graag via hun bank…:joy: en anderen willen het niet op hun rekening :joy:

12 likes

Ik heb ook erg goede ervaringen met de lobby van een goed hotel.

1 like

Ik heb dit één keer gedaan bij Gassan Dam-Square daar werd ons vriendelijk verzocht om de daadwerkelijke transactie ergens anders te doen. Vandaar!

1 like

Dan stuur ik ze wel even door naar @lasteraar voor een brilletje :eyeglasses:

7 likes

Qua geld en transacties kom ik altijd wel uit. Het is inderdaad meer de locatie.

Wellicht wil ik daar niets mee te maken hebben…

1 like

:wink:Roomser dan…

3 likes

Ik heb de laatste keer hij de bank afgesproken. De koper wilde graag cash betalen. Dus even de bank gebeld en we mochten gebruik maken van een “kantoortje”. Zo’n ruimte waar ze hun adviesgesprekken doen, je kent ze wel. En ik kon zijn cash gelijk afstorten.

1 like