Hopelijk lukt het om de project- en verkooplades leeg te maken. (Onder ‘projecten’ valt bij mij alles dat nog niet draag- of verkoopklaar is.) Door veranderde omstandigheden zal helaas mijn inkomen structureel lager worden, wat ook de horlogehobby zal raken. Desondanks hoef ik nog niet noodgedwongen geliefde exemplaren uit de collectie te verkopen.
En deze (de foto is ‘geleend’ uit een review) wil ik graag toevoegen; dat de minutenwijzer wellicht iets te kort is weerhoudt me daar niet van:
Mede dankzij dit forum wordt de “shortlist” alsmaar groter… Op dit moment bestaat de collectie uit 4 horloges: Tissot Gentleman met blauwe wijzerplaat, Ming 17.09 Blue, Oris 65 Glow en een quartz Casio met “pepsi” lunette (bij gebrek aan budget voor een Rolex BLRO
). Ik ben op zoek naar variatie dus op zich vallen blauwe wijzeplaten al af en vandaar ook dat ik nog niet zeker ben om 1 of meerdere horloges aan te schaffen. Budget zal rond 4k liggen, met heel beperkte rek naar boven. Dus als ik dan spreek over een groter horloge kijk ik in de richting van een gebruikte Grand Seiko of Omega. Daarnaast ben ik ook niet van het flipperen, dus ik denk (veel te) lang na over een aankoop.
Enkele horloges die me al langer bij blijven zijn o.a.:
Longines Conquest 38mm of 41mm
Voorkeur voor de groene wijzerplaat, ik wil beide eens passen om te zien welke maat meer bevalt en ook om te zien in hoeverre de contrasterende datum mij “stoort”. Ik vind het jammer dat ze hier niet, zoals bij de blauwe wijzerplaat, een matchende datum hebben genomen.
De zwarte HydroConquest GMT kan mij ook bekoren, hier stoor ik me dan weer niet aan de contrasterende datum.
Squale Marina Militare
Zien langskomen in het blauw hier en die is blijven hangen, heel gaaf die oranje accenten.
Kurono Tokyo Reiwa
Uniek niet alledaags design, maar zou wel eens willen zien hoe de 37mm past op m’n pols. Minder eenvoudig om eens te passen helaas.
Tudor BB58/54
De 58 speelt al sinds het begin van mijn horloge avontuur in mijn achterhoofd.
Dit zijn enkele voorbeelden die al ruime tijd op de wishlist staan, elke week komt er wel weer iets bij of valt er iets af.
Enkele plaatjes voor de sfeer:

Mijn voornemen voor 2026 is gewoon maar eens even genieten van mijn huidige collectie. Dit jaar fors losgegaan en bij elkaar bijna 20K uitgegeven aan een aantal héél fraaie horloges. Ik ga nu eerst wat meer verkopen wat ik niet veel draag om weer wat geld terug te halen.
Ik ben momenteel in die fase beland, dat wat ik begeerde, ik ook echt bezit. Voorlopig dan … Want ik zie nu even niets waarvan ik zeg, dat MOET ik echt toevoegen aan de collectie, op 1 prachtige Grand Seiko na die zo duur is, dat 2026 het jaar van sparen gaat worden om dat te behalen. Ik ben erg content met mijn huidige collectie op een itch na, dat is de GS groene itch (Hi-Beat Green Birch SLGH011).
Dus, 2026 wordt voor mij genieten van wat ik heb, sparen en genieten van de anticipate voor wat nog komen gaat.
Voornemen 2026? Sparen denk ik… Wel zojuist nog even een Citizen Promaster Skyhawk (Blue Angel) besteld ![]()
Mooie wishlist ![]()
Dat zijn in ieder geval doordachte keuzes. Met de BB kies je voor een safe allrounder ! Dat was voor mij na een Datejust een van de eerste waardevolle aankopen, totdat ik’m inruilde op een Speedmaster.
Weet je al wat je opties zijn?
Staat er een te koop bij onze "forum handelaar "
https://ten2two.nl/
Ben even vergeten welk account erachter zit maar iemand anders kan hem vast taggen
Wellicht kun je hem daar passen?
Voor mij wordt het een kwestie van verder consolideren. Het verlanglijstje staat vol genoeg, dus dat is het probleem niet. Een vintage VC, jlc reverso, een polerouter deluxe of een breguet classique staan bovenaan.
Daar moeten nog wel een aantal horloges voor weg.
Ik wil eigenlijk een 5205G-010.
De nieuwe kleurstelling bevalt me niet.
Heb liever zwart+grijs dan zwart + blauw
Zeker een heek gave Patek!
Had ik een tijd terug ook al eens gezien. Prijs valt ook mooi binnen het voorziene budget met extra ruimte voor nog een aankoop.
2026 wordt het jaar van de nodige momenten om te passen en knopen door te hakken.
Afgelopen 2de kerstdag samen met mijn kleinzoon besloten om deze zomer een roadtrip te maken met als doel oa een bezoek aan het Omega museum.
Ik verheug mij er op. ![]()
Ik hink een beetje op 2 gedachtes. Het horlogepotje is redelijk gevuld en ik merk dat de:
Toch op de schopstoel zitten.
Daarnaast is deze ook nog niet weg omdat deze al 12 weken bij de laserwelder/polijster ligt:
De eerste gedachte is dat ik graag nog een keer een quirky speedmaster wil. Bijvoorbeeld:
Of
Daarnaast merk ik dat ik dit toch veel en vaak hartjes geef in “wat dragen we vandaag?”:
Deze twee erin en bovengenoemde 3 eruit is een optie. Dan blijft het potje gevuld voor her en der wat geflipper.
De andere gedachte is om het horlogepotje en de opbrengst 3 horloges die eruit kunnen bij elkaar te leggen. Dan gaan we door voor een grotere jongen waarbij ik toch steeds terugkom bij Breguet (categorie zou ALS worden maar daar kom ik nog niet aan).
We gaan het zien. Grote kans dat het anders loopt en het weer een geflipper met slechte keuzes en een hoop windowsjopping wordt richting 2027.
Het een en ander verkopen en de verzameling flink uitdunnen.
Dan mogelijk deze twee:
Daar wil ik het dan wel bij houden. Of dat lukt…?
Short and sweet…koopstop