Zou goed kunnen. Hier kan je dus niet veel aan verknallen
Om hier even op terug te komen, heb hem net even onder de loupe gelegd.
In het licht schijnen deze GOUD door. Dus denk dat dit oke is? Om heel eerlijk te zijn ik weet niets over dit horloge, deze zijn van mijn grootvader die me onlangs zijn collectie heeft doorgegeven.
Moest je er iets over weten let me know haha
Precies wat ik dacht. Romig witte plaat denk ik? Zou je nog een scherpe foto met goed licht willen nemen en plaatsen? Dan denk ik dat vrij snel Ra uitgesloten kan worden.
Sein veilig afgegeven
Top enorm bedankt voor je hulp, apprecieer het enorm!!!
Haha jeetje zeg wat een verschil met die andere fotos
Zo zie je maar weer hoe belangrijk juiste belichting is
Excuses voor mijn aardappel foto’s haha
Alleen maar fijn dat ik het verkeerd zag anders was er veel radium weg en in combinatie met het missen van het glaasje had je daar niet blij van geworden.
Hallo Jokke, scherpe foto’s, de wijzers zou je alvast kunnen opknappen, even eraf wippen en op een stutje pitchwood leggen even een vochtig wattenstaafje eroverheen en kijken wat er gebeurd dan even de leervijl eroverheen halen, klaar is kees.wijzerplaat kun je de losse rommel er met Rodico eraf halen.
Als je verder wilt in vintage horloges dan eerst een geigerteller kopen om te controleren op radiumstraling en koop dan ook een masker en goed ventileren. Er is een hoop. te leren in de vintage, veel succes.
Goed spul. Goede ervaring mee. Gebruiken voor de laatste polijstronde ná de rondjes met polijstpapier en dan polywatch. Ik gebruik overigens nooit polywatch maar gewoon een tubetje ‘Unipoets’ van de ijzerwinkel. Werkt net zo goed, maar véél goedkoper. Daarna nog een keer napoetsen met plexirevive en je glaasje is weer als nieuw.
Plexirevive wordt overigens op de markt gebracht door een forumlid, dus extra stimulans om het te kopen…
Geleerd hier op het forum (thanks @rico1965), werkt altijd. Als plexi scheuren heeft dan ga ik vervangen. Glaasjes van rond de 30mm gaan er anders snel doorheen.
Schuurpapier (via ome ali)
800 droog, of grof (600) voor diepe krassen
1000 droog
1200 droog
1500 droog
2000 nat (speeksel werkt goed )
2500 nat (speeksel)
3000 nat (speeksel)
Dan polywatch/plexirevive napoetsen, met de vingers/microvezel doekje.
Rondjes schuren, alleen platte bovenkant glas
Kast eventueel goed afplakken, kleine stukjes schuurpapier (dan kun je lang vooruit).
Succes, en gewoon veel proberen.
Alleen als het niet anders kan. Glaasje er uit is beter en dan als het kan eerst in de ultrasoon reiniger of anders een sopje met warm water en Dasty. Daarna poetsen. Laatste fase schuren gaat fantastisch met Micromesh lapjes (is van 3M geloof ik).
Dan doe je iets fout.
Dan zou ik eerder beginnen te klussen aan slopertjes en niet waar je mogelijk spijt van krijgt.
Die discussie is hierboven al gevoerd.
Dat doe ik juist niet, altijd recht en de volgende fijnere stap haaks erop, dan kan je beter zien of je ver genoeg geschuurd hebt.
Ga ik proberen! Ik doe zo maar wat en meestal komt het glaasje er weer fris uit
Dat is het belangrijkste!!
Vandaag enkele glaasjes in bestelling gezet alsook wat extra tools, ben benieuwd wat het gaat geven en vooral wat ik van de ERY kan maken, ziet me er een leuk horloge uit om te kunnen dragen vooral als ik hem dan zelf heb ‘hersteld’.
Nog steeds geen info gevonden over dit horloge haha