Horloge gestolen uit pakket, wat te doen?

Ik sluit mij hierbij aan. Geval van ‘gegokt en verloren’.
Koper lijkt betrouwbaar, verkoper ook. Misschien is het voorstel van de koper zo slecht nog niet.

Ik mag graag de zaken eens omdraaien. Stel je voor dat TS een leeg doosje had ontvangen, geheid dat iedereen die Duitser aan de hoogste boom wilde zien, al dan niet voorzien van Google-argumentatie.

1 like

ja hallo, in ZO’N geval lijkt me dat wel ja. Als het pakket is opengesneden heb je 1. alle reden om te controleren en 2. alle mogelijkheden.

Het verschil (of niet) met de plaatser van het bericht is: had koper/ontvanger een indicatie kunnen hebben/zien dat het pakket niet meer in originele staat was, ofwel dat er iemand in had zitten grasduinen?? Daar kom je nu nooit meer achter.

Je mag inderdaad niet openen voor het tekenen. Je tekent voor ontvangst maar je weet niet waar je voor tekent. :confounded:

De transporteur blijft zij bijna altijd buiten schot en dat is jammer. Zo kan ik ook verzekeren!

Niet onlogisch. Uiteindelijk weet PostNL ook niet wat er werkelijk in het pakje zit als je het verzendt. Iedereen kan dan van alles claimen.

Klopt. Met buiten schot blijven bedoel ik dat de koper of verkoper niet of onvoldoende kan nagaan wat er in de tussentijd met het pakket gebeurt. De chauffeur is dus bijna nooit het punt van discussie terwijl daar ook het probleem kan liggen.
Met al die ontslagen en jongere goedkopere krachten en het ontbreken van screening is de betrouwbaarheid van het personeel niet toegenomen.

Je betaald extra maar krijgt niks extra, behalve wijzen met de vinger en de handen wassen in onschuld.
Als zij een verzekering aanbieden dan zouden ze de zaak op orde moeten hebben en met bewijzen komen. Of in ieder geval de gewichten/foto’s van de controlepunten tonen + gewichten en tonen voordat er voor ontvangst wordt getekend.

Wijzen naar verkoper en koper is makkelijk als vele mensen het pakje in de handen hebben gehad! En de klant moet trucjes bedenken om zoiets in het vervolg te voorkomen.

Voor een horloge van EUR 1000 zou ik dus al DHL kiezen, zelfs al zij niet verzekeren. Van begin tot eind blijft alles in handen van dit ene bedrijf. Dan maar wat meer verzendkosten. Ook lijkt het me beter niet de juiste omschrijving mee te geven. Geef als omschrijving “wegwerpaanstekers” of zo. Verzekerd verzenden per postNL met omschrijving “horloge” is bijna een uitnodiging tot diefstal. Ik ben zo denk ik een pakket met horloge in de UK kwijtgeraakt. Als ik gewoon had verzonden met verzonnen omschrijving zou het wel aangekomen zijn.

tja, maar wat als het pakket per ongeluk ‘echt’ kwijtraakt, ga je dan (een horloge van) 1000 Euro claimen terwijl je op het postkantoor keurig ‘wegwerpaanstekers’ hebt ingevuld ?

waar, het gaat om de kans. Wat mij betreft via PostNL? Grote kans op ellende. Ze besteden uit in het buitenland aan vaak kleine particuliere postbedrijfjes, waar vaak van alles misgaat. In de UK: Yodel. Een en al ellende. Als jij een correcte omschrijving wil meegeven, ga je gang. Dus nog beter: verzenden via een verantwoord bedrijf. DHL, UPS of Fedex b.v.

hoezo invullen ? , je hoeft op het postkantoor toch helemaal geen omschrijving te geven van de inhoud bij verzekeren ?

Dat is waar. Dus je hoeft inderdaad geen horloge in te vullen bij verzenden. Hierin heb ik me vergist. Maar aan het verzekeringsbedrag kon je zien of er iets duurs inzat. Volgens mij moest je de waarde wel opgeven. Maar alleen als je verzekert natuurlijk.

Nouja bij wijze van spreken dan. Ander voorbeeld: het pakket komt wel aan, maar opengescheurd, leeg, en met omschrijving ‘wegwerpaanstekers’ terwijl er een duur horloge in zat.

pff… zo beter ? :smile:

De clou is nu juist, dat niemand een pakket opent met wegwerpaanstekers.

Kettingrokers, onderschat ze nooit.

5 likes

MAG?

Het is idd geen plicht van de bezorger, maar in overleg is veel mogelijk :wink:

Daarbij, als het pakketje er (lichtelijk) geschonden uitziet is het sowieso raadzaam eerst even te controleren.

Tevens is het imo niet echt verstandig om iets van waarde (in dit geval €1000,-) te verzenden in een gebruikte doos met normaal plakband beplakt.

Nogmaals, netjes verpakken in een nieuwe doos, bv rood plakband gebruiken en wat foto’s maken…

Als je als koper € 1000,- betaald en je ontvangt niets, zou je dan meteen genoegen nemen met de helft, € 500,-. Ik niet, zou die koper niet direct vertrouwen. Straks heeft hij en het horloge en ook nog eens de helft van het geld terug.

2 likes

Mooi klokkie voor 500 euro

1 like

Even iets beter lezen: EUR 500 als voorschot op restant via verzekering.

Dat zegt ie ja, maar als de verzekering niet uitkeerd, zoals hier het geval is, heeft koper al wel die € 500,- terug.

1 like

Wat je nu zegt klopt, maar eerder schreef je dat hij meteen genoegen nam met EUR 500. Dat is dus niet waar. Maakt ook niet uit, ik ben er niet op in gegaan.

Horloge verzenden! ik maak altijd een foto van de doos zoals hij hier weggaat en email die naar de ontvanger…ziet de doos er anders uit ( gebruik uniek tape om te dichten ) niet aannemen en melding laten maken. tevens verpak ik de horlogedoos in een karntonnen doos en die weer in het verzenddoosje!

2 likes