Horloge invoeren uit Zwitserland

Ik heb een horloge gezien op een Zwitserse website, de prijs scheelt aanzienlijk met de EU prijs. Moet ik hier nog invoer rechten/BTW over afdragen?

Ja, maar de Zwitserse BTW kun je terugvorderen in CH.

1 like

Ze hebben de BTW er al afgehaald… Wordt met Fedex verzonden, hoe werkt dat dan met de douane hier?

BTW en invoerkosten en aan Fedex een handeling fee van ongeveer 20 euro. Als je geluk hebt piept ie ertussen door, maar meestal niet…

1 like

Top, dank voor je snelle antwoord.

Reken op ongeveer 30% invoerrechten.

1 like

De verkoper schrijft de waarde op het pakket… Dus dat wordt betalen naar waarde!
De waarde kan ook lager aangegeven worden, maar dan geldt de verzekering ook over die lagere waarde…

1 like

Dat is dan het probleem van de verstuurder/verkoper die de verzekering afsluit. Hij krijgt dan minder uitgekeerd en moet nog steeds een product leveren voor de prijs die de koper betaalt heeft. :thinking:

1 like

Volgens mij heeft Zwitserland een aparte status. De regels van de EU gelden volgens mij gewoon. Douane-unie of zoiets.

1 like

Ik heb pas een IWC geïmporteerd uit Zwitserland; was blij dat er €1000 op het pakket vermeld was…
Weet het niet precies meer, maar was €200+ (kosten plus BTW)

1 like

Volgens mij niet

3 likes

Als ik alles bij elkaar optel, 4,5 procent invoer + BTW + handling kom ik duurder uit dan de andere winkels inderdaad :-/

Niet bij FedEx hoor :joy:

1 like

Jawel, dan betaal je incl BTW en moet je aan de grens deze declareren

3 likes

Auto van de zaak zeker :joy:

1 like

Als we geen Corona hadden was het het overwegen waard, maar het zijn geen wereld bedragen dus koop ik hem beter bij de fabrikant :slight_smile:

Bij de fabrikant? Zo uit de fabriek zonder dealer ertussen?

1 like

Gaat om een Steinhart.

Dat is toch Duits.

2 likes

Gewoon op de site bestellen bij Steinhart. Wordt vanaf Duitsland verzonden dus geen extra invoerrechten en btw…

1 like