NA: Kuoe uit Kyoto, de Royal Smith.

Ziet er goed uit :ok_hand:t2:

Ben zeer benieuwd!
Gefeliciteerd.

1 like

Erg mooi horloge. Maar toch even zeiken: Hebben ze de 3 schroefjes op de rotor nou beschadigd?

Leuk ding, maar dacht dat je voor de PVD zou gaan om te kijken of een 35mm breguet zou kunnen bevallen? :face_with_monocle:

Wel een betere keuze. PVD komt niet in de buurt van echt goud. Pols gevoel door temperatuur en gewicht alleen al. Laat staan de diepe kleur en luster van echt goud vs flets woonwagen achtig (no offence) PVD.

Gefeliciteerd kerel. Leuk horloge, met een prijsje waar je nog vrolijk van wordt :+1:.
Enige minpunt is die zicht-bodem. Jammer van die extra dikte en voegt niets toe. Maar och, mag de pret niet drukken.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge. Geniet ervan👌🏻

1 like

Mooie aanwinst,gefeliciteerd :+1:

1 like

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf de blauwe versie nu een paar maanden en hij is nog steeds één van de favorieten in de roulatie.

1 like

Mooi horloge, mooie maat ook.

1 like

Ziet er leuk uit!
Feli!

1 like

Mooie en logische aanwinst, gefeliciteerd!
Niet gelijk weer de hele spaarpot leeg en gaat waarschijnlijk meer draagtijd krijgen dan verwacht.
Of niet. Time will tell.

1 like

Ik had het er net nog over met @PowerReserveFan… Het is mijn tweede Miyota 9039, en dat zijn echt prima uurwerken al is de rotor niet stil, maar dat mag de pret niet kreuken.

Die is 18,5cm, met vrij platte brede vorm.

Ik betwijfel dat, eerlijk gezegd, omdat de zichtbodem echt heel, heel erg vlak is. En met 10mm is het al een klein horloge. Voor een vintage look met bol glas en field watch vibes moet het eigenlijk ook helemaal niet dunner.

Grappig genoeg is dit horloge zo geinig dat ik me bijna op het hoofd sta te krabben. Soit, het haalt het niet bij een SBGW231 qua verfijning, maar de wet van de verminderende meeropbrengst is een ding.

Haha… Dank je man! Jullie ook (en de overigen hier uiteraard)! Maar meer horloges… Tja, ik moet er eentje weg doen van mezelf. Daar moet ik nog maar eens over nadenken.

Ik heb er nog best veel van 18 millimeter, dus dat ga ik zeker proberen. Maar de standaard band is excellent. Soepel, mooi, strak. Ik houd er van.

Goeie vraag. Zo ja, dan denk ik dat het een mechanisch en automatisch proces was, want nader beschouwd zien ze er niet zo onregelmatig uit als wanneer ik het met het handje zou beschadigen. Ik heb op de Kurono een stalen bodem, dus ik kan niet vergelijken. :slight_smile:

Bij nader inzien… Ik houd niet van dingen die goud lijken maar het niet zijn, en mezelf kennende vertrouw ik de levensduur van PVD laagjes niet als ze anders gekleurd zijn dan het materiaal wat er onder zit.

Wat ik al zei… die is heel, heel erg plat. Hij is platter dan m’n twee Seiko’s met 6L uurwerk en stalen bodem.

Die is tof! Had het niet gezien, maar erg cool. Die was toen best vers van de pers, toch?

Ik denk het wel. 35mm all dial bevalt me prima! Goed stijltje ook. Ik ben in m’n nopjes.

7 likes

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

2 likes

Toffe aanwinst!

Ik heb Kuoe en dit model ook al een tijdje in de smiezen. Wil aankomend jaar richting Japan en een Kuoe is wel een kanshebber als souvenier…

Veel draag plezier gewenst :ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke Kuoe. Leuke combinatie van wijzers en wijzerplaat in een fijne maat kast. Veel draagplezier.

1 like

proficiat met je nieuwe aanwinst!

en zo ervaren we weer dat 35mm voor een dresswatch helemaal prima is.

1 like

Proficiat met je aanwinst! :champagne: :+1:

1 like

Leuk verslag en prachtige foto’s weer, echt een prachtig horloge met een hele mooie vintage look.
Heel veel plezier ermee en draag hem maar vaak en veel in goede gezondheid.

1 like

Dat ziet er erg gelikt uit, supercool ding!

1 like

Zoals een haas uiteindelijk een Kuoe vangt … Sehr schön! Afmetingen zijn idd top.

1 like

Klopt, dat viel me 100% mee.

De twijfel was er omdat ik een jaar of wat geleden eens bij een Rolex dealer binnen ben gelopen om te kijken of de 34mm OP in olijfgroen wat voor me was, die er destijds alleen in 34mm was. Dat vonden zowel mijn vrouw als ik veel te klein. De Rolex heeft een bredere bezel, en oogt dus gedrongen omwille van de toch kleinere wijzerplaat.

Een Max Bill die ik een paar jaar geleden in 38mm kocht droeg dan weer als een tegelsteen, dus die vertrok, en ik heb nadien de 34mm daarvan lang overwogen. Ook de kleinere Ferrovie dello Stato Mk 1 van @Anthony stond mij prima, met z’n 34mm all dial ontwerp.

Het maakt dus heel veel uit wat voor type horloge je in handen hebt en wat de doorsnee van de wijzerplaat is.

3 likes

Ach het is maar net hoe je het draagt. En geschmacksache. Een diameter sec van een horloge zegt inderdaad helemaal niks.

34-35

.

6 likes