Horloge inruilen Schaap&Citroen

Ik heb ooit een gebruikte Rolex GMT bij S&C in Utrecht in de etalage gezien. Bij Van Hel juweliers in Amersfoort liggen ook enkele occasions.

1 like

Gaan naar Watchdeals (is van Schaap maar staat er niet bij) via Chrono24 en dan is de inruilprijs ogenschijnlijk soms ok omdat je geen korting krijgt op de nieuwe die je koopt.

2 likes

Eugene van Baal doet het ook (inruil) volgens mij en verkoopt ze weer onder ‘occasions’.

Ace & spyer en reuter in amsterdam doen het ook .

Jawel hoor, met een beetje onderhandelen kun je daar ook korting op krijgen. En ik spreek uit ervaring :wink:

Als het niet uit de lengte komt, komt het uit de breedte :wink:. Als je bij een dealer iets in ruilt weet je dat er 2x op je verdient wordt. Daar staat wel een snelle afhandeling tegenover natuurlijk.

Toevallig zag ik de Insta reclame ook. Was wel benieuwd, dus contact gezocht met S en C. Foto’s en informatie gegeven van mijn Panerai 8 days. Nieuwprijs is geloof is € 6.900,- na 3 jaar…€ 3.100
Als ik een IWC Big Pilot wil kopen, is dat toch echt heel weinig. Vroeg ook aan ze waar de inruilers heen gaan. Geen antwoord gekregen.

1 like

Die gaan onder ‘watchdeals’ (als ik me niet vergis) op Chrono24. Heb ik bevestigd gekregen door een niet nader te noemen filiaalmanager.

2 likes

Weet niets van Panerai maar wat zou volgens jou dan de waarde moeten zijn?

Ze vragen er rond de € 4.750 voor online. Dus dan is € 3.100 wel mager.

1 like

Er moet verdiend worden. Maar wel mager inderdaad

1 like

Vergeet de belasting niet. Een online aanbieder draagt deze 99% van de keren niet af

En nee, dan krijg je nog geen eerlijke prijs

Panerais verkopen tegenwoordig amper. Het uurwerk zal hopelijk ook bekeken worden en misschien zelfs standaard geserviced?

Waarom is dat met de panerai?

Te grote ondingen met miljoenmiljard referenties. En iedereen wil een Rolex. Of een GS lees ik.

Wat bedoel je precies met draagt niet af? Btw? Winstbelasting?
Zakelijke aanbieder of privé aanbieder? Handelaar of iemand die gewoon een keer een horloge verkoopt? Je zegt nogal wat…:beers:

1 like

Een particuliere online aanbieder (forum, marktplaats, handelaar etc.) draagt vaak geen BTW af.

Dat zeg ik precies…:beers::beers:

1 like

Dus zeg 4500. Bruto 1400 marge, BTW eruit van 250 dus 1100 euro marge. Moet je nog garantie geven ook. Denk dat de gemiddelde handelaar ook zoiets pakt dus klinkt me niet onredelijk in de oren

2 likes

Dan moet je het pand, personeel, overhead en winstbelasting nog betalen.

Je zal gewoon aantallen moeten maken. Zoals met alles :slight_smile: