Horloge huren?

Vintage1982 Schreef:

Overigens denk ik niet dat er één meid/vrouw is
die ziet wat je om je pols hebt, tenzij ze
toevallig bij een horlogedealer werkt.

Doe eens een Ice Watch om, dan zien ze het opeens wél…

Grappig idee, alleen dat huren staat me tegen. Eerder leasen/lenen en dat je uiteindelijk eigenaar van het horloge wordt. Hoewel een LLD voor € 150 (rente en aflossing) per maand gedurende een jaar wel een dure kwestie zou worden :wink: Je kunt beter zelf sparen.

Al met al geen gek idee, maar ik denk niet dat het zo hard zal lopen. Waarom hebben mensen moeite met het huren voor een bedrag van € 150 en niet met kopen van een woning. Dan ‘leen’ je al gauw € 200.000 (!!!) of meer, je wordt in de meeste gevallen pas na 30 jaar echt helemaal eigenaar of blijft toch met een restschuld zitten. Veelal verhuis je 2 a 3 x en wordt je schuld alleen maar hoger en kom je op je 55e erachter dat je schuld te hoog is t.o.v. je woning en doordat je diverse malen van werkgever bent gewisseld, heb je ook nog een pensioenbreuk en is je inkomen niet toereikend om die hoge hypotheeklasten nog te betalen straks als je 65, 67 of wellicht 70 wordt ::o Waarom dan niet lenen voor een horloge (Rolex, GS, PAM, MM300, waarbij je binnen een jaar of iets langer eigenaar bent. Is dat zo gek >X

Nee hoor … lekker eerst sparen is mijn advies :sunglasses: Oh ja … en voor dit advies hoef je niet te betalen (:D:D

MickeyMouseDiver Schreef:

Pff, waarom niet… goed idee. Als je wilt patsen
bij vrienden of zakenrelaties, of indruk wil maken
bij een vriendinnetje vind ik dat geen slecht
idee. Voor mij zou het een uitkomst zijn om een
keer een Sea Dweller of Pelagos te proberen.
Eenmaal uitgekeken, einde huur. Iedereen blij.

Dan ben je wel een redelijke pauper in mijn boekje

-ej- Schreef:

wat een onzin. Zit mijn hele leven al in de sales
en mijn horloges gaan vaak de tas in als ik een
kantoor bekijk, soms parkeer ik mijn auto ook een
stuk verder. Mensen die iets van je willen kopen
hebben snel het gevoel te veel te betalen.
Soms blijven ze wel om, het is een inschatting
maken. Wat voor auto’s staan er bij het boordje
"directie" bv. Is dat bv een Porsche dan kan de
Zwitser gewoon om blijven.
Een makelaar met een te groot horloge vinden veel
mensen ook niet fijn. Het gaat er natuurlijk om
wat je om hebt. Met een deepsea kun je mensen voor
het hoofd stoten. War een patser zullen mensen
snel denken. Draag je een stalen patek philippe
annual calendar, die 5 keer meer kost, zal het de
meeste mensen niet eens opvallen.
Het is Nederland, het land van doe maar gewoon dan
doe je al gek genoeg.
Een must is het in geen enkele baan, storend kan
het zeker wel zijn.

Als je in de sales werkt weet je ook dat er als je op het kantoor werkt al snel de neiging hebt om ook een dure klok aan te schaffen als al je collega´s met Panerai´s Omega´s en Rolexen lopen te wapperen.

Dat hoeft bij jouw het geval natuurlijk niet te zijn dat zeg ik niet,

Maar in veel gevallen proef ik dat toch wel bij personen die in de sales werken, met name in de reclamehoek.

Is kortgeleden nog een beetje uit de doeken gedaan in een ander topic.

Groeten.

Noel.

Horloges huren is wel de toekomst, hier misschien niet zo snel als in 't buitenland…

Huren (in algemene zin) zal m.i. in de toekomst écht veel meer gebeuren.

Om die reden ben ik ook in de lijstenverhuur gestapt, ben de eerste in NL en 't loopt wel aardig :slight_smile:
(lijstenverhuur: schilderijlijsten voor exposities enz.)
waarom zou je bijv. 50 lijsten kopen, een paar expo’s mee doen…bak geld kwijt en je zit daarna met 50 lijsten die je nergens kan stallen…verhuur is de oplossing.

Horloges huren zie ik wel gebeuren, zal 't zelf nooit (zeg nooit nooit) doen…mijn vertrouwen in o.a. horloges huren was bijv. reden om de domeinnaam ****** te registreren.
Ik zie er wel toekomst in!!

Een No go voor mij…

Voor mijzelf kan ik het me niet voorstellen, als ik zie wat ik voor leuk spul kan kopen voor 150 euro… Voor zaken als een tv serie of een film, foto shoot kan ik het me héél goed voorstellen, misschien wordt dat zelfs al gedaan?

Wat kan je tegenwoordig al niet huren?
Superjachten kan per week (50 meter lengte en superdeluxe is écht geen uitzondering!), vrouwen, auto’s, huizen, motoren, complete tropische eilanden, vliegtuigen enz. enz. enz.

en men gaat moeilijk doen over een horloge huren.

En 10 euro per gemaakt krasje betalen

Popma Schreef:

en men gaat moeilijk doen over een horloge huren.

Op een motorforum zullen ook niet al teveel liefhebbers rondlopen van het huren van een motor. Hier geldt dus hetzelfde, maar er zal zeker een markt voor zijn, op wis’sen na…

Erik de Gast Schreef:

Popma Schreef:

Op een motorforum zullen ook niet al teveel
liefhebbers rondlopen van het huren van een motor.
Hier geldt dus hetzelfde, maar er zal zeker een
markt voor zijn, op wis’sen na…

Dat lijkt me ook. Alleen ik zou eenmalig huren om n horloge bijvoorbeeld n maand uit te proberen misschien wel overwegen, mits de prijs niet ‘te’ hoog is. Ik kan immers uit china ook n redelijk lijkende hommage uitproberen.

Recent voorbeeld is de radiomir waar ik jaren eerder n marina militare uitvoering v had. Maar n authentiek klokje uitproberen blijft t best. Ook nu weer merk ik dat in de afwerking. Ik bedoel, op 1e oogopslag vind ik ze redelijk op elkaar lijken, maar als je op details gaat letten, ga je de verschillen zien. Die geven voor mij nog meer dat wauw factor. Maar om te zien of n model, formaat, vorm ofzo je aanstaat kan n hommage ook helpen. Dus ik twijfel over horloges huren.

En er zal vast wel n markt voor zijn, maar denk dat de meeete nederlanders er te nuchter voor zijn. En degenen die willen patsen kopen of n echte of n replica.

Als je meteen er geen klik meehebt dan is dat veelal over een week of een maand niets anders.
Inderdaad tegenwoordig kan je alles huren…zelfs spijker broeken. Ik vind het maar een raar idee en zou mezelf ongemakkelijk voelen de hele dag bang dat ik er een kras op zou maken.
Niet dat ik een onhandige kluns ben maar je ontkomt er soms niet aan .

In sommige culturen is het vrij normaal maar ik denk dat de nuchtere Nederlander toch in het algemeen kiest in het sparen en kopen eventueel met een proeftijd.

joseppe Schreef:

Als je meteen er geen klik meehebt dan is dat
veelal over een week of een maand niets anders.

Dat kan. Sommige horloges vind ik niet mooi of leuk en zou ik niet eens n week mee rond willen lopen. Maar soms heb ik ook twijfelgevallen. Dan vind ik n horloge wel wat hebben, maar weet ik niet of t helemaal mijn ding is. Dan zou ik t fijn vinden om m uit te kunnen proberen. Of t nunhuren of proeftijd is. Zelf geef ik misschien zelfs de voorkeur voor huren, omdat de drempel vh terugbrengen lager is. Ik verwacht bij huur nl n horloge terug te brengen. Als ik iets heb gekocht, doe ik dat niet zo makkelijk.

Inderdaad tegenwoordig kan je alles huren…zelfs
spijker broeken. Ik vind het maar een raar idee en
zou mezelf ongemakkelijk voelen de hele dag bang
dat ik er een kras op zou maken.

Ik zou op n gehuurd horloge misschien minder last hebben, omdat t horloge waarschijnlijk al wat krassen enzo heeft.

Vind de gedachte niet zooo verkeerd…

het is een prima middel om te testen welk horloge het eventueel gaat worden!!

2-3k investeren en er dan achter te komen het klokkie is het toch niet, is toch ook zonde!

Zo kun je misschien toch een miskoop verhinderen!

Wel een grappig topic!

Ik moet er niet aan denken te huren, maar verhuren is voor mij geen probleem, ik kan ze toch niet allemaal tegelijk dragen :smiley:

Verhuren heb ik al eens gedaan, voor een filmproject waren diverse vintage horloges nodig dus heb ik ze een stuk of zes exemplaren laten uitkiezen voor gedurende de draaidagen.
Beloning: flesje met een alcoholische versnapering voor de moeite.:)o

vouwfietser Schreef:

Wel een grappig topic!

Ik moet er niet aan denken te huren, maar verhuren
is voor mij geen probleem, ik kan ze toch niet
allemaal tegelijk dragen :smiley:

Verhuren heb ik al eens gedaan, voor een
filmproject waren diverse vintage horloges nodig
dus heb ik ze een stuk of zes exemplaren laten
uitkiezen voor gedurende de draaidagen.
Beloning: flesje met een alcoholische versnapering
voor de moeite.:)o

Stond er nog n vouwfietser tussen de aftiteling? Dat zou ik wel leuk hebbeen gevonden.

Dat was inderdaad het geval.

vouwfietser Schreef:

Dat was inderdaad het geval.

Awesome! :~

Voor eeuwig vereeuwigd :+

Off topic: Dan willen we natuurlijk wel weten in welke film we die vintage klokjes kunnen bewonderen!

Erik de Gast Schreef:

Off topic: Dan willen we natuurlijk wel weten in
welke film we die vintage klokjes kunnen
bewonderen!

+1!

Groeten,

Noel.