Mijn voornemens zijn toch wel om de, enigszins uit de klauwen gelopen, collectie in te krimpen en daar 1 of 2 mooie, gerichte, aankopen voor terug te doen.
Hoog op het lijstje staan een LLD, een dresser en een Rus
Dan blijven de Mako en de SKX en is de honger voorlopig (??) gestild.
Koud 2 weken in het nieuwe jaar is alles anders:
De blijvers zijn eruit, de Grand Seiko is binnen de familie gebleven, de Citizen verkocht.
Gekomen is de Helson Brass Shark Diver, aangekocht de Chr Ward C60 Trident Pro 600 Gmt, in pre-order nog steeds de Magrette.
Voornemens. Doe ik eigenlijk niet aan. Wat ik zou kunnen doen is uitdunnen⦠Kandidaten: een Seiko 5, modded monster, eco drive citizen en MSAR. Pas dan mag ik van mijzelf aan nieuwe denkenā¦
Afgelopen week mezelf overtuigd dat dit de volgende aankoop gaat worden. Het is de enige echt leuke GMT duiker die niet meer dan 2K kost, tenzij jullie een alternatief weten voor een GMT duiker met een origineel design en dus niet een halve (Rolex) kopie is
Alvast een horological voornemen voor het nieuwe jaar is uitgekomen. Een seiko skx009 als aanvulling op mijn seiko turtle srp775. Wat een prachtig duo!
Nu nog alleen de rest van de collectie wat verder uitdunnen. Het begin is echter gemaakt want de Immersion whale ben ik al kwijt en de overige 6 horloges die het schip moeten verlaten staan sinds gisteren in de horlogemarkt.
Ik heb kennelijk dezelfde voorliefde voor complicaties. Inmiddels een mechanische day-date (Seiko 5je ), dual time zone, perpetual calendar, chronograaf en incoming is een maanfase horloge. Op mijn wishlist staat nog een regulateur, maar ik ben er wel achter dat je een smak geld kwijt bent voor een goede. Die laatste staat dus nog aan de horizon, maar ik hoop dat dit jaar wel te realiseren. Goed op HF en Chrono24 blijven zoekenā¦
Mag ik even discreet een heel betaalbare schitterende Mido onder dār aandacht brengen.
Betaalbaar en imo zeer zeer fraai.
(Hoewel in strikte zin geen regulateur)
Hartelijk dank voor je tip!
Echter, ik zoek wel een āechteā regulateur, in die zin ben ik een regulateurfundamentalist . Om die reden valt de Tissot ook af (Quiz: wat klopt er niet aan de wijzerplaat?)