Ik kwam zopas een stukje tegen van ene hr. Brandoff, opgericht merk: Eleven James
Deze man heeft dus 't idee opgevat om horloges te gaan verhuren, interessante materie!
Interessant, zeker omdat we in een tijd leven dat we alles wel willen hebben maar ook omdat zowat alles al te huren is.
Horloges is dus de nieuwe stap.
Nu zullen wij als hollandsche boerenl*llen 't wel niet echt zien zitten, denk dat ze er in een aantal landen wel anders over denken!
In dusseldorf op de koningsallee (duurste winkelstraat van Duitsland) zit al heel lang een winkel waar je horloges kan leasen, huren of verhuren. Heb het ooit eens uitgezocht of dit in Nederland mogelijk was maar dat gaat niet lukken. Je krijgt de boel teneerste niet verzekerd en ten tweede is er geen animo voor in Nederland omdat we daar te nuchter voor zijn.
Ik zie me al zitten op m’n first date
met m’n gehuurde Ferrari, m’n scheef zakkende toupet,
feestcostuum en m’n gehuurde IWC Ingenieur,
Kan ik i.i.g. exact bepalen wanneer ik al die zooi
weer bij die toko’s dien in te leveren.
B)-
overigens zou e.e.a. afhankelijk zijn van de huurprijzen
Dan blijf ik liever hunkeren naar een mooi(lees duur) horloge, dan hem een paar weken te mogen dragen om hem daarna weer te moeten inleveren.
Reken maar dat je wel wat meer kwijt zult zijn dan een tientje per week.
Ik zou het nooit doen. Als ik het geld voor horloge niet kan (of wil) betalen dan komt die er niet. Soms is dat jammer, maar je moet met de middelen doen die je hebt. Ik zal nooit een horloge huren of lenen om me beter voor te doen dan ik ben.
Gelukkig heb ik al een ruime keuze tussen horloges in verschillende prijsklassen.
Ach, en nu hou je ook wat te dromen en verlangen over. Ook belangrijk in mijn ogen.
Ik denk ook dat ze die huurklokjes
dan goed moeten verzegelen,
want anders kon het wel n’s zijn dat iemand een klokje
huurt om er neppe of defecte onderdelen in terug te plaatsen. en de originele onderdelen daarna op MP aangeboden worden. :#
In dusseldorf op de koningsallee (duurste
winkelstraat van Duitsland) zit al heel lang een
winkel waar je horloges kan leasen, huren of
verhuren. Heb het ooit eens uitgezocht of dit in
Nederland mogelijk was maar dat gaat niet lukken.
Je krijgt de boel teneerste niet verzekerd en ten
tweede is er geen animo voor in Nederland omdat we
daar te nuchter voor zijn.
Die zaak ken ik.
Destijds van gehoord en zodoende even berekend wat het daadwerkelijk kost om te huren of te leasen.
Niet om zelf te leasen maar omdat ik samen met een vriend benieuwd was…
Huren of leasen kost op een haar na gewoon hetzelfde als kopen!
Enige voordelen die ik kon ontdekken waren dat je binnen een week een nieuw horloge om de pols hebt (handig voor ongeduldige mensen) en als je het horloge beu bent je die om kunt ruilen voor een ander nieuw horloge met bijbetaling uiteraard.
Deed mij denken aan Bang & Olufsen daar kan je ook een complete set leasen of huren en tegen de tijd dat je toe bent aan iets nieuws ruil je het zaakje in voor moderner of duurder spul tegen een hogere maandtermijn.
What’s next : het gaan (ver)huren van een vrouw,
kind, oma, opa
Wel, zoek voor de gein eens op oma huren ofzo, het zal je nog verbazen!
Soort vervangoma/opa voor kids die geen opa/oma meer hebben…ze zijn (nog?) schaars maar ze zijn er wel!
Vrouwen huren, dat is een bekend verhaal en tevens 't oudste beroep ter wereld…hoewel enkel dinerexcort ook wel kan.
Inzake verhuren: ik verhuur bijvoorbeeld schilderij/expositielijsten…ben de enige aanbieder in NL en 't loopt wel aardig.
Kortom: alles is al te huur, waarom geen horloges?
Oké, ik snap dat een beetje liefhebber een klok wil bezitten maar er zijn volgens mij genoeg figuren die willen huren
Ook ik zou dit niet doen.
Met mijn gehuurde rolex langs de boulevard flaneren waar ik naartoe gereden ben in mijn dikke leasebak. Nee, dat voelt niet goed. Anderzijds huren steeds meer mensen kunstwerken, vallen sommige klokjes daar eigenlijk ook niet onder?