Er is al vaker wat gepost over hoe je je horloges bewaart / opbergt, maar door wat plaatjes die ik laatst lang heb zien komen is mijn nieuwsgierigheid weer eens gewekt. Zelf vind ik het leuk om mijn horloges mooi op te bergen. Hierbij een oud plaatje:
(Geen idee waarom dit plaatje op de kop staat in het voorbeeld…hoop dat als het topic geplaatst wordt dit goed komt).
Zoals te zien is op dat plaatje, heb ik ook diverse horloge houders. Sommige zijn merkgerelateerd andere weer niet. Omdat ik echter dunne polsen heb zijn de meeste houders voor mij en drama. Plastic houders staan vaak onder een enorme spanning (en er sneuvelt dan ook vaak genoeg 1) en metalen houders moet ik vaak tot lelijke proporties verbuigen.
Ik ben benieuwd of jullie ook leuke horloge houders hebben. Ik vind de volgende zelf wel heel stijlvol, waarbij ik tevens geen last denk te hebben van het ‘buig probleem’.
Is zelf maken geen optie? Die houten houders met veer en dat “blok” moeten niet zo’n probleem zijn als je een beetje handig bent, en je kan ze meteen naar eigen inzicht en smaak maken.
50 euro voor die houten? Als een paar lengtes hout zoekt, 2 bezemstelen/gordijnhouders, 20 veren, 20 bouten en 20 moeren dan ben je voor 50 euro klaar. en kan je er makkelijk 20 uit maken.
Daarna de boel goed opschuren en netjes aflakken in de kleur die je wil. Kost je 2 middagen en je hebt er de rest van je leven plezier van.
Ik kon me die kunststoffen of houten ‘bouwpakketten’ v iemamd op t forum herinneren. Paar plakken die je in elkaar kon schuiven tot n horloge standaard. Weet alleen niet hoe flexibel die zijn.
“Rek” is eigenlijk geen rek maar het wat inslijten van de schakels op de draaipunten waardoor er speling ontstaat. Dit komt doordat er altijd wat vuil in de band zit. Goed schoonhouden en niet te los dragen en je kunt decennia met je band doen.
Dat kleine beetje kracht van die veren zal hooguit een blikken bandje van een kermishorloge kwaad kunnen doen.