Mooi horloge, mooie maat ook.
Ziet er leuk uit!
Feli!
Mooie en logische aanwinst, gefeliciteerd!
Niet gelijk weer de hele spaarpot leeg en gaat waarschijnlijk meer draagtijd krijgen dan verwacht.
Of niet. Time will tell.
Ik had het er net nog over met @PowerReserveFan⦠Het is mijn tweede Miyota 9039, en dat zijn echt prima uurwerken al is de rotor niet stil, maar dat mag de pret niet kreuken.
Die is 18,5cm, met vrij platte brede vorm.
Ik betwijfel dat, eerlijk gezegd, omdat de zichtbodem echt heel, heel erg vlak is. En met 10mm is het al een klein horloge. Voor een vintage look met bol glas en field watch vibes moet het eigenlijk ook helemaal niet dunner.
Grappig genoeg is dit horloge zo geinig dat ik me bijna op het hoofd sta te krabben. Soit, het haalt het niet bij een SBGW231 qua verfijning, maar de wet van de verminderende meeropbrengst is een ding.
Haha⦠Dank je man! Jullie ook (en de overigen hier uiteraard)! Maar meer horloges⦠Tja, ik moet er eentje weg doen van mezelf. Daar moet ik nog maar eens over nadenken.
Ik heb er nog best veel van 18 millimeter, dus dat ga ik zeker proberen. Maar de standaard band is excellent. Soepel, mooi, strak. Ik houd er van.
Goeie vraag. Zo ja, dan denk ik dat het een mechanisch en automatisch proces was, want nader beschouwd zien ze er niet zo onregelmatig uit als wanneer ik het met het handje zou beschadigen. Ik heb op de Kurono een stalen bodem, dus ik kan niet vergelijken. ![]()
Bij nader inzien⦠Ik houd niet van dingen die goud lijken maar het niet zijn, en mezelf kennende vertrouw ik de levensduur van PVD laagjes niet als ze anders gekleurd zijn dan het materiaal wat er onder zit.
Wat ik al zei⦠die is heel, heel erg plat. Hij is platter dan mān twee Seikoās met 6L uurwerk en stalen bodem.
Die is tof! Had het niet gezien, maar erg cool. Die was toen best vers van de pers, toch?
Ik denk het wel. 35mm all dial bevalt me prima! Goed stijltje ook. Ik ben in mān nopjes.
Mooie aanwinst, veel plezier ermee!
Toffe aanwinst!
Ik heb Kuoe en dit model ook al een tijdje in de smiezen. Wil aankomend jaar richting Japan en een Kuoe is wel een kanshebber als souvenierā¦
Veel draag plezier gewenst ![]()
Gefeliciteerd met deze leuke Kuoe. Leuke combinatie van wijzers en wijzerplaat in een fijne maat kast. Veel draagplezier.
proficiat met je nieuwe aanwinst!
en zo ervaren we weer dat 35mm voor een dresswatch helemaal prima is.
Proficiat met je aanwinst!
![]()
Leuk verslag en prachtige fotoās weer, echt een prachtig horloge met een hele mooie vintage look.
Heel veel plezier ermee en draag hem maar vaak en veel in goede gezondheid.
Dat ziet er erg gelikt uit, supercool ding!
Zoals een haas uiteindelijk een Kuoe vangt ⦠Sehr schön! Afmetingen zijn idd top.
Klopt, dat viel me 100% mee.
De twijfel was er omdat ik een jaar of wat geleden eens bij een Rolex dealer binnen ben gelopen om te kijken of de 34mm OP in olijfgroen wat voor me was, die er destijds alleen in 34mm was. Dat vonden zowel mijn vrouw als ik veel te klein. De Rolex heeft een bredere bezel, en oogt dus gedrongen omwille van de toch kleinere wijzerplaat.
Een Max Bill die ik een paar jaar geleden in 38mm kocht droeg dan weer als een tegelsteen, dus die vertrok, en ik heb nadien de 34mm daarvan lang overwogen. Ook de kleinere Ferrovie dello Stato Mk 1 van @Anthony stond mij prima, met zān 34mm all dial ontwerp.
Het maakt dus heel veel uit wat voor type horloge je in handen hebt en wat de doorsnee van de wijzerplaat is.
Ach het is maar net hoe je het draagt. En geschmacksache. Een diameter sec van een horloge zegt inderdaad helemaal niks.
34-35
.Patek natuurlijk ook altijd behoorlijk brede banden op kleinere kastmaten. Dat zijn ook trucjes.
Die vind ik eigenlijk nog cooler dan de C-shape, zo achteraf.
Zelfde wijzerplaat doorsnee, als ik het wel heb:
Ik heb mezelf een poosje geleden de vraag gesteld of PVD wel een verstandige keuze zou zijn. Nou weet ik dat je AI altijd zelf moet verifiƫren, maar het kwam hiermee op de proppen: de PVD-coating op de goudkleurige Zodiac is een zeer goede en duurzame keuze. Mits je het horloge goed verzorgt en blootstelling aan agressieve chemicaliƫn vermijdt, zal de kleur niet verkleuren en blijft het horloge er jarenlang goed uitzien. De coating biedt aanzienlijk meer weerstand tegen slijtage en krassen dan andere technieken zoals goudplating, waardoor het een uitstekende optie is voor dagelijks gebruik.
Ter overweging voor je volgende aankoop zeg maar ![]()
Er gingen nog een aantal alineaās aan vooraf maar ik ga je topic daar niet meer vervuilen. Laat maar weten of je die als DM wil hebben.
U bedoelt de wet van het afnemend grensnut? Daar bestaan nevencollecties voor. ![]()
Had ik al gezegd dat ik niet uitsluit dat zoān Kuoe bij mij ooit ook nog eens in de collectie komt? ![]()
Of je schrijft Kuoe gewoon zelf aan. Die kwamen met dit antwoord:
Our gold model uses a PVD coating that is applied in a very thin, hard layer, and it is generally known to remain stable for many years, often decades, without significant fading of the gold color.
In normal daily use, the coating holds up very well. However, please note that durability can vary depending on the environment and wearing habits, for example, frequent contact with hard surfaces, abrasive friction, or exposure to chemicals may cause faster wear.
Dit is net zoān non-antwoord als wat je uit AI trok.
Maar die laatste alinea, daar zit hem het venijn. Ik was namelijk al goed in staat om ook op een The Citizen Chronomaster een kras in de Duratect Platinum coating te jopen. Dat was op een titaan horloge irritant, maar ik weet zeker dat als ik een goudkleurig horloge zo vernaggel dat ik het staal er doorheen zie, ik 'm weg gooi. Zo ben ik ook al door DiaShield heen gekomen.
Ik ben een lompe boer die alles doet met zān horloges om. Dat kan klussen, in de tuin rommelen, of stomweg veel koken zijn in een omgeving met redelijk zware pannen en veel harde steen, en ik tik soms wat aan. Dus wilde ik geen PVD coating.
In mijn optiek moet je, als je een metaal wilt hardenen, gewoon je staal zelf op een hogere hardheidsgraad temperen. Coatings kun je er af schrapen. Ik koop de Grand Seiko filosofie in deze dan ook, want zij coaten niks omdat dat op termijn ook her-polijsten en laser welding mogelijk maakt.
Tot slot houd ik ergens in mān achterhoofd niet van dingen die er anders proberen uit te zien dan wat ze zijn. Vandaar de keuze voor blank staal.
Daar ga ik hier geen last van krijgen. Deze gaat gewoon vol trots in de verzameling zonder side te zijn.
Ik ben nu zover dat ik een erg serieuze kist heb, en een iets minder serieuze kist, maar een side collectie ga ik het niet noemen. ![]()