Horloge Hobby voornemens 2017

Oef, binnen afzienbare tijd in huis…bestelling geconcretiseerd! Spannend :blush:

Alvast een horological voornemen voor het nieuwe jaar is uitgekomen. Een seiko skx009 als aanvulling op mijn seiko turtle srp775. Wat een prachtig duo!

Nu nog alleen de rest van de collectie wat verder uitdunnen. Het begin is echter gemaakt want de Immersion whale ben ik al kwijt en de overige 6 horloges die het schip moeten verlaten staan sinds gisteren in de horlogemarkt. :+1:

2 likes

Ff een kick. Hoop dat deze er nog gaan komen dit jaar. Dan ben ik ook echt klaar. Of er moet een enorm cool nieuw model van een merk uitkomen.

7 likes

Supergaaf die MIH! :+1:

1 like

Ik heb kennelijk dezelfde voorliefde voor complicaties. Inmiddels een mechanische day-date (Seiko 5je :wink: ), dual time zone, perpetual calendar, chronograaf en incoming is een maanfase horloge. Op mijn wishlist staat nog een regulateur, maar ik ben er wel achter dat je een smak geld kwijt bent voor een goede. Die laatste staat dus nog aan de horizon, maar ik hoop dat dit jaar wel te realiseren. Goed op HF en Chrono24 blijven zoeken…

1 like

Mag ik even discreet een heel betaalbare schitterende Mido onder d’r aandacht brengen.
Betaalbaar en imo zeer zeer fraai.
(Hoewel in strikte zin geen regulateur)

Zo, dat staat nu niet meer aan de horizon. :sunglasses:

1 like

Hartelijk dank voor je tip!
Echter, ik zoek wel een “echte” regulateur, in die zin ben ik een regulateurfundamentalist :wink: . Om die reden valt de Tissot ook af (Quiz: wat klopt er niet aan de wijzerplaat?)

De Hamilton Jazzmaster zou eventueel kunnen, maar ik zoek eerder zo iets:

Weet niet wat hij nieuw kost, maar op C24 stond hij voor 714 euri, te importeren vanuit de VS… :thinking:

Toch bedankt voor je reactie.

Grtz,
Harold.

1 like

Die Oris is prachtig.
Wat er mis is met de tissot weet ik niet, lijkt mij te kloppen, maar ik zal het ongetwijfeld missen.

2 likes

Durf niet te zeggen wat niet ok is.
Vermoed het datumvenster. :neutral_face:

1 like

Ik wil dit jaar heel graag een Hamilton Khaki king kopen. Tot mijn schrik zag ik dat er een maandje terug hier een voor een spotprijs verkocht is :sweat_smile::sweat_smile:.

En deze: Tudor Herritage 41, maar ik vrees dat dit meer een ergens in 2018 dingetje wordt :stuck_out_tongue_winking_eye:, kan overigens nog 10x wijzigen :see_no_evil:.

(Plaatjes met dank aan Google)

1 like

Tip: kijk naar de minutenwijzer, en de bijbehorende schaal op de wijzerplaat. Vergelijk met de Oris.

1 like

Die Tissot is nog een paar dagen in de aanbieding bij Jomashop https://www.jomashop.com/tissot-watch-t006-428

Ik heb vorige week voor mijn vader een Tissot Chemin Des Tourelles Powermatic 80 bij Jomashop besteld, als het goed is zijn we zelfs als de douane m onderschept goedkoper uit dan bij een NL dealer😄.

Ik ben nog altijd niet mee…
De wijzer van de tissot komt niet over de streepjes heen, bij de Oris wel, maar anders dan dat zie ik niks.

Okay,
Er zitten 60 minuten in een uur. De wijzerplaat voor de minuten is genummerd van 1 tot 12, in Romeinse cijfers.
Geen enkele andere fabrikant van regulateurs maakt die vergissing, voor zover ik heb kunnen nagaan.

3 likes

Ah ja, inderdaad. Nu staat er twee keer 3-6-9-12, terwijl dat voor de minuten niet juist is… Nu je het zegt knap ik er op af :stuck_out_tongue:

Ik hou wel van tissot, maar dit is een misser (en de Oris is het mooiste van de twee)

1 like

HEBBES!!! Op de drie’ hoort geen III Maar 15

Mooi !!

Dat was een leuke.
Maar ook soort tip !

Super !!!

1 like

Schitterend die Tudor

Ok update, de Omega Seamaster is binnen en misschien welgeteld 1 week niet meer gekeken naar wat ik nog meer mooi vind.
Maar nu zit ik te kijken naar de Seiko Alpinist, vintage Omega Chrono, gaan sparen voor een Rolex, damn die verslaving :wink:

2 likes

Hahahahaha :joy:

Een paar weken geleden nog een Sinn 104 gekocht.

Ik wacht momenteel op mijn nieuwe Damasko DA47 die deze week wel zal arriveren vanuit Duitsland.

…en dan ben ik momenteel bezig knoop door te hakken voor een DA46…

Houd het dan nooit op?! Mijn voornemen was om het rustiger aan te doen…

:astonished::blush:

3 likes