Horloge Hobby voornemens 2017

Yup!

Opsturen?

Heb de blauwe versie van de daydate wel eens overwogen. Begint toch weer te kriebelen…

Kan je niet helpen met een keus maken, maar wat een prachtige band bij de Oris, wat voor band is dat?

Vorig jaar had mijn verlanglijst maar twee wensen, een TagHeuer Monaco en een Datejust II.
Beide geprobeerd maar gingen het allebei niet worden, helaas.
Dit aankomende jaar zou ik graag een Omega Planet Ocean willen aanschaffen echter wil ik ook al jaren een Christiaan van der Klaauw Ariadne.
Komt bij dat we een ander huis gaan kopen, net een kleine hebben rondlopen dus het budget redelijk onder druk staat. :wink:

We zullen zien wat het jaar gaat brengen.

Pieter.

1 like

Helaas kan ik je dat niet zeggen. Ik heb de band ooit bij een ander horloge ontvangen en er staat niet echt iets in waaraan ik de herkomst kan herleiden.

1 like

Dan zit er niets anders op dan t internet afstruinen!

Ik zit te twijfelen over een Alpina Seastrong Diver of een Mido Ocean Star Captain Automatik.

Voor mijzelf beide niet, maar de Mido vind ik t leukst

Je weet dat die door dat inhouse movement best wel dik is ( +/- 14,8 mm ) dat gaat richting een Rolex SD vwb dikte.

Bron ; http://wornandwound.com/review/tudor-heritage-black-bay-black-ref-79230n-review/

Toen jij de eerste keer JA zei hoop ik dat zij op voorhand ook iets heeft moeten tekenen… :wink:

1 like

crownguard.nl kan die leveren nieuw ( na bestelling ) voor € 4350,-- :wink:

1 like

Deze komt er uit het geboortejaar van mijn dochter en dan ben ik klaar voor 2017 :laughing:.

3 likes

Ja, daar ben ik van op de hoogte.
Ik ben inmiddels eigenaar van een black Bay, fijne klok, en voor wat betreft de hoogte vind ik dat geen probleem.

1 like

Ik denk ook dat het de Mido gaat worden. Ze hebben echter veel modellen die mij aanspreken.

Het lijkt alsof deze klok een bruine wijzerplaat heeft.
Is dat werkelijk het geval?
Vind dat overigens mooi😃

Wellicht ivm de zeldzaamheid (en het bijbehorende prijsniveau) in plaats van vintage Omega DeVille Chrono als al dan niet tijdelijke vervanging een Heuer Carrera CS3110

6 likes

Dit jaar heb ik negen aankopen gedaan, dus het voornemen voor 2017 is toch om iets kalmer aan te doen. Vintage spreekt me nu meer aan en m’n voornemen is om een King Seiko binnen te hengelen, bij voorkeur ƩƩntje van 1969/70 met 36600 bps. Mocht dat niet lukken dan is de Lord Marvel het alternatief. Ook een vintage Seamaster kan me bekoren, maar dat is eerder een meerjarenplan. Sowieso houd ik een financiĆ«le reserve als er zich een interessante aanbieding voordoet.

2 likes

Geen plannen ( moet inmiddels weer zo’n tien batterijtjes vernieuwen ),
maar wel het voornemen om wat ik aan oud spul heb liggen
ook vaker te gaan dragen en niet te laten verstoffen,
hooguit wat bandjes swappen en kijken of dat de oude liefde weer oprakelt .

1 like

Haha, ik zal het in gedachte houden :smiley: