🇨🇭 horloge industrie cijfers

Nog geen topic over het laatste Morgan Stanley rapport omtrent de Zwitserse horloge industrie!? Bij deze dan voor de geïnteresseerden ;

Omega kan wel een nieuw verkoop succes gebruiken lijkt mij.

28 likes
3 likes

Tudor 180.000 , valt mij eerlijk gezegd erg mee had meer verwacht.

1 like

Tudor is een beetje een niche merk voor de liefhebber misschien? En hier op
HF erg populair.

4 likes

Naja dat dus vanwege de echt wel sterke marketing had ik hoger verwacht. Meerdere landen bezocht waar een billboard van Tudor langs de snelweg stond etc.

1 like

Ik niet. Buiten de horlogegekkieswereld kennen heel veel mensen dat merk helemaal niet.

Dat dus. Zenith is hier op HF ook best populair en TAG Heuer iets minder. Toch verkoopt TAG Heuer in de echte wereld 40x zoveel horloges(!). Wat je hier op HF ziet geeft een zwaar vertekend beeld. :person_shrugging:

8 likes

Ik vind Swatch verbazingwekkend. De aantallen!
Maar ook de aantallen van Tissot.

1 like

Aan wie verkoopt Rolex die 1,15 miljoen horloges? Enkel aan de grijze handel?

12 likes

Aan de AD’s, die ze leveren aan de grijze handel en consumenten die andere meuk hebben gekocht om in aanmerking te mogen komen.

Is idd al vaker besproken en Swatch ontkracht volledige deze info.

Straf dat MS dergelijke onzin kan blijven uitkramen. Ergens hoopt ik dat dergelijk hoogstaande media zich zou baseren op feiten en niet zelf wat gokjes op de markt loslaat.

1 like

Nee aan de mensen die het niet doorverkopen aan de grijze handel

The group reports an 89% fall in net profit in its 2025 annual report, so no secrets or surprises there.

Nou klinkt dit ook niet echt rooskleurig.

1 like

Is wel aan het veranderen heb ik het idee. De Bucherer vestiging in München die nabij Marienplatz zat is een enorme Tudor-store geworden.

Wat me ook opviel is dat de nieuwe flagship vestiging van Bucherer daar de etalages heeft volstaan met Patek terwijl dat vroeger naar mijn idee behoorlijk Rolex heavy was. En dat terwijl de keten juist is overgenomen door Rolex.

Sorry, ik dwaal af.

Voor zover deze cijfers betrouwbaar zijn … had ik Tudor qua aantallen ook wat hoger ingeschat. Verder weinig relevant nieuws

1 like

Kwaliteit boven kwantiteit. Schitterend mooi principe!

5 likes

Zo zeg. De gemiddelde prijs van een AP ligt beduidend hoger dan die van een Patek. :sweat_smile:

Dat had ik niet gedacht. Wil waarschijnlijk zeggen dat de goedkoopste units van Patek in grote getalen gemaakt worden. :wink:

1 like

Ja, het is zó goed, dat niemand 't koopt.

2 likes

Meer exoten…? Van dat rappers spul, weet je wel

3 likes

Cubitus?

Kan me voorstellen dat AP van de speciale versies van de RO wel wat verkoopt.

1 like

Dacht overigens dat Van Cleef & Arpels echt een microniche was, maar die maken flink meer dan bijv. Breguet of Zenith