Horloge gestolen uit pakket, wat te doen?

common decency ? en reputatie ? en gewoon doen wat juist is ipv je te verschuilen achter (waarschijnlijk toch niet bestaande) wetgeving ?

beetje hetzelfde als een gestolen rolex verkopen en dan als verkoper je handen in onschuld wassen, ipv gewoon doen wat juist is ?

4 likes

Bah, kutsituatie :frowning:

Die had ik ook gevonden, maar is blijkbaar oud dus nietszeggend.

Wetgeving van vandaag?

Precies, niet bestaande wetgeving. Dat denk ik ook.

Dus dan maar betalen en koper op zijn blauwe ogen vertrouwen?!

Zou ik nooit doen, imo is koper fout door te tekenen voor ontvangst zonder het pakket en inhoud te hebben gecontroleerd. Fout en pech voor koper!

Wat voor jou juist lijkt hoeft nog niet juist te zijn :wink:

Tsja … ik geloof je op je blauwe ogen dat je dat nooit zou doen , en geloof mij dan maar op mijn blauwe ogen dat ik 'je reputatie ter sprake breng op ieder moment, ieder forum , iedere website iedere FB groep en mijn rechtshulp inschakel gewoon omdat het kan etc etc ’ (ik heb dit eerder op een andere manier verwoord maar daar waren de mods niet zo blij mee dus nu op deze manier)

1 like

En denk jij dat dit ook maar iets uitmaakt?

Dan geloof je ook in sprookjes!

Het enig wat je ermee bereikt is dat anderen lezen hoe dom je bent een pakket in ontvangst te hebben genomen zonder het te hebben gecontroleerd.

En als ik echt zo bang zou zijn voor reputatie schade dan verkoop ik toch gewoon onder een andere naam/adres. Niet zo naĆÆef!

Back on topic maar weer…

En als Sammie ook op die fora zit, dan zie ik enkel een ā€˜koper’ waarvan ik niet weet of die te vertrouwen is. Dreigen, want dat is wat je dan op dat moment aan het doen bent, is begrijpelijk maar kan dan ook averechts werken.

wel als je in het horloge wereldje wil mee blijven draaien ? en misschien ooit nog eens een keer wat zou willen verkopen via fora ?

als eerder gezegd, reputatie is alles in deze wereld , maar aangezien jij nu al te kennen geeft daar niets om te geven zal ik op voorhand dus al geen zaken willen doen … op welke manier dan ook

1 like

Volgens mij mag je de inhoud van een pakket niet controleren voordat je hebt getekend. je bent dus beperkt tot het controleren van de buitenkant.

Kom op. Er is vast wel een deskundige op het forum. Iedereen kan wel van alles roepen. Maw, even wachten tot een deskundig jurist reageert, of misschien kent iemand wel een forumlid dat echt verstand van zaken heeft. En niet alleen google ervaring. En inderdaad, als je veelvuldig verkoopt is een goede naam misschien wel belangrijker dan in je recht te staan.

dat geeft dus aan dat de koper te vertrouwen is ? , of heeft Sammie dezelfde reputatie ? lijkt me sterk aangezien hij hier al aangeeft problemen niet te willen oplossen ?

Sammie is best te vertrouwen en tegelijkertijd realistisch :wink:

dat is een goede tip!

1 like

Volgens mij is er speciale tape verkrijgbaar, met een tekst dat als deze verbroken is, het pakket niet te accepteren.

3 likes

Mogen en doen…:thinking:

Als de bezorger akkoord gaat… anders moet je hem eerst op z’n gezicht slaan. :smile: :wink:

Dus gewoon willens en wetens oplichter worden, dat kan natuurlijk ook

1 like

Denk dat ik het daar mee eens ben:

• hoe vaak ontvang je dat pakket niet door gewoon te tekenen, deur dicht en dan gaan openen?
  • ik denk dat het niet eens MAG: eerst ontvangen, open maken, controleren en DAN pas tekenen… never nooit…

Je kunt het pakket visueel inspecteren. Ik heb laatst een opengesneden pakket pas geaccepteerd, nadat ik me ervan vergewist had dat de inhoud goed was. Kon ik door het feit dat het pakket open was wel makkelijk doen.

Niemand die het echt vreemd vindt dat de koper "gedeelde smart’ wilt door 500 euro te ontvangen?

Ik zal inderdaad proberen om er achter te komen waar de fout zit. Maar hoe vervelend het ook is voor de ontvanger, bij mij gaan allerlei alarmbellen af als ik dat lees.

Ik wens je nog veel succes en sterkte met je vervelende situatie.

3 likes