Horloge kantelt om pols

Moest het even opzoeken hoor :sweat_smile: , maar er zullen idd genoeg van zijn.( ik heb dat met duurdere horloges, onder 500 wil ik nog wel zelf proberen)

1 like

xx

Nu je hebt uitgevonden dat mijn idee van banden omdraaien voor jou DE oplossing is door het horloge eens ā€œomgedraaidā€ te passen (dat is dus hetzelfde effect als een bandenwissel !) wijs ik je er met klem op dat de truk met ā€œschakels tellen en omzettenā€ NIET per definitie hetzelfde effect zal opleveren. De sluiting zelf heeft kennelijk ook invloed op hoe het horloge zich op de pols zet en NIET alleen de locatie van de sluiting.
Dat je even moet wennen aan het ā€œomgekeerd openen en sluitenā€ heb ik ook gehad, maar het draagcomfort is natuurlijk veel belangrijker.
Blijft natuurlijk ook mijn statement dat een omdraaien van een band (2x pushpin) meestal probleemlozer gaat dan het gehannes met schakels.
Je kent nu de effecten dus de oplossing ligt bij je keuzes !!

Je gaat je sluiting toch niet verkeerd omdraaien man, gehannes :joy:

Rij gewoon naar een horlogemaker en laat het fixen of accepteer het…

1 like

Of je gaat hem gewoon rechts dragen, scheelt nog twee pinnetjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoe zie je dit voor je? Met twee effectief symmetrische polsen zal het horloge op de rechterpols precies hetzelfde vallen als op de linkerpols (al is mijn rechterpols een fractie groter).

Of trap ik nu weer in een geintje? :joy:

1 like

Hoeveel schakels heb je nu aan beide kanten?
Is dit al ongelijk?

Nee is nu gelijk. Beide kanten 6.

1 like

image

1 like

Zal geen foto van m’n biceps plaatsen :kissing_heart:

Dit had ik ook, weliswaar met maar ƩƩn ā€œvijfjeā€; elke keer naar bovenkant pols trekken…

Horloge horizontaal houden, sluiting open. 9 schakels op 12 uur kant, 6 schakels op 6 uur:

Sluiting dicht, horloge horizontaal. Kijk goed hoe de sluiting tegenover de kast zit; nagenoeg parallel an elkaar.

Zo blijft ie zitten, netjes in midden.

Xxx-jes

5 likes

Ik dacht even dat je een superdomed glas had gemonteerd. Moest even 2x kijken :sweat_smile:

3 likes

Vandaag bij de juwelier geweest en super netjes geholpen!

Een schakel is vervangen voor een halve en nog een extra schakel aan de andere kant gezet.

Het horloge zit nu dus iets strakker en blijf perfect zitten. Kan er nu dus volop van genieten!! :smile:

9 likes

Mooi dat ie eindelijk goed zit.
Het is gebruikelijk op het HF om je horloge direct in te ruilen voor een andere op het moment dat ie naar je zin is. Klinkt raar maar het is echt zo.

5 likes

Haha het begint wel te kriebelen inderdaad. Echt verliefd geworden op de Rolex DJ 2 41mm met blauwe wijzerplaat.

Wat een mooi horloge!
Maarja eerst nog maar even genieten van mijn Tag en verder sparen! :sweat_smile:

3 likes

Gewoon doen. Je kunt hem altijd weer ruilen :grin: