Horloge kopen in Japan - tips gevraagd!

Qua douane natuurlijk netjes aangeven en het verschuldigde bedrag voldoen👌

4 likes

Ja vind GS ook mooi. Is het verschil groot? ik ben nog redelijk leek wbt JDM

2 likes

Grand Seiko is niet JDM hoor, maar wel synoniem voor kwaliteit

2 likes

Beide merken zijn een stuk goedkoper dan hier. Maar bij de douane komt er ongeveer 25% bij op (mits je het aangeeft zoals @Hovercraft beschrijft).

Poehee je bent niet de eerste!

https://www.horlogeforum.nl/search?context=topic&context_id=592421&q=Horloge%20kopen%20japan&skip_context=true

Veel plezier daar!

1 like

Ik ben afgelopen najaar in Japan geweest en vergeleken met het westen is er enorm veel aanbod van tweedehands horloges in fysieke winkels, wat natuurlijk heel leuk is om allemaal in het echt te kunnen bekijken, maar de prijzen waren ongeveer gelijk aan wat je op internet zult tegenkomen. De markt voor de gangbare merken (zeker voor Rolex) is volgens mij te internationaal/toegankelijk geworden om nog grote verschillen te zien tussen landen.

Ik heb wel gezocht naar de zeldzame Japanse modellen voor een redelijke prijs, maar voor mij is het uiteindelijk toch een goedkoper nieuw horloge geworden van een Japans merk: Kuoe: Ja of nee?

Voor een middagje (vintage) horloges kijken kan ik Nakano Broadway aanraden, een groot winkelcentrum die op de derde etage bijna helemaal gevuld is met tweedehands-horlogewinkels.

2 likes

Reken op ongeveer +23% op de prijs in Japan. Dan zit je aardig safe.

Gewoon rekenen met 21% (btw), dan vergeet ik gemakshalve de 80 cent invoerrechten want dat is verwaarloosbaar.

1 like

https://youtube.com/shorts/dLyePv6ngbY?si=RfpWq2RauLuAzqjW

9 likes

Topic is al een aantal keer behandeld op het forum.

:flushed:

Credor natuurlijk!

2 likes

Dus? Misschien zijn er nieuwe inzichten ontwikkeld, of nieuwe leden met bruikbare tips.

De beste man zit met een vraag, dan mag hij de vraag ook stellen.

9 likes

Eens

1 like

precies waar het forum voor is toch? als ik niet had willen keuvelen had ik het wel aan chatgpt gevraagd :wink:

6 likes

Poehee wat een waardevol antwoord op de beste man zijn vraag. Hier heeft hij echt wat aan.

1 like

Ik lees graag mee met al het advies!

Het is toch een beetje alsof je in Japan naar de Ikea wil gaan :smile:

2 likes

Meer dan al jouw bijdragen hier.
Ik link tenminste naar relevante info.

Op reddit heb je in de Grand Seiko sub een guide met winkels (mag geen link plaatsen dus zelf ff opzoeken) Denk dat de warenhuizen en tweedehandse winkels ook andere merken verkopen dan GS dus handig om dat op maps alvast op te slaan.

2 likes

kijk dit is een fijne, thanks

2 likes