Horloge kantelt om pols

Als je al bang bent voor eventuele krasjes veroorzaakt door een juwelier (?) dan kan je je horloge vanaf nu beter in de vitrinekast leggen…:wink:

Bekend probleem dat voor irritatie zorgt, oplossing is een ratchet clasp. Die kun je gedurende de dag verstellen, er zit altijd verloop in de dikte van je pols. Helaas niet verkrijgbaar voor elke band, zou standaard moeten zijn.

https://www.bol.com/nl/p/horloge-gereedschap-818200380-horloge-band-inkorter-lengte-11-5-cm-blauw/9200000027099964/

Die heb ik ook eens gekocht, geen aanrader, echt heel belabberde kwaliteit :open_mouth:

Volgens mij zit die band met schroefjes in elkaar. Dan gaat dat tooltje niet werken.

Als ik de foto zo zie, is het horloge vrij groot t.o.v. jouw pols, door een verminderd draagvlak op je pols onder de casekant heeft het horloge minder grip en gaat zowiezo kantelen. Ook is de vorm van de pols beinvloedend op het kantelen.

1 like

Daar zijn de meningen over verdeeld… Sommige juweliers zijn echte slagers en liggen niet wakker van een forse uitschieter die je nooit meer weg krijgt. En vervolgens beweren dat die er al op zat… Hier op t forum wel over te lezen van dit soort ellende! Tag van TS lijkt mij geen DB dus ik zou voorzichtig zijn…

Als ik mij goed herinner zitten er bij de halve schakeltjes pennetjes en busjes. Volgens mij zijn dat geen schroefjes dan toch?

Precies, die verhalen bevestigen het ook inderdaad. Kijk een krasje door het dragen die ik zelf veroorzaakt heb kan ik uiteraard mee leven. Maar een onnodig krasje voor het verstellen van een bandje vind ik echt zonde. Wat is overigens een DB? :slight_smile:

Ah, ok. Ik dacht dat die Tag Heuer banden met schroefjes werkten.
Als het pennetjes zijn heb je inderdaad zo’n soort tooltje nodig die @SybrenAnne voorstelde.

Dailey beater

1 like

Ik had eenzelfde probleem bij mijn 3x Frederique Constant en kon het LEREN bandje niet eenzijdig inkorten > band “omgedraaid” en het probleem is opgelost, alleen de sluiting zit nu uiteraard ook “andersom” maar dat is even wennen en geen probleem.
NB. het omwisselen van de band is meestal minder werk dan het experimenteren met het verwisselen of verwijderen van schakels bij een stalen band. (en bij leer kan het uiteraard niet !!).

1 like

Schuif het horloge maar eens helemaa zover je kunt naar boven richting schouder, je zult zien naar mate het gripvlak breder word, het horloge niet meer kanteld. Ik blijf erbij, ze is te groot voor je pols.

Als je in de buurt woont kan ik het met mij professionele gereedschap wel fixen voor je.

image
image

4 likes

Huh ? Is het ook maar net hoe je met je gaatjes uit komt toch ? :thinking: Of je moet er gaten bij gaan prikken …

De pols zet ook op bij warm weer, inspanning etc… dan moet het horloge ook niet te stak komen te zitten…

Op leer dragen is een vreemd advies om het probleem op te lossen.
Je hebt een horloge met stalen band, en er bewust voor gekozen, “draag m maar op leer.”

Kan je een foto maken van de sluiting en de zijkant van de band? Je kan alles zelf doen met de juiste Bergeon tools. Maar om daar nou veel geld in te steken. Ben zelf geen fan van boutjes omdat deze snel krassen. Zijn natuurlijk superklein maar de Omega dealer had er al snel krasjes op.

Mooie Tag ! Die moet gewoon lekker zitten.
Goede tips hier, even vogelen en pielen en lekker dragen !

Er is al voorgesteld doe het horloge eens andersom aan, kantelt ze dan ook naar de andere kant??

1 like

@Brolex , jammer dat het een knutselwerkje wordt met de band. Toen ik de Tag kocht was de band al op de goede maat van de vorige eigenaar.
Wat hierboven al is gezegt over de halve schakel te gebruiken kan idd het probleem worden opgelost.

Ik heb een kleinere pols dan TS, want bij mij paste die perfect. Niet te los niet te strak. Bij TS paste de horlogeband niet maar het was duidelijk zichtbaar dat de 39mm tag goed op zijn pols zou moeten staan.
Ik heb dan wel meer een platte pols dan een ronde.

Ik hoop dat de schakels het probleem zullen oplossen zodat ik hier mijn ex goed te zien krijg :hugs:

1 like