Horloge in persoon in Liechtenstein kopen, btw terugvorderen

Oh wijze forumbezoekers: wie heeft er wel eens in persoon een horloge in Liechtenstein gekocht, om vervolgens met de auto uit te reizen en een uitvoerstempel te halen, om zo de btw terug te krijgen van de verkoper?

Ik ga deze prachtjongen over een paar weken halen, maar heb wel eens horrorverhalen gelezen bij de Zwitsers-Duitse grens, waar de Zwitsers gelijk de Duitse inreisgrenspost bellen en je invoerrechten, btw + dikke boete moet betalen. Ik reis naar Oostenrijk uit.

3 likes

Je bent altijd Nederlandse btw verschuldigd.

Juuuuuur ze doen het weer

8 likes

Oh crap dit mag niet? :grimacing: :sob:

Wat gaat er nu met me gebeuren?!?

Boefje :male_detective:t2:

1 like
  1. Het aanzetten tot- of het begaan van overtredingen of misdrijven, danwel het uitleggen van een handelswijze die daartoe leidt.

Ohhja. Zou het hieronder vallen? :grimacing: Mea culpa, mea maxima culpa.

Ik vind zo 1-2-3 geen delete knop voor de hele topic.

U zult ergens btw moeten betalen. Hoogstwaarschijnlijk in uw situatie in NL.
Anders gewoon een Seikootje kopen.
:sunglasses:

1 like

Liechtenstein is geen lid van de EU maar wel lid van de EER.

Vrij verkeer van goederen binnen de EU dus! Net als tussen EU landen. Maar dan moet je geen btw terugvragen! Want dan kan je dat gewoon hier weer aftikken.

Wat niet wil zeggen dat ze niet moeilijk gaan doen in Zwitserland… Wat regelmatig het geval is de laatste tijd. Maar je reist uit naar Oostenrijk dus ik denk dat dat wel goed gaat.

Het was handiger geweest om het horloge online aan te schaffen ivm onnodig gedoe aan de grens. En ivm de lagere btw in Liechtenstein is het horloge als het goed is al een beetje goedkoper.

Ik weet dat het op een Sinn 104 ongeveer 100 euro scheelt. Maar dan is de vat er wel bij opgeteld.

1 like

Er staat nu een prijs op je pols. Kijk achterom :sunglasses:

1 like

Volgens mij krijg je met een Nederlands paspoort je BTW niet terug :thinking: Je moet immers aannemelijk maken dat je het naar buiten de EU/EER gaat meenemen.

2 likes

Lijkt mij ook niet inderdaad. Ik weet niet eens of dat wel kan. Want dan zou je een verzoek in moeten dienen om btw terug te vragen om ze in Nederland vervolgens weer te moeten betalen plus de kosten voor het inklaren.

Gelijk met vat afrekenen en je hebt een klein voordeeltje zonder hoofdpijn.

Op dit horloge is vast wel 20% korting in ons land te regelen. Waarom dan al deze moeite? En risico.

2 likes

Maar we willen meer, meer, meer. :grin:

Vroeg ik me eigenlijk ook af…

Gewoon online kopen en alsnog het reisje maken met het horloge om de pols is ook leuk!

1 like

giphy (1)

5 likes

Je.bent.de.lul.zondag.

19 likes

:joy:

1 like

Off topic én klinkt niet helemaal fris…
Daarnaast is het antwoord op dit onderwerp eenvoudig te vinden via belastingdienst.nl of douane.nl