🇨🇭 horloge industrie cijfers

Ah met veel steentjes. Ja zou kunnen. Alles ice.

1 like

Het snelle, jonge geld koopt eerder een AP dan een Patek, me dunkt
En wat zijn die er veel, tegenwoordig…

1 like

Hublot slechts 32.000. Dat maakt dit merk zeldzamer dan AP :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Of wat dacht je van lange. Die maken er nog minder dan Richard mille.

Hoezo is een RM zo bijzonder😅

1 like

Van Cleef & Arpels is na Cartier het 2e Richemont merk qua omzet. ( ze doen natuurlijk meer dan alleen horloges )

1 like

Ik ken ze met name vanuit de sieraden. Vraag me af of de genoemde omzet enkel horloges betreft. Zou bij Cartier ook een groot onderscheid maken

Ja, betreft alleen horloges zowel bij Cartier als van Cleef & Arpels. ( bij van Cleef staat het er zelfs expliciet bij vermeld )
Ook bij Montblanc alleen de horloges, als je de pennen en lederwaren mee gaat tellen dan zijn ze een stuk groter en volgens mij nr 3 van Richemont.

Excuus niet zorgvuldig gekeken haha

1 like

Aan minder dan 0,01% van de wereldbevolking.

1 like

Totaal 12,2 miljoen horloges. Dan besef je eigenlijk hoe groot de Japanse Seiko Corporation is die jaarlijks 40 miljoen horloges verkoopt.

8 likes

Zenith is kwalitatief erg goed, maar kent slechte marketing en is echt een niche-merk.

Tag Heuer daarentegen pompt juist veel geld in marketing zoals Red Bull en F1, dus logisch dat die veel meer horloges verkopen.

Ja, ik ben niet degene die hier iets riep over ‘kwaliteit vs. kwantiteit’. :person_shrugging: Maar Omega verkoopt weer meer dan TAG Heuer en Cartier nog weer meer (verbaasde mij een beetje, hoewel ik het merk zeker kan waarderen) en Rolex doet 't nog weer een stuk beter. Ach, het maakt mij niet uit. Heb met Omega wel wat ervaring en met TAG Heuer heel veel en heel lang en met beide trouwens heel goede. Deze beide merken doen, zeg maar, behoorlijk wat aan marketing. Maar het zijn ook gewoon goede horloges. Het kan dus gewoon allebei.

2 likes

Als je quartz horloges van SS met een standaard ETA/ Citizen/Miyota werkje er in voor duizenden Euries verkoopt zou je toch een aardige winst mogen verwachten.

Cartier heeft “de vrouw” aan z’n zijde en dat is toch die andere 50% van de bevolking.

Aan iedereen met een bekende kop of een heel dikke portemonnee (het liefst gecombineerd) en dan de kruimels voor het klootjesvolk.

Richard Mille op plek 6 met een gemiddelde verkoopprijs per horloge van 3 ton. Over smaak valt niet te twisten. :rofl:

3 likes

Rolex is toch een beetje de Mercedes van de horlogewereld. Iedereen en z’n moeder wil z’n succes ermee tentoonspreiden. Met een Tudor oogst je meer succes bij de horlogeliefhebber, want 95% van de mensen kent het niet.

2 likes

Interessant. Als je alleen naar verkoop aantallen kijkt zijn de prestaties van een aantal merken best indrukwekkend; naast Rolex, Cartier, Omega, Longines, etc. Als je directe concurrenten met elkaar vergelijkt doet bijvoorbeeld Tudor het qua aantallen best goed.

Benieuwd naar aantallen per model? Hoeveel Speedmasters worden er geproduceerd en verkocht naast Daytona’s? Of hoeveel Black Bays vergeleken met Seamasters? Kent iemand deze cijfers?

Update : Tudor has joined Swatch Group in criticizing the report, sharing its specific points of criticism and corrections on the Swiss website Le Temps.

Ik ben wel vatbaar voor de argumenten van Swatch en Tudor. Zoals de schijnnauwkeurigheid door het rapporteren in 2 decimalen terwijl de cijfers niets meer zijn dan grove inschattingen.

MS onwaardig stukje proza…

2 likes

Zwitserland.
Modehuizen.
Bank cijfers.

3 aspecten met een zweem van witwasserij.

1 like