Kuoe: Ja of nee?

Om meteen even de Kuoe bij de horens te vatten: mooi merk!

4 likes

Geen idee of je ook wil gaan kopen, maar hou even de nieuwe gewijzigde tax free regels in de gaten. Je betaalt nu gewoon de belasting. Deze moet je daarna op het vliegveld terug gaan vragen, als ik me niet vergis.

1 like

He! Heerlijk!

Ja zeker bij Kuoe binnen lopen. Super leuke ervaring. Verder af en toe een winkel inschieten is alleen al fantastisch want er liggen pateks, vintage omegas en alle Rolexen door elkaar.

Mijn dikste tip is: ga even bij Big Moon naar binnen. Daar heb ik een pre -owned GS gekocht voor een zeeeeer fraaie prijs en in nieuw staat. Top service.

Idd even de belastingregels checken en je paspoort meenemen!

4 likes

Sinds de Olympische Spelen in 2021 is het tax-free systeem sterk verbeterd. Bij binnenkomst kun je een QR-code in je paspoort krijgen waarmee je in de meeste winkels direct tax-free kunt afrekenen. De voorwaarde is dat je het artikel ongeconsumeerd meeneemt naar je huisland, en soms moet je daar voor tekenen. Dit werkt geweldig en ik spreek uit ervaring van een maand geleden.

4 likes

Dus je mag je horloge niet eens opeten? Damn.

1 like

Niet eens nee… Ook niet verstoppen…

2 likes

Net geweest. Hele leuke winkel, maar heb niks gekocht. Ik kijk nog even verder :slightly_smiling_face:

10 likes

Ik ben net terug van mijn vakantie in Japan en dit is de souvenir geworden:

De 35mm kast bevalt me goed.

26 likes

En een hele mooie! :sunglasses: :+1:

ziet er goed uit :+1:t2:

Zeer mooi, gefeliciteerd! :+1:t3:

Famous last words… Is het toch een Royal Smith geworden. :slight_smile: Wel lekker 10mm dik, dus geen tonnetje. Vuige cross post qua foto’s:

Yup. Verbazingwekkend goed. Dat smaakt naar minder. :slight_smile:

12 likes

Prachtig met die bruine band! Geweldige keuze.

Ik ben toen in hun atelier geweest, maar ik heb mezelf niet kunnen overtuigen (en het was idioot druk). Maar als ik hem zo zie, met jouw foto’s… :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik blijf het intrigerende horloges vinden. Ik heb ben na veel twijfels over een salmon dial voor een Royal Smith 0-12 gegaan. Heb nog iets van twijfels over de dikte, maar het geeft het horloge tegelijk ook iets bijzonders. Afwerking voelt echt als serieuze kwaliteit.

1 like

Ik zag dit nieuwe model van Kuoe op Reddit voorbij komen, ziet er uit als een leuk budget tank/reverso alternatief! Quartz uurwerk, verschillende kleuren wijzerplaten en een nette prijs rond de 300€ in Japan, zal probably iets duurder worden na importkosten. Vooralsnog alleen in Japan te verkrijgen, maar binnenkort ook online.

Wat vinden jullie ervan?

3 likes

Leuk, al voelen de cijfers wel enigszins uit balans. Is het de plaatsing, het formaatverschil van de cijfers aan de linkerkant ten opzichte van die aan de rechterkant?

Hopelijk ooit met een mechanisch uurwerk te krijgen.

2 likes

In tegenstelling tot diverse andere Kuoe horloges vind ik deze niet echt geweldig, te saaie wijzerplaat en cijfers uit balans.

In die prijsklasse zou ik eerder een Lip T18 of T24 kiezen, heb je ook nog een merk met historie.

Als laatste vind ik het gewoon een kopie van de Duckworth Prestex Parker Classic maar misschien heb ik het mis.

No go.

En die cijfers zijn er precies opgegooid.

1 like

Dit is eigenlijk een van de eerste Kuoe horloges die ik qua lay out niet top vind. Nu vind ik ze ook vaak wel iets guitigs hebben, en dat zou je van deze ook kunnen zeggen. Alleen deze valt voor mij net de verkeerde kant op.

1 like

Dat gevoel heb ik bij alle tanks…

1 like