Horloge Hobby voornemens 2017

In 2017 heb ik eigenlijk iets andere prioriteiten, verhuizen bijvoorbeeld en twee pubers die gaan studeren, dus dat kost behoorlijk wat.

Maar als het enigszins wil lukken en onder andere de verkoop van ons oude huis valt mee, wil ik proberen om in 2017 deze aan mijn collectie toe te voegen:
(Plaatje van het web overigens)

6 likes

Dit is mijn wishlist van het moment als het gaat om enigszins realistische doelen (nog niet echt ‘voornemens’ voor 2017 dus, maar close enough…)

12 likes

Wat gaat er dan voor uit Tom?

Liefst niets. Ik heb nu wel een setje dat heel lastig af te stoten wordt (vind ik nu).

Nomos, Explorer & Grand Seiko?

Neuj…

5 likes

Hoe kon ik de UT’s vergeten :wink:

1 like

Dat zijn nog eens goede voornemens
:smile::+1:

1 like

De LLD i.p.v. Deze prachtige superocean. Wat zou de reden zijn voor die switch?

Beide mooie horloges ofcourse :slight_smile:

Dan heb ik het trio weer terug dat ik eerder had en mij wel beviel.
Maar goed het is nog helemaal niet zeker hoor. :wink:

Bij mij een vergelijkbare zoektocht. Ben ook erg gecharmeerd van de 116622, maar heb net een leuke GMT Master II 16710 gekocht. Misschien gaat die volgend jaar de deur uit en komt er toch een YM…

Bij mij komt er zonder twijfel een vintage dresser goud op leer.
Omega, IWC of Zenith zijn de merken waar ik mij primair op focus.

Een horloge doos tbv 8 klokjes kopen :wink:

En maybe heeel maybe ( nog een ) Rolex.

Ik wil in 2017 mijn collectie wat uitdunnen door deze 7 proberen te verkopen. Mag van mijzelf pas weer wat kopen als er een paar horloges plaats gemaakt hebben.

Als dat gelukt is. Komt er sowieso een seiko skx009 op seiko jubilee bracelet en wellicht een tissot le locle.

2 likes
  • Een vintage horloge aanschaffen. Wellicht een King Seiko, maar een vintage Lord Marvel, Accutron, Speedmaster of Seamaster kunnen me ook bekoren.
  • Elke dag bijhouden welk horloge ik draag om zo te weten welk horloge ik het meest en minst draag om zo op wetenschappelijke basis m’n collectie uit te dunnen (als dat al gebeurt…).
  • In de categorie “Als het echt voordelig is en niet te veel kost” een horloge met maanfase aanschaffen zoals een Longines Master Collection, Baume et Mercier Clifton of Frédérique Constant Slimline Moonphase
  • En sowieso een budget vrij houden voor opportuniteiten die toch zeker gaan komen :smiley:
2 likes

Ik denk dat ik met je ga mee doen.

Ik ben steeds meer en meer verliefd aan het raken op de Sub no-date.

Ergens in 2017

2 likes

Een betaalbare horloge met moonphase proberen te vinden.

https://www.maenwatches.com zoiets?

1 like

Ja!!! Maar past momenteel even niet in het budget, we hebben juist een huis gekocht. We verhuizen waarschijnlijk in maart.
Maar eenmaal als ik terug wat geld heb…

Heel erg bedankt voor de tip!

Zag deze van de week voorbij komen bij een ander horlogeforumlid!