Horloge Hobby voornemens 2017

Ik vind deze super mooi, echter is hij veel te duur :frowning:

4 likes

Deze is veel mooier dan de Maen. Maar kwalitatief denk ik ook beter, en dit betreft een automaat. De Maen is een Quartz en een onbekender merk.

CW heeft wel vaak acties/aanbiedingen, maar niet dermate hoog dat je zult denken dat het een koopje wordt :slight_smile:

jep, misschien heel lang sparen en dan een tripje naar Londen maken om hem te kopen in de winkel van CW. :smiley:
Ofwel heb ik tegen die tijd al iets anders op het oog

Er staan tot nu toe maar 2 klokken op de planning voor 2017 wanneer ik ze dan ook heb ben ik er voor een lange tijd wel even klaar mee denk ik.

Even mooi sparen en dan hopelijk naar het hogere segment te gaan begin 2018.

De eerste die op de planning staat en die volgende week gekocht gaat worden is de Seagull 1963, een mechanische chrono met een mooie vintage look. De wijzerplaat speelt met het licht heb ik het idee en een flink gebold acryl glaasje wat 'm spannend maakt. Diameter is maar 38mm, hoop dat hij gaat bevallen qua sizing omdat k toch wat groter gewend ben.

Dan staat de Seiko SARB065, ook wel de coctail genoemd op de planning. Die sunburst plaat met ijs koude gloed spreekt mij erg aan op de foto’s en hoop dat die dat in real life dat ook gaat doen.

Bandje verwisselen we direct om voor een hirsch modena in het donkerblauw zoald op de foto te zien is. Foto van @anon50762135EV gestolen.

7 likes

Superklokje en een echte aanrader. Ook saffierglas zorgt voor leuke effecten :wink:

5 likes

Heb je de 38 of de 42mm variant genomen?

De 38 mm, is mooier in balans. Ook met de doorzichtige achterkant met uitzicht op het kaliber.

3 likes

Goh, toevallig.
De 1963 staat ook bij mij op de lijst.
Ik ga denk ik voor de 38mm met acril glas.
Deze komt het dichtst bij het origineel uit die tijd.
Heeft ook een verbluffend uurwerk voor de prijs het
is afgeleid van een Zwitserse Venus 175
Wat is een goed adres binnen EU om hem aan te schaffen?
Maar ik hou natuurlijk ook het verkoopgedeelte in de gaten :wink:

Ook de Raketa Big zero maakt een goede kans.

Grt.

1 like

poljot24 heeft een goede naam maar is niet de goedkoopste. Hij levert er altijd wel extra banden bij.

1 like

Mijn voornemen is om zoveel mogelijk geld uit het gezin onder de radar te houden en zo nu en dan stiekem wat leuks te kopen of te ruilen. En dan met stalen gezicht s’avonds onder het eten zeggen dat je die al heeel lang hebt maar niet zo vaak draagt.

Zo doet zij dit ook met schoenen :joy::joy:

Mooi leven heb ik

4 likes

Ja dacht ik al, vond die 42mm wat uit elkaar getrokken ofzo…

Heb jammer genoeg een dichte backcase misschien laat k dat nog eens veranderen tho.

Watchunique.com/seagull-1963.html

1 like

die had ik zelf ook gestolen van het WWW :wink:

1 like

Yup, die.

Kan 'm gelukkig overnemen voor een zachtprijsje van een forumlid :thumbsup:

3 likes

Ah, cool.

Ja de seagull kan k overnemen, de coctail jammer genoeg niet…

Die kosten gloednieuw €360 euro dus dat hoeft niet tweedehands :wink:

1 like

De seagull maar 180 nieuw haha

1 like

ik bedoel meer, dat de tweedehands Cocktails meestal nauwelijks afschrijven waardoor het amper loont om een gebruikt exemplaar te nemen

1 like