Heb de Pontiac zonet even een beurt gegeven, denk wel dat het glas te vervangen is aangezien de krassen echt diep zitten, ik raak er amper bij.
Dit is momenteel al het resultaat, ook tevens de eerste die ik ooit ‘polijst’ (het glas dan toch)
Heb de Pontiac zonet even een beurt gegeven, denk wel dat het glas te vervangen is aangezien de krassen echt diep zitten, ik raak er amper bij.
Dit is momenteel al het resultaat, ook tevens de eerste die ik ooit ‘polijst’ (het glas dan toch)
Nog even wat verder schuren en dan gaan de krassen er wel uit. Ik schuur tot p2000 nat en daarna met commandant en een dremel polijsten.
Werkt perfect alleen moet het toerental van de dremel op eerste standje staan anders wordt het glaasje te warm.
De hoeken van de kast even afplakken.
10 minuten werk maar wereld van verschil!!
Wow wat een wereld van verschil inderdaad, straks toch nog eens wat schuren zo te zien mooi!!
Ik begin met 400 tot de krassen niet meer voelbaar zijn dan naar 800, 1200 en als laatste 2000. Kijk wel uit dat je geen vlakke stukken in het glas schuurt!!
Hmmm misschoen morgen naar de bouwmarkt dan maar! Heb momenteel enkel 600 1500 en 2000 Liggen, misschien voor die diepre krassen toch maar 400 halen.
Wow! Vandaag even opnieuw gedaan zoals je zei, alles er uit! Thanks ervoor!
Volgende stap is de movement nakijken en de dial een beetje opkuisen, vrij stoffig en er is wat speling in de case.
Lekker bezig mannen. Zo zie je maar dat heel veel horlogeglaasjes met wat geduld nog wel te redden zijn, zolang als er maar geen echte scheuren of barsten in zitten.
Klopt!! Zolang er geen barst in zit is het weer mooi te maken en het kost maar 15 minuten van je tijd. Het glaasje er uit halen, opmeten, nieuwe zoeken of bestellen en er weer inpersen kost meer tijd.
Ik vond bij een stapel nieuwe glaasjes die ik gekocht had een Bulova Accutron glaasje. Was in een stevig gebruikte staat maar even wat schuurpapier en wat geduld leek het wel of het glaasje net nieuw uit de winkel komt.
Dat bedoel ik! Helemaal top!
Oké om de post af te ronden De ERY is ook inorde geraakt, nieuw glaasje geplaatst met HYPO cement, denk dat ik nog 2mm groter kon gaan aangezien ik het met cement moest bevestigen, niet dat het er zomaar in viel ik moest het wel een beetje forceren maar er leek een beetje speling eerst.
Volgende word de dial helemaal poetsen met wat rodico en wattenstaafjes.
Thanks dus allemaal voor de hulp echt fijn om als nieuw lid in dit wereldje te rollen!